مجرمان سایبری به بهانه دهه فجر اطلاعات بانکی شهروندان را می دزدند!

رسانه کلیک - رییس پلیس فتای استان خراسان جنوبی از دستگیری مجرمان سایبری که به بهانه دهه فجر اطلاعات بانکی شهروندان را سرقت می کردند، خبر داد.

مجرمان سایبری به بهانه دهه فجر اطلاعات بانکی شهروندان را می دزدند!

به گزارش کلیک به نقل از رکنا؛ سرهنگ‌ محمدپور رئیس پلیس فتای استان خراسان جنوبی عنوان کرد: مشاهده شده کلاهبرداران با انتشار پیامک‌ های جعلی با مضامینی مانند "مشترک گرامی، شما برنده جایزه در قرعه کشی به مناسبت دهه‌ فجر شده‌اید" از کاربر می خواهند برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت جایزه به سایتی مراجعه کنند.

محمدپور اظهار داشت: در صفحه نخست سایت، درگاه پرداخت جعلی یکی از بانک‌ های معتبر مشاهده می شود که کاربر باید اطلاعات حساب بانکی خود از جمله شماره حساب‌، رمز دوم‌، کد cvv2 و تاریخ انقضاء را وارد کند.

وی ادامه داد: در صورتی که کاربر این اطلاعات را وارد کند کلاهبرداران در مدت زمان کوتاهی، حساب وی را خالی می کنند.

محمدپور از کاربران خواست در صورت دریافت این نوع پیامک‌ ها به آنها پاسخ ندهند و توجه داشته باشند برای دریافت وجه جایزه، نیازی به ارسال اطلاعات حساس بانکی نیست.

رییس پلیس فتای استان خراسان جنوبی با بیان اینکه درگاه‌ های جعلی بانکی به راحتی قابل تشخیص است، یادآور شد: کاربران در هنگام ورود اطلاعات بانکی در درگاه‌ های بانکی در بستر فضای وب، از صفحه کلیدهای مجازی استفاده کنند.

ارسال نظر