چه سوئیچی مناسب کسب و کار شماست؟

رسانه کلیک - سوئیچ امکان اتصال دستگاه‌های بیشتری را در شبکه داخلی برای تبادل میان دستگاه‌های تحت شبکه مجموعه شما از طریق اینترنت فراهم می‌کند. در واقع با سوئیچ می‌توانید کار خود را گسترش دهید، آن‌ هم با افزودن پورت‌های بیشتر که نه‌ تنها کامپیوترتان بلکه کلیه دستگاه‌های تحت شبکه را به اینترنت متصل کنید؛ از پرینتر گرفته تا دوربین‌های امنیتی.

چه سوئیچی مناسب کسب و کار شماست؟

علاوه بر گسترش اتصال، سوئیچ به هدایت یکپارچه ترافیک به شبکه نیز کمک می‌نماید؛ با کنترل دقیق بر روی ارسال پکت های دیتا به سایر سیستم‌های تحت شبکه یا اتصال به اینترنت بدون اختلال و یا کاهش سرعت. تنها چیزی که باید بدانید نحوه صحیح نصب و شناخت سوئیچ مناسب برای کسب‌وکار شماست؛ اما کدام‌یک از سوئیچ‌ها نیاز کسب‌وکار شما را تأمین می‌کند؟

سوئیچ دی-لینک راه‌کارهای جامع سازمانی بر مبنای نیاز کسب‌وکارها فراهم نموده است که در سه دسته‌بندی اصلی طبقه‌بندی می‌شوند:

  • سوئیچ‌های غیر مدیریتی

آن‌ها را روشن کرده و استفاده نمایید. هیچ تنظیماتی ضروری نیست و به دلیل کارکرد ساده آن ایدئال برای شبکه‌های کوچک سازمانی و کاهش هزینه‌هاست.

  • سوئیچ‌های هوشمند

سوئیچ‌هایی که از طریق GUI (رابط کاربری گرافیکی) مدیریت می‌شوند و معمولاً از قابلیت‌های سوئیچینگ لایه ۲ پشتیبانی می‌کنند مانند VLAN، تجمع لینک، QoS، امنیت پورت و غیره . این سوئیچ‌ها می‌توانند برای هر سازمانی در لایه Access راه‌کاری ارائه دهند. درصورتی‌که می‌خواهید بهترین عملکرد ممکن را دریافت نمایید از این سوئیچ‌های دی-لینک بهره ببرید.

  • سوئیچ‌های مدیریتی

مدیریت آن‌ها می‌تواند از طریق محیط‌های CLI (رابط کاربری دستوری) یا GUI (رابط کاربری گرافیکی) صورت ‌پذیرد که مجموعه‌ای از سوئیچ‌های لایه ۲، لایه ۲+ و لایه ۳ را پشتیبانی می‌کند. راه‌اندازی، تنظیم و کنترل آن‌ها نسبتاً ساده است. این محصولات می‌توانند به‌تنهایی مدیریت شوند و یا در سوئیچ‌های Stackable همراه با سوئیچ‌های دیگر از قابلیت Stack استفاده نمود. درصورتی‌که مدیریت در شبکه core برایتان حائز اهمیت است می‌توانید آن‌ها را به کار برید.

برخی از این محصولات دی-لینک در ادامه معرفی می‌گردد:

DGS-1100-26MP

این سری از سوئیچ‌ها در جهت تأمین نیاز کسب‌وکارهای کوچک و متوسط طراحی شده‌اند که از چندین استاندارد PoE پشتیبانی می‌کنند. به دلیل میزان مجموع توان خارجی برای روشن کردن دستگاه‌ها (۳۷۰W) ایدئال برای به‌کارگیری در سیستم‌های نظارتی تحت شبکه است و با قابلیت VLAN می‌توانید ترافیک ویدئویی را از ترافیک سایر بخش‌های شبکه جدا نمایید. این مسئله موجب اطمینان در تعریف امنیت شبکه و کیفیت ترافیک ویدئویی خواهد شد. این سوئیچ دارای ۲۴ پورت گیگابیت، ۲ پورت SFP گیگابیت و ظرفیت پردازش ۵۲Gbps با قابلیت نصب در رک است. همچنین با ویژگی‌های مدیریتی جدیدی که در این مدل سوئیچ دی-لینک وجود دارد (مانند ابزارهای عیب‌یابی، کنترل بهینه مصرف برق و تکنولوژی دی-لینک گرین) می‌توانید وضعیت کارکرد هر پورت را کنترل کنید.

DGS-1210-52MPP

سری محصولات DGS-1210 دی-لینک، سوئیچ‌های هوشمند مدیریتی مبتنی بر وب هستند که بر اساس آخرین نسل از تکنولوژی‌ها طراحی شده‌اند. با قابلیت‌های امنیتی پیشرفته‌ای که در این سوئیچ دی-لینک فراهم گردیده‌اند عملکرد و مقیاس‌پذیری افزایش یافته و گزینه‌های مدیریتی شامل SNMP، دستیار شبکه و خطوط دستوری فشرده می‌باشند. تکنولوژی دی-لینک گرین علاوه بر مصرف بهینه انرژی، تغییری در عملکرد ایجاد نخواهد کرد. این سوئیچ ۵۲ پورت گیگابیت دارای فن هوشمند بوده و ظرفیتی معادل ۱۰۴Gbps خواهد داشت.

DES-1008PA

این سوئیچ غیر مدیریتی رومیزی دارای ۸ پورت اترنت است که ۴ پورت آن PoE بوده و با مجموع توان خروجی بر روی هر پورت ۵۸w می‌توانید از آن استفاده نمایید. کاربرد این سوئیچ‌ها برای ادارات و هر مکان مجازی ایدئال هستند.

ارسال نظر