25 میلیون حمله سایبری طی 6 ماه گذشته!

رسانه کلیک - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: طبق توضیحات وزیر ارتباطات در جلسه این کمیسیون، 25 میلیون حمله سایبری و 650 مورد نفوذ در شش ماه گذشته از سوی بیش از 900 هزار مهاجم علیه کشور شناسایی شده است.

25 میلیون حمله سایبری طی 6 ماه گذشته!

به گزارش کلیک به نقل از ایران آنلاین؛ علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: در این جلسه کمیسیون موضوع امنیت در فضای مجازی و اقدام های صورت‌ گرفته در جهت بومی‌ سازی شبکه‌ های پیام‌ رسان داخلی با حضور وزیر ارتباطات بررسی شد که وزیر گزارشی از اقدام ها و برنامه‌ های آن وزارت در حوزه‌ های مربوطه از قبیل تقویت شبکه ملی اطلاعات و کاهش آسیب‌ پذیری و مقابله با تهدیدات در فضای مجازی ارائه و اعلام کرد که 25 میلیون حمله سایبری و 650 مورد نفوذ در 6 ماه گذشته از سوی بیش از 900 هزار مهاجم علیه کشور شناسایی شده است.

نجفی خوشرودی اظهار داشت: در این جلسه، نصرالله پژمانفر نماینده مشهد از وزیر ارتباطات سوالی مبنی بر اینکه با توجه به دستور قضایی صادر شده مبنی بر اعمال مسدودسازی (فیلترینگ) اپلیکیشن‌ تلگرام از اردیبهشت‌ ماه، علت دور زدن مسدودسازی تلگرام از سوی نرم‌ افزارهای داخلی همچون هاتگرام و طلاگرام چیست؟ را مطرح کرد ( دستور قضایی فیلترینگ تلگرام صادر شد؛ قطع دسترسی به اپلیکیشن و نسخه وب سایت ).

وی ادامه داد: محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز در پاسخ اعلام کرد که تصمیم‌ گیری در خصوص فعالیت یا ممانعت از فعالیت پوسته‌ های غیررسمی تلگرام با مرکز ملی فضای مجازی است و وزارت ارتباطات در این زمینه نقشی ندارد که پژمانفر نماینده مشهد از پاسخ وزیر قانع نشد و سوال به صحن ارجاع شد ( 15 شهریور آخرین مهلت فعالیت بدون فیلتر تلگرام طلایی و هاتگرام ).

ارسال نظر