هوش مصنوعی MIT از حملات سایبری جلوگیری می کند

دنیای امروزی حملات سایبری عمده متعددی را در چند سال گذشته تجربه کرده است که بدون شک باز هم اتفاق خواهد افتاد. اهداف این حملات معمولا از سازمان های دولتی تا شرکت های بیمه سلامت و مراکز تفریحی بوده اند.

هوش مصنوعی MIT از حملات سایبری جلوگیری می کند

به گزارش کلیک، یک گروه از دانشمندان علوم کامپیوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی (CSAIL) در دانشگاه MIT در حال تحقیق و توسعه برای ایجاد یک خط دفاعی در برابر این تهدید علیه حریم خصوصی و امنیت هستند.

آن ها هوش مصنوعی ای را توسعه دادند که می تواند ۸۵ درصد از حملاتی را که به شبکه های مختلف می شود، شناسایی کند.

این هوش مصنوعی که به نام "AI2" معروف است، از داده های فعالیت های مشکوک برای شناسایی این تهدیدها استفاده می کند. "AI2" این کار را به دسته بندی داده ها به الگوهای معنادار انجام می دهد و سپس آن ها را به نیروهای تحلیلگر انسانی تحویل می دهد تا آن ها مواردی را که احتمال وقوع حملات واقعی هستند شناسایی و خنثی کنند. بعد از آن "AI2" نظرات تحلیلگران را دریافت می کند تا از آن ها برای تحقیقات بعدی خود استفاده کند.

تیم توسعه دهنده "AI2"، که توسط دانشمند CSAIL، کالیان وراماچی و دانشمند ارشد پردازش داده ها ایگناسیو آرنالدو رهبری می شود، اثبات کردند که این سیستم تقریبا سه برابر بهتر از نمونه های قبلی است و تعداد خطا و موارد کاذب تهدیدها را تا ضریب ۵ درصد کاهش داده است و هرچه اطلاعات بیشتری را تجزیه و تحلیل می کند، دقیق تر می شود و عملکرد بهتری را نشان می دهد.

علاوه بر این، این گروه می گوید که AI2 می تواند میلیاردها پست را در طول روز برای حفاظت از شبکه های بزرگ مقایسه است.

آن ها یک مقاله در مورد این سیستم در هفته گذشته در کنفرانس بین المللی IEEE در شهر نیویورک معرفی کردند. چگونگی استفاده از این تکنولوژی برای برنامه های امنیتی بزرگ در آینده جالب خواهد بود.

اگر آن گونه که توسعه دهندگان این هوش مصنوعی می گویند، این سیستم می تواند در آینده ای نه چندان دور از تمامیه حملات سایبری جلوگیری کند و تمام تهدیدات علیه حریم خصوصی کاربران را از بین ببرد و یا حتی امنیت مراکز خاص و مهم را نیز تامین کند. مسلما هر کس که حوزه حفظات اطلاعات برایش از اهمیت بالایی برخوردار است خواهان چنین تکنولوژی است.

البته نباید از خطرات چنین تکنولوژی هایی هم غافل شد. چرا که ضرر رسانی شان می تواند بیشتر از فایده شان باشد.

منبع: thenextweb

ارسال نظر