هدفون Dash Pro رقیب سرسخت AirPods اپل

رسانه کلیک - شرکت  Bragi با توسعه و طراحی هدفون‌های هوشمند Dash Pro قصد دارد رقابت جدی را با شرکت اپل و هدفون منحصر به فردش یعنی AirPods شروع کند.

هدفون Dash Pro رقیب سرسخت AirPods اپل

Bragi شرکت نوپا آلمانی با توسعه، طراحی و عرضه هدفون‌های بی سیم (Wireless) دش (Dash) مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت. این محصول با توجه به آمار کیک‌استار نزدیک به ۳٫۳۹ میلیون نسخه پیش‌فروش داشت. در حال حاضر شرکت Bragi هدفون بی‌سیم و هوشمند Dash Pro را طراحی کرده است که به عنوان یک دنباله بازسازی شده نسخه قبلی شناخته می‌شود و اولین هدفون کاملا سفارشی‌سازی شده کامپیوتری است. این هدفون بی‌سیم با ارتباطی که با برنامه iTranslate برقرار می‌کند، می‌تواند در حالت Real-Time و چهره به چهره (Face-to-Face) ترجمه گفتاری انجام دهد.

4th pic

هدفون بی‌سیم و هوشمند دش پرو ۳۲۹ دلاری شرکت Bragi، حاوی بیش از ۱۵۰ میکرو کامپیوتر است. طبق گفته شرکت سازنده، این محصول با استفاده از یک پردازنده ۳۲ بیتی، هوش مصنوعی Dash AI و ۲۷ سنسور هوشمند طراحی و توسعه شده است. این محصول در حال حاضر در فروشگاه آنلاین Bragi در دسترس است و در "هفته های آینده" به خرده فروشان عمده، از جمله Best Buy در ایالات متحده، عرضه می‌شود.

شرکت Bragi اعلام کرده است درصورتی که کاربران از فروشگاه آنلاین این شرکت خریداری کنند از سرویس ویژه حمل و نقل رایگان این محصول به تمام نقاط ایلات متحده و اروپا شامل کشور انگلستان برخوردار خواهند شد. قیمت اروپایی این محصول ۳۴۹ یورو است که اگر آن را به پوند انگلیس تبدیل کنیم چیزی در حدود ۳۰۰ پوند می شود.هدفون بی‌سیم Dash اصلی (نسخه قبلی) ایده‌آل بود اما در ابتدا با مشکلات اتصال بی سیم و سایر مسائلی مواجه بود که با به روز رسانی ارتقایی نرم افزار بهبود یافت.

1th pic

نسخه قبلی دش هنگام برقراری ارتباط بین خود و گوشی با مشکلاتی همراه بود به طوری که ارتباط آن به راحتی می‌توانست با اختلال مواجه شود. البته این مشکل در زمانی که Dash ارائه شد تقریباً یک اپیدمی در میان تمام هدفون‌های وایرلس محسوب می‌شد اما محصولاتی همچون Apple AirPod، Samsung IconX و Doppler Labs Here One به سرعت وارد بازار شدند و مشکل همه گیر را به تاریخ سپردند. شرکت Bragi طراحی Dash Pro را کمی نسبت به نسخه قبلی متفاوت انجام داده است تا آن را بهتر و بهتر جلوه دهد تا کاربر بتواند یک ارتباط خوب با آن برقرار کند.

طبق گفته‌های مدیران Bragi هدفون وایرلس Dash Pro و حتی خود Dash حالا قادر هستند به صورت real-time به ترجمه بپردازند. این ویژگی درواقع بخشی از ویژگی‌های جدیدی است که توسط سومین نسخه از سیستم عامل این کمپانی موسوم به Bragi OS 3.0 فراهم شده است. البته لازم به ذکر است که عمل ترجمه با استفاده از دیتابیس‌های اپلیکیشن iTranslate صورت می‌گیرد. سیستم عامل جدید Bragi به صورت پیش‌فرض بر روی هدفون وایرلس Dash Pro نصب شده است و برای کاربران Dash نیز قابل دسترسی است.

2th pic

از امکانات دیگر این هدفون که با سیستم عامل جدیدش میسر شده است می‌توان به قابلیت جابجایی در موها تنها با حرکات ظریف سر اشاره کرد. به گفته مسئولان Bragi هدفون Dash Pro که با ساختاری بهبود یافته برای بهترین همخوانی با حفره گوش طراحی شده است به قیمتی معادل ۴۹۹ دلار در بازارها موجود خواهد بود. البته هم‌اکنون نیز کاربران ساکن در آمریکا و کانادا می‌توانند این محصول را به صورت مستقیم از وبسایت Bragi خریداری کنند.

گفتنی است که فعالیت‌های نوآورانه شرکت Bragi به همینجا ختم نمی‌شود و همانطور که طی رویداد پرده‌برداری از هدفون وایرلس Dash Pro دیدیم محصولات دیگری همچون یک عینک واقعیت افزوده که به کمک Dash Pro کار می‌کند نیز در لیست تولیدات این شرکت قرار دارد. البته به گفته مسئولان Bragi در حال حاضر این محصول تنها با هدف انجام یک پژوهش داخلی تولید شده‌است و تولید انبوه آن شاید به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

3th pic

مشخص است که در عصر حاضر برای یک شرکت نوپا آن هم در عرصه تکنولوژی بسیار سخت است که جای خود را در میان بزرگان باز کند و راه رشد و پیشرفت را در پیش بگیرد اما آقای Nikolaj Hviid اظهار کرده است که دایره تخصص Bragi تنها به یک هدفون کوچک که درون گوش جای می‌گیرد خلاصه نمی‌شود و آن‌ها در حال تلاش برای ارائه سیستم‌های کاملی هستند که کاربر را از وجود گوشی‌های همراه به کلی بی نیاز کنند و در عین حال تمامی امکانات آن را فراهم کنند.

5th pic

در پایان نگاهی اجمالی به ویژگی‌های اصلی هدفون بی سیم و هوشمند Dash Pro شرکت Bragi می‌اندازیم:

  • سازگاری دش پرو با iTranslate: هدفون‌های بی‌سیم دش پرو با استفاده از تکنولوژی Starkey طراحی شده‌اند و کاملا با iTranslate هماهنگ و سینک شده‌اند و در زمان واقعی (Real Time) به صورت همزمان ترجمه زبان گفتاری به دستگاه های صوتی را برای اولین بار در ۴۰ زبان مختلف ارائه می‌دهد. کاربرانی که مایل به دسترسی به این ویژگی هستند، باید نرم افزار iTranslate Pro را از App Store دانلود و نصب کنند و سپس لایسنس برنامه را خریداری کنند. (قیمت لایسنس برنامه برای یک ماه ۳ دلار است).
  • منوی مجازی ۴D یک hands-free است بدین معنی که به کاربران امکان دسترسی به ویژگی های اصلی را در موقعیت هایی می دهد که دست‌های آن‌ها با چیزهای دیگر مشغول هستند.
  • مدیریت آسان بلوتوث: تنظیم ساده با لمس یک دکمه که به دستگاه‌های Android، Apple یا Windows هدفون شما را متصل می کند. کد تأیید شش رقمی در حالی که یک اتصال امن حفظ شده محسوب می شود از سیستم هدفون حذف شده است. منوی کلاسیک بلوتوث و اتصالات BLE در حال حاضر در earbud سمت راست یافت می شود، و earbud سمت چپ برای ادغام برنامه های شخص ثالث به کار گرفته می‌شود.
  • ردیابی خودکار: Dash در حال حاضر درک می کند که شما در حال اجرا چه فعالیتی هستید: دوچرخه سواری و یا شنا؟ بنابراین شما می توانید تمرینات خود را با هماهنگی هدفون Dash بصورت خودکار و بدون فشردن حتی یک دکمه انجام دهید.
  • رابط لمسی ساده: رابط کاربری لمسی، ساده و بیشتر ارگونومی شده است.
  • "راهنمای استفاده" اضافی برای راحتی اتصال کاربر به Dash و کشف قابلیت های هوشمند آن تحت یک دفترچه در داخل جعبه هدفون قرار گرفته شده است.
  • ذخیره سازی آفلاین و انتقال داده ها: جلسات فعالیت در حال حاضر ذخیره می شوند و به طور خودکار به برنامه Bragi منتقل می شوند تا کاربران بتوانند برای استفاده در آینده قابل از آن‌ها استفاده کنند.
  • بهبود صدا: تعادل تونال پیشرفته برای صدای طبیعی.
  • شفافیت صوتی واضح‌تر: سطح نویز میکروفون بسیار کاهش یافته است و پیشرفت‌هایی در طیف وسیعی از فرکانس‌های صوتی هدفون بی‌سیم صورت گرفته است.
ارسال نظر