هوش مصنوعی پنتاگون 2 میلیارد دلار آب می خورد؛ پرهزینه ترین پروژه دارپا در زمینه فناوری های AI

رسانه کلیک - کاربردهای هوش مصنوعی روز به روز افزایش پیدا می کند. هوش مصنوعی پنتاگون برای استفاده در سیستم های تسلیحاتی توسعه می یابد.

هوش مصنوعی پنتاگون 2 میلیارد دلار آب می خورد؛ پرهزینه ترین پروژه دارپا در زمینه فناوری های AI

آژانس پروژه‌ های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی، دارپا اعلام کرده بزرگترین سرمایه گذاری خود در بخش هوش مصنوعی را برای سیستم های تسلیحاتی انجام می دهد. هوش مصنوعی پنتاگون در مدت زمان 5 سال نیاز به سرمایه گذاری نزدیک به 2 میلیارد دلار دارد.

دارپا با تولید فناوری های جدید، مشکلات موجود در ارتش را رفع می کند. حضور هوش مصنوعی پنتاگون در سیستم های تسلیحاتی به معنای آن است که این کشور به تجهیزات قدرتمندی در مقایسه با چین و روسیه دست پیدا می کند.

میزان سرمایه گذاری برای هوش مصنوعی پنتاگون در مقایسه با استانداردهای این سازمان ناچیز است. پنتاگون برای برخی از پروژه های خود تریلیون ها دلار سرمایه گذاری می کند.

در ماه جولای سال جاری میلادی شرکت Booz Allen Hamilton برای یک پروژه تعریف نشده در زمینه هوش مصنوعی برای 5 سال آینده هزینه ای برابر با 885 میلیون دلار از وزارت دفاع دریافت کرد. یکی دیگر از پروژه های دارپا در زمینه هوش مصنوعی، Project Maven است. این پروژه به بهبود شناسایی هدف از روی تصویر کمک می کند.

در ابتدا گوگل برای انجام این پروژه انتخاب ولی به علت اعتراض کارمندان مجبور به کناره گیری از آن شد. این غول جستجوی اینترنتی در ماه ژوئن اعلام کرد پس از اتمام تاریخ قرارداد خود، دیگر در این زمینه با وزارت دفاع همکاری نمی کند.

در حالی که هم اکنون سیستم های هوش مصنوعی از نظر فنی قادر به شناسایی اهداف و صدور فرمان آتش هستند، فرمانده ها در رابطه با عملکرد دقیق آن ها تردید دارند. یکی از دلایل این تردید مربوط به شرایط پیچیده جنگ است.

در حال حاضر دارپا روی 25 پروژه در زمینه هوش مصنوعی کار می کند. علاوه بر دارپا، بخش های دیگری از وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا نیز در این زمینه فعالیت دارند.

ارسال نظر