میزو MX6 اولین گوشی مجهز به تراشه ده هسته‌ای Helio X20

دقایقی پیش در شبکه اجتماعی Weibo تصویری از سوی منبع AnTuTu منتشر شد که در آن اطلاعاتی در رابطه با گوشی هوشمند MX6 شرکت میزو قابل مشاهد بود.

میزو MX6 اولین گوشی مجهز به تراشه ده هسته‌ای Helio X20

به گزارش کلیک، تصویر منتشر شده، پس از دقایق بسیار کوتاهی به سرعت حذف گردید. در این تصویر به برخی از مشخصات گوشی هوشمند MX6 کمپانی میزو اشاره شده بود، اما جالب توجه‌ترین بخش مشخصات این گوشی مربوط به بهره‌مندی آن از سیستم روی چیپ (SoC) ده هسته‌ای Helio X20 مدیاتک بود.

سیستم روی چیپ Helio X20 مدیاتک که قرار است در آینده معرفی شود از پردازنده مرکزی ده هسته‌ای بهره می‌برد. این پردازنده شامل سه خوشه‌بندی مختلف می‌شود. در خوشه اول دو هسته‌ پردازشگر Cortex A72 با فرکانس کاری 2.5 کیگاهرتز قرار دارد و در خوشه دوم و سوم آن به ترتیب از چهار هسته‌ پرداشگر Cortex A53 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر Cortex A53 با فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتز استفاده شده است. این سبک از خوشه‌بندی به طور اختصاصی از سوی مدیاتک با نام Tri-Cluster معرفی شده است. سیستم روی چیپ Helio X20 مدیاتک همچنین از پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP4 نیز بهره‌مند خواهد بود.

ماه گذشته شاهد انتشار خبرهایی در رابطه با این تراشه بودیم که بر آن اساس گفته شد، تراشه‌ Helio X20 در بنچمارک GeekBench قادر به ثبت رکورد 7037 در شرایط پردازش اطلاعات چند هسته‌ای بوده است. اما طبق تصویری که در رابطه با مشخصات گوشی MX6 میزو ارائه شده، ظاهرا این محصول از صفحه نمایشی با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل بهره‌مند می‌شود (به اندازه نمایشگر اشاره‌ای نشده است). رم آن 3 گیگابایتی بوده و حافظه داخلی محصول هم ظرفیت 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند. همچنین این گوشی هوشمند به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو بهره‌مند خواهد شد.

بنا به گزارشات ارائه شده، ظاهرا گوشی هوشمند MX6 طی چند ماه آینده رسما معرفی می‌شود. این احتمال وجود دارد که این گوشی هوشمند اولین گوشی مجهز به سیستم روی چیپ ده هسته‌ای Helio X20 مدیاتک باشد، اما با این حال در این بین احتمال رونمایی از محصول دیگری با بهره‌گیری از این تراشه نیز دور از انتظار محسوب نمی‌شود.

منبع: phonearena

ارسال نظر