چگونه taskbar ویندوز ۱۰ را شخصی‌سازی کنیم؟

رسانه کلیک - همه کاربرانی که با ویندوز کار می‌کنند با نوار ابزار آن آشنایی دارند. در ادامه قصد داریم نحوه شخصی سازی تنظیمات taskbar ویندوز ۱۰ را به شما آموزش دهیم.

چگونه taskbar ویندوز ۱۰ را شخصی‌سازی کنیم؟

در ویندوز ۱۰ راه‌هایی وجود دارد تا اندازه نوار taskbar را به دلخواه تنظیم و یا جای آن را عوض کنیم. ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین راهکار برای شخصی سازی تنظیمات taskbar ویندوز ۱۰ چپ-کلیک روی نوار ابزار و drag کردن آن در محل مورد نظر است. چنانچه تعویض محل نمایش این نوار برای برخی کاربران ممکن نبود، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه معرفی شده است.

 taskbar

 taskbar

برای عوض کردن محل taskbar ویندوز ۱۰ کافی است بر روی نوار راست-کلیک کرده و گزینه «Taskbar settings» را انتخاب کنید. از این طریق می‌توان محل قرارگیری این نوار را به دلخواه تنظیم کرد.

در همان منوی «Taskbar settings» گزینه‌ای وجود دارد که با آن می‌توان نمایش این نوار را به حالت خودکار درآورد. در این حالت، taskbar پنهان و پس از تکان دادن ماوس مجدداً نمایان می‌شود.

چنانچه با حضور دائمی این نوار مشکلی ندارید، اما اندازه آن مورد پسندتان نیست، می‌توان با استفاده از منوی «Taskbar settings» گزینه «use small taskbar buttons» را روشن کنید.

 small taskbar buttons

پس از اینکه اندازه آن مشخص شد، می‌توانید آیکون های دلخواه خود را نیز در آن مرتب کنید. برای این کار، تنها کافی است روی نوار راست-کلیک کرده و آیکون های دلخواه را اضافه کنید.

برای آن دسته از کاربرانی که به رنگ‌های متنوع‌تری علاقه‌مندند، نیز خبری خوبی داریم. این دسته از کاربران می‌توانند با راست-کلیک بر روی desktop و انتخاب منوی «Personalize» گزینه «colors» را در سمت چت صفحه، انتخاب و رنگ مورد علاقه خود را تنظیم کنند.

taskbarcolor

taskbarcolor2

ارسال نظر