شناخت کم عامل 80 درصد حملات سایبری است

رسانه کلیک - رییس مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) ریاست جمهوری گفت: 80 درصد حملات در فضای مجازی به دلیل نداشتن اطلاع و دانش کافی در این حوزه است.

شناخت کم عامل 80 درصد حملات سایبری است

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ رضا جواهری رییس مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات در همایش تخصصی افتا با عنوان «کلان داده - اینترنت اشیا» با اشاره به اینکه حضور در فضای مجازی مستلزم آموزش و آگاهی رسانی است عنوان کرد: دانلود و استفاده از نرم افزارهای کِرَک شده، قفل شکسته و رایگان موجب شده تا حملات در فضای مجازی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی محل انتشار اسناد محرمانه و خصوصی نیست اظهار کرد: بدافزارها و ویروس ها در فضای مجازی به راحتی با استفاده از فلش ها و USB ها جابجا می شوند و سازمان ها و مردم باید بسیار مراقب این موضوع باشند.

جواهری یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور، مرکز مدیریت راهبردی افتا موظف است کلیه حوادث فضای مجازی را در حوزه دستگاه های زیرساختی بررسی و رسیدگی کند.

در این مراسم زارع معاون اجرایی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری نیز با اشاره به نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی بیان کرد: مرکز افتا برای آموزش کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی و سازمان های کلان کشوری دوره های آموزشی تخصصی در نظر گرفته است که بخشی از آن امسال برگزار شد و سال آینده با برنامه ریزی بیشتری این دوره ها برگزار خواهد شد.

ارسال نظر