سعادت: تصویب قانون مالکیت معنوی، باعث بالا رفتن امنیت سرمایه گذاری در فاوا خواهد شد

<p>رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای، در مراسم افتتاحیه بیست یکمین دوره نمایشگاه الکامپ با آرزوی موفقیت برای تمام دست اندرکاران و شرکت کنندگان گفت: این الکامپ شروع دوباره ای برای سری جدید نمایشگاه است. چرا که برگزاری آن را رسما سازمان نظام نصفی رایانه ای به عنوان یک انجمن خصوصی و مردم نهاد به عهده داشت و قرار است این رویداد از این پس هم توسط همین سازمان برگزار شود. به گزارش کلیک، ناصر علی سعادت تصریح کرد: در این دوره بیش ار 450 شرکت و غرفه داریم که با احتساب شرکت های زیر مجموعه آنها به بیش از 500 شرکت می رسد. در بین آنها بیش از پنجاه شرکت خارجی و چهل دستگاه دولتی داریم. امسال برای اولین بار سالنی را برای شرکت های نو پا در نظر گرفتیم که به صورت رایگان در اختیارانها قرار گرفت که هشتاد شرکت در انجا داریم. مساحت نمایشگاه 23.000 متر مربع است که نسبت به سال گذشته دو برابر شده ولی این مقدار، نصف تقاضای ماست. وی تاکید کرد: تقاضای صنعت فاوا تمام مساحت نمایشگاه است تا بتوانیم جوابگوی متقاضیان این صنعت باشیم. از دیگر تفاوت های نمایشگاه امسال با دوره های قبل این است که امسال یک ستاد خبری داریم که می توانیم همه خبرنگاران، که از بیش از صد رسانه خارجی و داخلی هستند را در آنجا سامان دهیم. وی در ادامه گفت: دبیرخانه دائم الکامپ شکل گرفته است؛ یعنی بعد از اتمام این نمایشگاه کار اجرایی نمایشگاه سال آینده شروع خواهد شد. فاوا از اصناف معدودی است که قانون خاص خودش را دارد که نتیجه اش تشکیل سازمان صنفی رایانه ای است. دولت ها توجه ویژه ای به این صنعت داشته اند و این توجه در دولت تدبیر امید بیشترهم شده است. وی ادامه داد: متاسفانه با این همه توجه، رضایت در بین دست اندرکاران و مشتریان نیست و دلیل این است که همه مواد عالی را تهیه کردیم اما نتیجه خوبی به دست نیاوردیم. پس به این نتیجه می رسیم که یک المان کم است که این المان اهمیت دادن به اقتصاد این صنعت است. باید برای اقتصاد این صنعت در بحث کلان کشور جایگاهی در نظر بگیریم. متاسفانه موقع استفاده از تسهیلات بانکی، بانک ها فاوا را بعنوان صنعت قبول ندارند و به این دلیل سود مشارکت بالایی از آنها می گیرند همچنین فاوایی ها را معاف از مالیات هم نمی دانند. وی ادامه داد: کمک بزرگی که می توان به این صنف کرد، تصویب قانون مالکیت معنوی است که این امر باعث بالا رفتن امنیت سرمایه گذاری می شود و سرمایه گذاران با اطمینان بیشتری وارد این عرصه می شوند.</p>

سعادت: تصویب قانون مالکیت معنوی، باعث بالا رفتن امنیت سرمایه گذاری در فاوا خواهد شد

چرا که برگزاری آن را رسما سازمان نظام نصفی رایانه ای به عنوان یک انجمن خصوصی و مردم نهاد به عهده داشت و قرار است این رویداد از این پس هم توسط همین سازمان برگزار شود.
به گزارش کلیک، ناصر علی سعادت تصریح کرد: در این دوره بیش ار 450 شرکت و غرفه داریم که با احتساب شرکت های زیر مجموعه آنها به بیش از 500 شرکت می رسد. در بین آنها بیش از پنجاه شرکت خارجی و چهل دستگاه دولتی داریم. امسال برای اولین بار سالنی را برای شرکت های نو پا در نظر گرفتیم که به صورت رایگان در اختیارانها قرار گرفت که هشتاد شرکت در انجا داریم. مساحت نمایشگاه 23.000 متر مربع است که نسبت به سال گذشته دو برابر شده ولی این مقدار، نصف تقاضای ماست.
وی تاکید کرد: تقاضای صنعت فاوا تمام مساحت نمایشگاه است تا بتوانیم جوابگوی متقاضیان این صنعت باشیم. از دیگر تفاوت های نمایشگاه امسال با دوره های قبل این است که امسال یک ستاد خبری داریم که می توانیم همه خبرنگاران، که از بیش از صد رسانه خارجی و داخلی هستند را در آنجا سامان دهیم.
وی در ادامه گفت: دبیرخانه دائم الکامپ شکل گرفته است؛ یعنی بعد از اتمام این نمایشگاه کار اجرایی نمایشگاه سال آینده شروع خواهد شد. فاوا از اصناف معدودی است که قانون خاص خودش را دارد که نتیجه اش تشکیل سازمان صنفی رایانه ای است. دولت ها توجه ویژه ای به این صنعت داشته اند و این توجه در دولت تدبیر امید بیشترهم شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه با این همه توجه، رضایت در بین دست اندرکاران و مشتریان نیست و دلیل این است که همه مواد عالی را تهیه کردیم اما نتیجه خوبی به دست نیاوردیم. پس به این نتیجه می رسیم که یک المان کم است که این المان اهمیت دادن به اقتصاد این صنعت است. باید برای اقتصاد این صنعت در بحث کلان کشور جایگاهی در نظر بگیریم. متاسفانه موقع استفاده از تسهیلات بانکی، بانک ها فاوا را بعنوان صنعت قبول ندارند و به این دلیل سود مشارکت بالایی از آنها می گیرند همچنین فاوایی ها را معاف از مالیات هم نمی دانند.
وی ادامه داد: کمک بزرگی که می توان به این صنف کرد، تصویب قانون مالکیت معنوی است که این امر باعث بالا رفتن امنیت سرمایه گذاری می شود و سرمایه گذاران با اطمینان بیشتری وارد این عرصه می شوند.

ارسال نظر