ساخت پوست مصنوعی نامرئی که شما را ۱۰ سال جوان تر نشان می دهد

اگر به دنبال راه حل شگفت انگیزی برای حل مشکل چروکی و پیری پوست خود هستید، نگران نباشید. چون که محققان مپفق به ساخت پوست مصنوعی شدند که این مشکل را حل می کند

ساخت پوست مصنوعی نامرئی که شما را ۱۰ سال جوان تر نشان می دهد

به گزارش کلیک٬ گروهی از محققان آموزشگاه تکنولوژی Massachusetts به رهبری Robert Langer یک پوست مصنوعی را ساختند که شما را سال ها جوان تر نشان می دهد. مواد استفاده شده در این پوست، به آن قابلیت کشسانی و مقاومت زیادی می دهدکه پوست سالم و جوانی را برای شما ایجاد خواهد کرد. هنگامی که این پوست را به عنوان لایه دومی بر روی پوست خود می کشید، هیچ کس متوجه نخواهد شد که شما آن را پوشیده اید چون که این پوست بسیار نازک است و قابل دیدن نیست.تنها مشکلی که دارد این است که تغییراتی که ایجاد میکند، موقت هستند. پوست دوم به تدریج انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و روز بعد صورت شما به ظاهر عادی خود بر می گردد.

Langer و تیم تحقیقاتی اش اسم این پوست جدید را XPL گذاشتند. این پوست در ضخیم ترین نقطه خود تنها ۷۰ میکرومتر ضخامت دارد که تقریبا نصف ضخامت یک اسکناس یک دلاری است. به منظور محکم کردن و کشیده تر کردن این پوست برای نفوذ در چین و چروک های پوست، Langer یک فرآیند دو مرحله ای را برای استفاده از این پوست ایجاد کرده است. محققان در ابتدا ماده پولی سیلیکن را به عنوان زمینه پوست قرار می دهند که به عنوان روکش، پوست را می پوشاند و سپس یک کاتالیزگر پلاتینیومی را اضافه می کنند که باعث شکل گیری مجدد مولکول های پولی سیلکن می شود که باعث محکم ماندن ماده در مقابل پوست می شود.

در یک سری از آزمایش ها برای امتحان کردن ویژگی های این پوست مصنوعی، محققان XPL را بر روی یک انسان آزمایش کردند و متوجه شدند که این ماده فقط یک مقدار ناچیز در مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند و بیشتر به پوشاندن چروک ها و گودی زیر چشم کمک می کند. با استفاده از تکنیک تصاویر سه بعدی که می توان با آن میزان سطح روی پوست را اندازه گرفت، محققان متوجه شدند که پوست درمان شده دو برابر از پوست درمان نشده صاف تر است. این تغییرات ایجاد شده تقریبا به صورت مداوم ایجاد می شوند و نتایج قابل توجهی را تنها برای مدت چهار ساعت پس از استفاده از XPL به جا می گذارد. هنگامی که XPL خاصیت کشسانی خود را از دست داد، استفاده کننده می تواند به راحتی آن را از پوست خود جدا کند و هیچ اثری از ان باقی نماند.

در کنار استفاده های آرایشی و زیبایی از این محصول، محققان امیدوارند که بتوانند از این پوست دوم در موارد پزشکی هم استفاده کنند . طبق گفته ی Daniel Anderson این پوست یک لایه نامرئی است که می تواند یک محافظ خوبی برای پوست، بهبود وضعیت آرایشی و استفاده در صنعت پزشکی باشد و این سه مورد می تواند این محصول را برای انسان ها ایده آل کند.

منبع:digitaltrends

ارسال نظر