تاریخ انتشار بازی Crackdown 3 بار دیگر تغییر کرد

رسانه کلیک - مشکلات توسعه و ساخت عنوان ویدیویی Crackdown 3 گویا تمامی ندارد و استودیوی سومو دیجیتال به ناچار بار دیگر تاریخ انتشار بازی را تغییر داد.

تاریخ انتشار بازی Crackdown 3 بار دیگر تغییر کرد

بی شک عنوان Crackdown 3 یکی از بازی های مورد انتظار و انحصاری کنسول ایکس باکس وان به شمار می رود که استودیوی سومو دیجیتال وظیفه طراحی، ساخت و توسعه آن را برعهده دارد. متاسفانه از همان ابتدا مراحل توسعه بازی با مشکلات زیادی رو به رو بود و به همین خاطر سازندگان چندین بار نسبت به تغییر تاریخ انتشار بازی اقدام کردند. با این حال، شرکت مایکروسافت در کنفرانس رسمی نمایشگاه E3 سال میلادی جاری، پس از معرفی کنسول جدید ایکس باکس وان ایکس، رسما تایید کرد که بازی Crackdown 3 همزمان با عرضه جهانی Xbox One X یعنی ۷ نوامبر سال میلادی ۲۰۱۷ (۱۶ آبان ماه ۹۶) به دست طرفداران و بازی بازان خواهد رسید.

متاسفانه جدیدترین خبرهای دنیای گیم نشان می دهند که استودیوی سومو دیجیتال بار دیگر به زمان بیشتری برای توسعه بازی Crackdown 3 نیاز دارد. ساعاتی پیش، شانون لوفتیس (Shannon Loftis)، رئیس استودیوی شرکت مایکروسافت اعلام کرد که انتشار بازی «کرک دان ۳» تا بهار سال میلادی ۲۰۱۸ به تعویق افتاده است.

«شانون لوفتیس» در گفت و گو با رسانه معتبر Polygon، علت تاخیر دوباره بازی «کرک دان ۳» تشریح کرد. وی ادعا کرد بازی Crackdown 3 یک عنوان جاه طلبانه است که باید به بهترین شکل ممکن و در زمانی مناسب در بازار عرضه شود. ایشان در این زمینه می گوید: « ما برای عنوان Crackdown 3 بسیار هیجان زده هستیم و طرفداران زیادی نیز در انتظار انتشار آن هستند! البته تغییر تاریخ انتشار بازی کار بسیار سختی برای ما است. با این وجود، ناچارا بازی را در بهار سال میلادی ۲۰۱۸ عرضه خواهیم کرد. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که بازی بسیار خوب، کامل و با کیفیتی را در زمان مناسب به دست طرفدارانمان می رسانیم. عنوان ویدیویی Crackdown 3 یک بازی بسیار جاه طلبانه است و ما می خواهیم مطمئن شویم که بهترین تجربه ممکن را برای بازیکنان و طرفداران به ارمغان بیاوریم و بازی از تمامی جوانب نظیر بخش داستانی، چند نفره (co-op) و چند نفره رقابتی آماده باشد. ایجاد تعادل میان این سه بخش بسیار حائز اهمیت است و به زمان بیشتری نیاز دارد و ما قصد داریم که به کمک زمان بیشتر، بیشتر از گذشته بر روی تعادل سازی سه بخش مذکور کار کنیم. در پایان، بازیکنان در بهار سال میلادی ۲۰۱۸ می تواند عنوان ویدیویی Crackdown 3 را تجربه کنند.»

Crackdown 3

بنابراین، عنوان «کرک دان ۳» در تاریخ نامشخصی از بهار سال آینده میلادی (۲۰۱۸) بر روی دو کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس عرضه خواهد شد. به علاوه، به لطف قابلیت Xbox Play Anywhere، کاربران پلتفرم ویندوز ۱۰ نیز می توانند بر روی رایانه شخصی خود این عنوان مورد انتظار را تجربه کنند.

هم اکنون پیش بینی می شود تغییر تاریخ انتشار بازی «کرک دان ۳» به فروش کنسول جدید خانواده ایکس باکس یعنی ایکس باکس وان ایکس تاثیر به سزایی بگذارد. همان طور که اطلاع دارید، یکی از بزرگترین و اساسی ترین مشکلات کنسول های نسل هشتم شرکت مایکروسافت، کمبود عناوین انحصاری AAA، قدرتمند و محبوب آن است. این در حالی است که شرکت ژاپنی سونی با عرضه عناوین ویدیویی انحصاری مختلف از جمله آنچارتد، هورایزن زیرو دان و... روز به روز باعث افزایش محبوبیت کنسول PlayStation 4 می شود.

در حال حاضر، تنها سه عنوان انحصاری به نام های Sea of Thieves، State of Decay 2 و «کرک دان ۳» در سال آینده میلادی بر روی کنسول ایکس باکس وان منتشر خواهند شد.

ارسال نظر