ارز‌های دیجیتال به بلوغ کامل رسیده‌اند!

رسانه کلیک - بازار ارز‌های دیجیتال (Cryptocurrency Market) روز به روز در حال پیشرفت بوده و رشد قابل توجه ای در چند سال اخیر داشته است. هم اکنون ارزهای دیجیتال و بازارهای مربوطه به بلوغ کامل رسیده اند.

ارز‌های دیجیتال به بلوغ کامل رسیده‌اند!

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از حدود ۱۸ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱۵۸٫۵ میلیارد دلار رسیده است. این موضوع بدین معنی است که تاکنون ارزش بازار نسبت به سال گذشته حدود ۷۹۵ درصد افزایش یافته است. قیمت بازار جهانی ارزهای دیجیتال از بسیاری از پول های سنتی ملی و سیستم های فعلی پرداخت بیشتر است.

بیت کوین، ارز دیجیتالی شناخته شده، اخیرا با اجرای موفقیت آمیز SegWit رشد چشمگیری پیدا کرد. با این حال، بازار ارز‌های دیجیتال Bitcoin کمتر از ۵۰ درصد تاثیرات بازار را انجام می دهد اما بیشتر افزایش رشد بازار به دلیل گسترش و رشد روز افزون آلت کوین ها است. در حقیقت، افزایش قیمت و ارزش بعضی از آلت کوین ها واقعا چشمگیر است.

کسانی که به داج کوین به عنوان یک شوخی نگاه می کردند باید بدانند که ارزش کل بازار آن نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار محاسبه شده است. دیگر ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین کش که منتقدین فکر می کردند به زودی شکست می خورد، هم رشد کرده اند. به دلیل استخراج راحت تر، بیت کوین کش چند روز پیش به قیمت ۸۰۰ دلار رسید.

3TH PIC

پیش از این نیز رقابت بین بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتالی وجود داشت اما معمولا بیت کوین پیروز می شد. روز به روز علاقه مردم به ارزهای دجیتال بیشتر می شود که باعث سرمایه گذاری و کاملتر شدن ارزهای دیجیتال می شود.

مؤسساتی مانند گلدمن ساچز اعلام کرده اند که دیگر نمی توانند از بازار ارز‌های دیجیتال چشم پوشی کنند و جریان های شبیه به این باعث افزایش ارزش بازار و اعتمادسازی بیشتر می شود. هنوز هم صاحب نظرانی وجود دارند که وقتی ارقام مربوط به رشد ارزش بازار را بررسی می کنند، نگران حبابی بودن این موضوع هستند. تغییرات شدید و سقوط بازار زمانی اتفاق می افتد که مردم با وحشت از یک موضوع خاص، پول های خود را از شرکت ها خارج کنند؛ تغییراتی که در سال ۲۰۰۰ شاهد بودیم، یعنی زمانی که ارزش سهام ها به شدت کاهش پیدا کرد.

اولین مبادلات رمزنگاری شده ارز‌های دیجیتال پس از گذشت چند سال از ظهور Bitcoin انجام شد که بدین وسیله کاربران را قادر می ساخت با ارزهای رایج در ارز‌های رمزنگاری شده تجارت کنند. اما با رشد بازار، کمبودهای این نوع از مبادلات آشکار شد که از جمله آن می توان به کلاهبرداری‌ها در معاملات ناقص، خرابی های امنیتی، اقدامات ناعادلانه و عدم شفافیت اشاره کرد.

چین روز گذشته ممنوعیت مبادلات رمزنگاری را صادر کرد. گرچه انگیزه این کار از جانب دولت چین به وضوح مشخص نشده است، اما به علت خطرات مالی که این ارزهای دیجیتال به طور فزاینده می‌توانند داشته باشند، این تصمیم دولت چین می‌تواند یک تصمیم ایده‌آل محسوب شود.

با در نظر گرفتن سرمایه گذاران بزرگ که بیشتر در بازار Cryptocurrency (ارز‌های دیجیتال) دخیل هستند، نیاز به غلبه بر محدودیت های مبادلات ارز‌های رمزنگاری شده دیجیتال ضروری است. لگولاس، صرافی جدید بازار ارز‌های دیجیتال، قصد دارد با استفاده از یک رویکرد ترکیبی این مسائل را حل کند.

Legolas از قدرت فناوری‌های بلاک‌چین (blockchain)، بیت کوین، اتریوم و دیگر ارز‌های رمز‌نگاری شده بهره می‌برد تا یک صرافی خرید و فروش ارز‌های دیجیتال رمز‌نگاری شده مبتنی بر پلتفرم غیر متمرکز، شفاف و غیر قابل تغییر ایجاد کند.

لگولاس برای راه اندازی و پشتیبانی از این پلتفرم، با موسسه مالی BankQix Bank مستقر در لوکزامبورگ همکاری کرده است. به لطف مشارکت با این موسسه مالی معتبر، کاربران Legolas قادر خواهند بود تا به طور ایمن در بازار ارز‌های دیجیتال سپرده‌گذاری و سرمایه‌گذاری کنند و در حالت کاملا امن ارز‌های رایج را به ارز‌های دیجیتالی رمز‌نگاری شده و بالعکس تبدیل کنند و یک معامله بی عیب و نقص را انجام دهند؛ ضمن اینکه تمام عملیات در بلاک‌چین Bitcoin ذخیره می شوند و این فرآیند را در بالاترین سطح اطمینان مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

با وجود افزایش رشد و پیشرفت‌های قابل توجه بازار ارز‌های دیجیتال این فضای مبادله با محدودیت‌ها و مشکلاتی نیز رو به‌رو است که در ذیل به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

2TH PIC

کمیسیون امنیت و بورس ایالات متحده (SEC) در ماه جولای اعلام کرد که قوانین سفت و سختی ممکن است در مورد ICO یا همان حراج اولیه سکه یا ارز دیجیتال اعمال شود. این کمیسیون همچنین در ماه آگوست نسبت به کلاهبرداری‌های ICO هشدار داد.

اعمال کردن قوانین سفت و سخت توسط اداره تنظیم مقررات مالی (FINRA) و بانک مرکزی روسیه مورد تأیید قرار گرفته است. چین نیز به صورت کامل ICO را ممنوع کرده است. بانک مرکزی چین (People's Bank of China) چند روز پیش رسما ICO ها (آی سی او یا همان حراج اولیه سکه) را روشی غیر قانونی برای جمع آوری سرمایه توصیف کرد. این بانک در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که سازمان ها و افراد، دیگر مجاز به برگزاری کمپین های ICO و فروش توکن نیستند. این بیانیه ICO را اینطور تعریف کرده است: « تامین مالی از طریق ICO به فعالیت یک نهاد برای افزایش دارایی مجازی نظیر بیتکوین یا اتریوم گفته می شود که این کار را از طریق فروش و توزیع غیرقانونی توکن ها انجام می دهند. در واقع این یک نوع جذب سرمایه آزاد است که تایید شده نیست و غیرقانونی به شمار می رود و مضنون به فروش غیر قانونی توکن، صدور غیر قانونی اوراق بهادار، کلاهبرداری مالی، طرح های هرمی و سایر فعالیت های مجرمانه است».

7TH PIC

با اینکه احتمالا نقش SEC برای تنظیم و کنترل ICO ها به دلیل صدور دشوار ICO، یک اثر خنثی کنندگی اولیه در در بازار ارز‌های دیجیتال ایجاد خواهد کرد اما این امر موهبت پنهان ایجاد سرمایه، برای کارآفرینان، به وسیله مکانیزم بلاکچین را اثبات می کند؛ چرا که اجازه ورود بانک ها برای استفاده از آن، به عنوان یک فناوری پیشرفته جایگزینی برای روش سنتی کار در بورس موسوم به (IPOS) را به آنها اعطا می کند. اما با دقت به برخی از اقدامات نابخردانه در هفته های اخیر در جهت شکست ICO ها، مواردی از قبیل جلوگیری از ازدیاد Ponzi، سیستم های هرمی و برنامه های کوتاه مدت برای افزایش ثروت که البته در بسیاری از موارد، فراتر از مرزهای مجرمانه هستند، مورد توجه و تامل قرار گرفته اند. از طرفی، این امر پس از عبور از دوره اولیه رضایت‌مندی، خطر زیان های شدید را کاهش خواهد داد و در نتیجه، تنها پیشنهادات کوین های قابل اعتماد و جدی تر باقی خواهد ماند؛ موضوعی که در نهایت به طور کلی، به بلاکچین و به طور ویژه به اتریوم کمک خواهد کرد. در نهایت، وضع قوانین در ICO ها، راه ورودِ ارزهای رمز نگاری شده برای سرمایه گذاری در معاملات بازارهای مالی را باز خواهد کرد.

در واقع مطلبی که در گزارش صبح امروز بانک مرکزی آمریکا (Bank of America) بیان شد، نقش حیاتی در برداشتن گامی اساسی برای جامعه کریپتو، جهت جایگزینی ارز کلاسیک را به همراه داشت.

5TH PIC

گروه مالی Blackmoon که یک شرکت سرمایه‌گذاری مجهز به فناوری‌های مالی است در حال بررسی و کشف یک پلتفرم بلاک‌چین برای سرمایه‌گذاری امن در بازار ارز‌های دیجیتال است. پلتفرم این شرکت قصد دارد تا سرمایه گذاری های رمزنگاری شده قانونی و امن را انجام دهد. ابزار سرمایه‌گذاری این پلتفرم به عنوان یک پل ارتباطی در شکاف میان ارزهای رایج و ارز‌های دیجیتال رمزنگاری شده برای مدیران دارایی و همچنین مدیریت بودجه به صورت قانونی به کار گرفته می‌شود.

کارشناسان مالی و اعتباری درباره نحوه به تکامل رسیدن بازار‌های ارزهای دیجیتال رمز‌نگاری شده هنوز در حال تجزیه و تحلیل و بررسی موضوع هستند.

این بازار ممکن است زمانی به حالت سکون برسد، اما این اتفاق موقتی خواهد بود چرا که ارز‌های دیجیتال رمز‌نگاری شده و بازار‌های وابسته به آن، روز به روز فراگیر‌تر و قدرتمند‌تر می‌شوند.

ارسال نظر