داعش مارک زوکربرگ و جک دورسی را به مرگ تهدید کرد

گروه تکفیری داعش، طی ویدیویی مدیرعامل و موسس فیس بوک و توئیتر را تهدید کرد. 

داعش مارک زوکربرگ و جک دورسی را به مرگ تهدید کرد

به گزارش کلیک، گروه تروریستی داعش، با انتشار ویدیویی 25 دقیقه ای موسسین فیس بوک و توئیتر را تهدید به مرگ کرد. این ویدیو که روز گذشته در کانال منسوب به تروریست های داعش در فضای مجازی منتشر شده، تصاویر مارک زوکربرگ و جک دورسی را نشان می دهد که مورد هدف گلوله قرار گرفته اند. این دو شرکت به علت جلوگیری از تبلیغات داعش در فضای مجازی مورد غضب این گروه تروریستی واقع شده اند. همچنین در ادامه این ویدیو تهدیدآمیز، هر دوی این افراد متهم به پاک کردن پست ها و تصاویر مربوط به حامیان و دنبال کنندگان این گروه هستند، که طی آن فیس بوک و توئیتتر حساب کاربری 10.000 کاربر و 150 گروه در فیس بوک، و همچنین 5000 حساب کاربری در توئیتتر را مسدود کرده است.

در پی حملات تروریستی در پاریس و سن برناردینو، فشارهای سیاسی برای بستن این حساب ها بیش از پیش متوجه مدیران این شرکت ها بوده است، چرا که این گروه تروریستی تمامی تبلیغات را در فضای مجازی از طریق این دو شبکه اجتماعی انجام داده است. مارک زوکربرگ طی سخنرانی در کنفرانس جهانی موبایل(MWC 2016) تشریح کرد: فیس بوک اجازه تبلیغ گسترده در فضای مجازی را به این افراد نخواهد داد. همچنین زوکربرگ در ادامه با اشاره به حملات اخیر به پاریس و سن برناردینو افزود، اگر در فضای مجازی فرصت تبلیغ و هماهنگی به این افراد داده نمی شد، هرگز شاهد چنین وقایعی نبودیم.

شرکت توییتر نیز طی اعلام رسمی با شناسایی 125 هزار حساب کاربری مرتبط با داعش این حساب ها به طور کلی حذف شده اند. این برای نخستین بار بود که شرکت توییتر از حذف حساب های کاربری به طور رسمی سخنی به میان آورده بود.

منبع: msn

ارسال نظر