آلودگی کاربران ایرانی به باج افزار سایبری کریپتون

رسانه کلیک - مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای نسبت به آلودگی کاربران ایرانی به باج افزار سایبری کریپتون (Crypton) از طریق سیستم کنترل از راه دور هشدار داد.

آلودگی کاربران ایرانی به باج افزار سایبری کریپتون

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ مرکز ماهر اعلام کرد: ‫باج افزار Crypton نسخه جدیدی از خود را در ماه مه سال جاری میلادی منتشر کرده که از طریق سرویس‌ های آسیب‌ پذیر ریموت دسکتاپ (کنترل از راه دور remote desktop ) خود را به سیستم قربانیان می‌ رساند.

گزارش‌ های ناشی از آلودگی کاربران ایرانی به باج افزار سایبری کریپتون نشان از لزوم آگاهی رسانی و پیشگیری در برابر این باج‌ افزار دارد.

بررسی‌ های اولیه نشان داد که این بدافزار برای دشوار کردن تحلیل، نام کتابخانه‌ ها، توابع و رشته‌ های مورد استفاده را مبهم کرده است.

برای این کار، بدافزار از روش جانشانی ساده‌ ای استفاده کرده است. این امر باعث می‌ شود در زمان اجرای بدافزار، این رشته‌ ها کدگشایی و کتابخانه‌ های مورد استفاده بارگذاری شوند.

بدافزار پس از اجرا شدن، در اولین گام، زبان مورد استفاده سیستم را بررسی می‌ کند و در صورتی که یکی از زبان‌ های روسی، اوکراینی و قزاقستانی باشد به فعالیت خود خاتمه می‌ دهد.

همچنین‌ بدافزار اجرا شدن در دیباگر و ماشین های مجازی را تشخیص می‌ دهد و در صورت تشخیص دادن اجرا در چنین محیط‌ هایی به فعالیت خود خاتمه می‌ دهد.

ارسال نظر