هر روز 500 هزار تهدید سایبری در کشور ثبت می شود!

رسانه کلیک - رییس دانشگاه صنعتی ارومیه عنوان کرد: روزانه 500 هزار تهدید علیه امنیت سایبری کشور به ثبت می رسد.

هر روز 500 هزار تهدید سایبری در کشور ثبت می شود!

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ جعفر عبداللهی شریف رییس دانشگاه صنعتی ارومیه پیش از ظهر شنبه در نشست «امنیت تدافعی و عملیاتی در حوزه فضای مجازی» کشور عنوان کرد: توسعه روزافزون تهدیدهای امنیتی در فضای مجازی ایجاب می کند نیروهای متخصص برای مقابله با این تهدیدات آموزش داده شوند.

وی اظهار کرد: بکارگیری متخصصان در دستگاه های اجرایی برای ایمن سازی مسیرهای تبادل اطلاعات در فضای سایبر ضروری است.

در نشست امنیت تدافعی و عملیاتی در حوزه فضای مجازی کشور در دانشگاه صنعتی ارومیه در خصوص آخرین فناوری‌ های نفود، تحلیل رفتاری تهدیدات نوین، آشنایی با ابزارهای متمایز تشخیص و پیشگیری نفوذ و همچنین مکانیسم های جدید امنیت ارتباطات و اطلاعات بحث و تبادل نظر شد.

متخصصان برجسته داخلی و خارجی از کشورهای روسیه و ترکیه در این نشست در محورهای امنیت در ارز مجازی، وب تاریک و آسیب پذیری های ناشی از آن در بستر تعاملات مجازی کشور، امنیت هسته سیستم های عامل، حملات و تهدیدات نوین روی میزبان های داخل کشور سخنرانی کردند.

در حاشیه این نشست کارگاه های آموزشی با محوریت شبکه و امنیت اطلاعات در سازمان ها با عناوین محافظت شبکه سازی با فضای امن ابری (نت بان)، بات های سنتی و نسل جدید، امنیت و تست نفوذ در سیستم های کنترل صنعتی با اعطای گواهی معتبر ملی برگزار شد.

ارسال نظر