اعطای نماد اعتماد فرهنگی به سه هزار سایت

نشان اعتماد الکترونیکی دیگر به سایت‌ها داده نمی‌شود مگر اینکه نشان اعتماد فرهنگی را دریافت کرده باشند.

اعطای نماد اعتماد فرهنگی به سه هزار سایت

به گزارش کلیک، مرتضی موسویان، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر که نمایشگاه رسانه های دیجیتال سوم تا هفتم آبان ماه برگزار خواهد شد، گفت: نمایشگاه امسال در ۹ بخش برگزار می‌شود. نشر دیجیتال، پایگاه‌های اینترنتی، رسانه‌های همراه هوشمند، فناوری‌های جدید، شبکه ملی فرهنگ، فرصت‌ها و تهدیدها و بازی‌های رایانه‌ای از جمله برخی بخش‌ها هستند.

مشاور وزیر ارشاد با اشاره به اعطای نماد اعتماد فرهنگی، اظهار داشت: نشان اعتماد الکترونیکی دیگر به سایت‌ها داده نمی‌شود مگر اینکه نشان اعتماد فرهنگی را دریافت کرده باشند.
موسویان افزود: در چنین نمادی عنوانی از وزارت ارشاد دیده نمی‌شود، به فرض اگر یک فروشگاه اینترنتی اقدام به فروش محصول می‌کند باید برای فعالیت خود و محصولاتش مجوزهایی نظیر اصالت و... را داشته باشد. این کار مانند بارکدی برای محصولات صورت می‌گیرد.

وی توضیح داد: اگر فردی دارای سایت شخصی باشد تنها کافی است رجیستر شود اما به هر حال طبق مصوبه هیات وزیران این موضوع صورت گرفت و از حدود پنج ماه پیش سه هزار سایت دارای این نماد شدند.

مشاور وزیر ارشاد درخصوص این‌که چنین نمادی تعدد نشان‌ها را برای کسانی‌که برخط کار می‌کنند، بالا می‌برد نیز بیان کرد: جلسه‌ای را با آقای فیروزآبادی، رییس مرکز ملی فضای مجازی، در این زمینه خواهم داشت تا برای جلوگیری از گسترش نمادها تنها دو نشان اعتماد الکترونیکی و فرهنگی را داشته باشیم.

ارسال نظر