گوریلا گلس 6 نگرانی کاربران بابت لکه های روی بدنه را از بین می برد

رسانه کلیک - تکنولوژی جدید شرکت کورنینگ که باعث خلق گوریلا گلس 6 شده، سبب می شود تا جای هیچ گونه اثر انگشت و لکه ای روی بدنه شیشه ای دستگاه باقی نماند.

گوریلا گلس 6 نگرانی کاربران بابت لکه های روی بدنه را از بین می برد

افرادی که از گوشی هایی با بدنه شیشه ای استفاده می کنند،‌ مطمئنا می دانند که باقی ماندن اثر انگشت یا جای لکه های چربی روی بدنه دستگاه تا چه حد آزار دهنده به نظر می رسد. با تلاش های شرکت کورنینگ و معرفی نسل جدید گوریلا گلس 6 دیگر نیازی نیست که کاربران نگران باقی ماندن رد اثر انگشت یا لکه روی بدنه شیشه ای تلفن هوشمند خود باشند.

تولید کنندگان موبایل مانند اپل و سامسونگ سال هاست که از بدنه شیشه ای در طراحی محصولات خود استفاده می کنند. در حالی که تمامی محصولات در قسمت جلویی خود از شیشه بهره می برند، اما در طراحی برخی گجت ها در پشت بدنه نیز از شیشه کمک گرفته شده است.

یکی از مدیران شرکت کورنینگ در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که در سال جاری، حدود 28 درصد محصولات فروخته شده و تقریبا حدود 100 درصد پرچمداران معرفی شده به بازار مجهز به بدنه پشت شیشه ای هستند.

او در ادامه سخنان خود چنین گفت:

اغلب تولید کنندگان در طراحی بدنه پشتی گوشی از شیشه استفاده می کنند، چرا که به این ترتیب قابلیت شارژ بی سیم دستگاه فراهم شده و از طرف دیگر، امکان بهره گیری از تکنولوژی 5G نیز امکان پذیر می شود. استفاده از فلزات در طراحی بدنه به اعتقاد من یکی از اشتباهات آنها به شمار می رفت که در حال رفع شدن است.

اما بهره گیری از شیشه در طراحی پشت بدنه به این معناست که باید اثرات باقی مانده از انگشت و یا لکه ها را تحمل کنید.

گوریلا گلس 6

تکنولوژی جدید شرکت کورنینگ در اینجا به کار آمده و با تولید شیشه ای که به جای ظاهر براق از جنس مات بهره می برد، کلیه نگرانی ها بابت باقی ماندن اثرات لکه ها را از بین برده است. در حالی که اثر انگشت روی بدنه به صورت کامل از بین نمی رود، بلکه بسیار کمتر از پیش قابل تشخیص خواهد بود و از طرف دیگر جلوه، شکوه و زیبایی خاصی را به گوشی ها می بخشد.

در حال حاضر شرکت هایی مانند ایسر و لنوو از تکنولوژی کمپانی Corning در طراحی بدنه محصولات کامپیوتری خود بهره می برند، اما این فناوری تا به حال به دنیای تلفن های هوشمند پا نگذاشته است.

تکنولوژی جدید که در گوریلا گلس 6 به کار گرفته شده باعث می شود تا سازندگان گوشی های هوشمند قادر باشند تا طرح و نقش های دلخواه خود را روی بدنه دستگاه اعمال کنند.

آقای Bayne یکی از مدیران کورنینگ در این باره گفت:

مردم معمولا بین 35 تا 50 دلار برای خرید قاب یا کیس های جذاب و فوق العاده می پردازند، اما آیا آنها حاضر هستند که 5 یا 10 دلار بیشتر بپردازند تا طرح دلخواه خود را روی بدنه گوشی حک کنند؟

گوریلا گلس 6

او در خلال صحبت های خود، سه طرح مختلف را به خبرنگاران نشان داد و آنها با لمس این قاب ها، به این موضوع اشاره کردند که کاملا حس و حال لمس واقعی یک جسم به آنها داده شده است. به عنوان مثال با لمس قابی که طرح پوست مار روی آن به تصویر کشیده شده، آنها واقعا حس لمس یک مار واقعی را درون خود احساس می کردند.

محققین شرکت Corning در حال تلاش هستند تا قسمت جلویی گوشی ها را نیز به این ترتیب طراحی کنند، اما یک مشکل بزرگ بر سر راه آنها قرار گرفته است. چرا که بدنه جلویی دستگاه باید به صورت کاملا شفاف طراحی شود تا خللی در دیدن نمایشگر به وجود نیاید.

Bayne در این خصوص چنین گفت:

اگر بخواهیم قسمت جلوی گوشی را مانند پشت به صورت مات طراحی کنیم، تلألو به وجود آمده در نمایشگر اجازه دیده شدن جزئیات را به کاربر نداده و همین موضوع باعث نادیده گرفته شدن محصول می شود.

ما در تلاش هستیم تا این فناوری را با حذف تلألوهای ذکر شده همراه کنیم که امری پیچیده و دشوار به نظر می رسد، اما ما به نتیجه نهایی بسیار نزدیک هستیم و این نوید را به شما می دهیم که به کمک گوریلا گلس 6 یا نسخه های بعدی و در آینده نزدیک، گوشی هایی را در دست خواهید داشت که هیچ گونه اثر انگشت یا لکه ای روی بدنه آن باقی نمی ماند.

ارسال نظر