تهدیدات سایبری سال ۲٠١۵ بیشتر شبیه به فیلم­های ترسناک بودند

هکرها هویت شما را می­دزدند، بر آن تسلط پیدا می­کنند و کار آن­ها غیرقابل کنترل است. تهدیدات سایبری سال ۲٠١۵ فوق ­العاده وحشتاک بوده اند .

تهدیدات سایبری سال ۲٠١۵ بیشتر شبیه به فیلم­های ترسناک بودند

در ابتدا دانه­ های عرق بر روی پیشانیتان جمع می­شود، سپس اضطراب وجودتان را فرا می­گیرد و لحظه ­ای که متوجه ­شوید، یک نفر که هیچ شناختی از او ندارید، وارد کامپیوترتان شده، به شدت وحشت زده می­شوید.

به گزارش کلیک ، هک­های سال ۲٠١۵، شبیه به سواستفاده و خون و خونریزی­ هایی که در فیلم­های ترسناک انجام می­شود بود. فرقی نمی­کند هکرها کامپیوتر شما را مورد هدف قرار دهند، یا حساب­های آنلاینتان را، زیرا هرکدام از آن حمله­ ها می­تواند ترس شدیدی را در وجود ما جاری سازد. تاکتیک­ هایی که این هکرها استفاده می­کنند، مثل تاکتیک ­هایی که نقش­های منفی فیلم­های ترسناک برای قربانیانشان استفاده می­کنند ترسناک است. در سال ۲٠١۵، آن­ها شخصیت ما را کپی کردند و اطلاعات شخصی ما را در اختیار عموم قرار دادند. حتی گوشی­های موبایل ما هم در امان نبودند. برای مثال : کاربران اندروید با باگی مواجه شدند که هیچ­وقت برطرف نمی­شود. این باگ، یک زامبی است که هیچ وقت نمی­میرد!

با توجه به گفته­ی مرکز استراتژیکی و مطالعات بین­المللی، پیامد مالی این هک­ها بسیار سنگین بوده است. این حملات در سال ۲٠١۴، برای کمپانی­ها و مصرف کنندگان، به قیمت ۴۴۵ بیلیون دلار تمام شده است. تحلیلگران می­گویند این رقم در سال ۲٠١۵ از بقیه ­ی سال­ ها بیشتر خواهد بود.

مدیر اجرایی شرکت امنیت سایبری Darktrace، آقای Jasper Graham، می­گوید: " این وضعیت وحشتناک است." او می­گوید در یکی از حملات انجام شده، صدها هزار شماره­ ی تامین اجتماعی هک شده است. او ادامه داد: سوال­های امنیتی و پسوردها، دیگر روش امنی برای حفاظت از اطلاعات شخصی بر روی اینترنت نمی­باشند.

در اینجا می­خواهیم به ترسناک­ترین حملات امسال اشاره کنیم:

هک IRS (سازمان خدمات درآمد داخلی)

با دزدیدن بخش کوچکی از اطلاعات ما، برای مثال: نام خانوادگی مادر ما، هکرها توانستند به بیش از ١۵٠٠٠٠ اکانت IRS وارد شوند و به وسیله ­ی اطلاعات اکانت­های ما، توانستند هویت ما را تحت کنترل خود قرار دهند. درست مثل کاراکتر Jennifer Jason Leigh در فیلم "Single White Female"! او دراین فیلم کار مشابهی را با هم­ اتاقی خود انجام داد.

گزارش شده است که هکرها ۵٠ میلیون دلار از بازپرداخت­های مالیاتی را دزدیدند. همچنین گزارش شده است که این عملایات در روسیه انجام شده است.تا آن­جایی که ما می­دانیم، تنها تفاوت این هکرها با کاراکتر Leigh این است که، هکرها از قلاب قصابی برای آزار دادن قربانیانشان استفاده نمی­کنند!

بدافزار Hammertoss

این بدافزار، تمام عادات مرورگر اینترنتی شما را زیر نظر می­گیرد، تا بتواند دقیقاً کارهای مشابه به آن را انجام دهد و یا به عبارتی دیگر، به مرورگر شما تغییر قیافه دهد. با انجام این کار، نرم­افزارهای ضد هک نخواهند توانست این بدافزار را تشخیص دهند. از این­ رو، این بدافزار دستور العمل ­هایی را دریافت می­کند که اطلاعات حساس شما، به کجاها باید ارسال شوند. این بدافزار که با نام Hammertoss معروف است، از هکرهایی دستور می­گیرد که پیام­های رمزگزاری شده­ای (کدنویسی شده ­ای) را در Twitter و GitHub قرار می­دهند.از آن جایی که اکثر ما به این پیام­ها توجه نمی­کنیم، Hammertoss خواهد توانست کار خود را به خوبی و آسانی انجام دهد.

این بدافزار مثل دانه­ های فضایی است که در فیلم "Inavsion Of The Body Snatchers" وجود داشتند. این دانه­ ها از فضا به یکی­ از شهر­های کالیفرنیا هجوم آوردند و باعث تکثیر ساکنین این شهر شدند و زمانی که این دانه ­ها بزرگ می­شوند، تمام مشخصات، حافظه و در کل، شخصیتی که در کنارش قرار داشته­ اند را از او می­گیرند. این بدافزار کامپیوتری به مانند آدم فضایی­ های این فیلم، غیر قابل شناسایی است. محققان می­گویند، تشخیص دادن جاسوسی این بدافزار ساخت روسیه، در کامپیوتر شما، بسیار دشوار است و حداقل ۷ ماه زمان می­برد تا آن را تشخیص دهند.

Ashley Madison

در فیلم "Fatal Attractions" و در یک رابطه نامشروع، شخصیت مردی توسط یک زن دزدیده می­شود. کاربران وبسایت Ashley Madison نیز با خیانتی مشابه مواجه شدند. هکرها اطلاعات بیشتر از ٣٠ میلیون کاربر را دزدیدند و در ماه آگوست آن اطلاعات را در اینترنت پخش کردند. سپس از کاربران شروع به اخاذی کردند.تنها تفاوت بین Fatal Attractions و Ashley Madison این است که اولی فیلم است اما دومی کاملا واقعیست.

یک از کاربران Ashley Madison به Troy Hunt که راه­انداز سرویس هشداردهنده ­ای در رابطه با هک­ها می­باشد گفت: "امشب به زن و بچه­ هایت بگو که دوسشان داری!" و از قول خودش می­گوید: " من هم این­کار را انجام می­دهم زیرا مشخص نیست که این فرصت را در آینده داشته باشم یا نه!"

Troy می­گوید: اخاذان از شما درخواست پول می­کنند و اگر به آن­ها پول ندهید، در انظار عمومی شما را تحقیر خواهند کرد. Troy ادامه می­دهد: بعضی از آن­ها امکان دارد فقط کلاهبردار باشند و حتی اصلا هکر هک نباشند، اما تعداد زیادی از قربانیان به شدت می­ترسند و بلافاصله پول را به آن­ها پرداخت می­کنند."

Stagefright

این بدافزار به هکرها کمک می­کند تا به آسانی گوشی ­های اندرویدی را کنترل کنند. نحوه ­ی کار اینگونه است که پیام کدنویسی شده­ای را به طرف ارسال می­کنند و کنترل گوشی را در دست می­گیرند. نکته­ای که این قضیه را بدتر می­کند این است که، از بین بردن این بدافزار، به سختی کشتن زامبی­ها در سریال "The Walking Dead" است! زیرا برای حل این مشکل باید از چند کمپانی کمک بگیرید.

گوگل چند ماه قبل، به سازندگان اندروید یک پچ را ارسال کرد، اما هر کدام از سازندگان طبق برنامه ­ی خودشان پچ را آپدیت می­کنند. برای همین هیچ ضمانتی وجود ندارد که گوشی شما امن و حفاظت شده باشد. محققان معتقدند نیمی از گوشی­های اندروید پچ نشده­اند.

Stagefright از زامبی­ها هم ترسناک­ تر است. این بدافزار می­تواند از طریق دوربین، میکروفن و پسورد­های شما، جاسوسی کند و البته، Stagefright برخلاف The Walking Dead واقعی است !

منبع : Cnet

ارسال نظر