مایکروسافت قصد دارد توانایی مکالمه کورتانا را افزایش دهد

رسانه کلیک - مایکروسافت با تصاحب یک استارتاپ کالیفرنیایی فعال در زمینه هوش مصنوعی به نام Semantic Machines قصد دارد توانایی مکالمه کورتانا را بهبود ببخشد.

مایکروسافت قصد دارد توانایی مکالمه کورتانا را افزایش دهد

استارتاپ آمریکایی Semantic Machines در زمینه هوش مصنوعی فعالیت داشته و سیستمی را هدایت می کنند که به ربات ها اجازه می دهد تا به صورت کاملا طبیعی با انسان ها ارتباط برقرار کنند. حالا مایکروسافت با در اختیار گرفتن این استارتاپ، قصد دارد تا توانایی مکالمه کورتانا را تا حد ممکن افزایش دهد.

خرید این استارتاپ یک برگ برنده بزرگ برای مایکروسافت به حساب می آید. چرا که افراد باهوش و مستعدی در این تیم وجود دارند که از جمله آنها می توان به پرسنل همکار سرویس Google Now و مدیر بخش مکالمه سیری اپل اشاره کرد. سایر اعضای مدیریتی این استارتاپ پیش تر در موسسه ارتباطات Nuance فعالیت داشته اند.

این اقدام در حالی صورت گرفته که تکنولوژی های مرتبط با هوش مصنوعی به مرور در حال رشد و افزایش است. بات های چت، اسپیکرهای هوشمند و دستیاران دیجیتالی را می توان نمونه هایی از پیشرفت در این زمینه به حساب آورد.

با بهره گیری از تکنولوژی استارتاپ Semantic Machines و بالا رفتن توانایی مکالمه کورتانا این دستیار هوشمند قادر خواهد بود تا ارتباط واقعی و دقیق تری با مخاطب خود برقرار کند، اطلاعات را با وضوح بیشتری در حافظه خود بسپارد و چندین کار مختلف را به صورت همزمان انجام دهد.

مطمئنا یکی از بهترین مثال ها در این زمینه را می توان Google Duplex به حساب آورد. این ویژگی در کنفرانس Google I/O 2018 توسط ساندر پیچای به صورت دمو به حضار نمایش داده شد؛ جایی که دستیار هوشمند گوگل توانست مانند یک انسان عادی با اپراتور یک آرایشگاه تماس گرفته و زمانی را برای مراجعه شخص رزرو کند، بدون آنکه فرد اپراتور متوجه شود که با یک ربات در حال صحبت است.

در حالی که گوگل در این زمینه به عنوان رهبر در حال پیشروی است، آمازون الکسا نیز از سمت دیگر در حال بالا بردن توانایی های خود است. این بدان معناست که سیری اپل، بیکسبی سامسونگ و کورتانای مایکروسافت در جایگاه بعدی قرار گرفته اند و با قابلیت های محدود خود، همچنان راه درازی را برای رقابت با دستیار هوشمند گوگل در پیش دارند.

باید ببینیم که آیا خرید استارتاپ آمریکایی یاد شده می تواند باعث پیشرفت و بالا رفتن توانایی مکالمه کورتانا شود یا خیر. دستیار هوشمند مایکروسافت در حال حاضر علاوه بر دستگاه های ویندوز، برای تلفن های هوشمند مبتنی بر اندروید و آی او اس نیز عرضه شده است.

ارسال نظر