DaVinci Resolve یکی از برترین نرم افزارهای اصلاح رنگ

لئوناردو داوینچی نقاش بسیار مطرح دوره رنسانس بود. از او اثار بسیاری به جای مانده که مطرح ترین آن تابلوی معروف لبخند ژوکوند است.

DaVinci Resolve یکی از برترین نرم افزارهای اصلاح رنگ

کلیک - از این مسائل که بگذریم چندی پیش شرکت بلک مجیک دیزاین نرم افری را تحت عنوان davini resolve به بازار عرضه کرد.داوینچی ریزالو آمده است تا رنسانس دنیای فیلم سازی را ایجاد کند.

این نرم افزار بصورت کاملا تخصصی در زمینه رنگ بندی (color grading) و تصحیح و اصلاح رنگ (color correction) می باشد. این نرم افزار بصورت جداگانه اجرا شده و برروی هیچ نرم افزار هاستی بصورت پلاگین اجرا نخواهد شد. از جمله رقبای این نرم افزار می توان به ادوبی اسپید گرید (adobe speedgrade) اشاره کرد.

حجم این نرم افزار بالا بوده و برای کارایی درست به کارت گرافیک nVidia احتیاج خواهید داشت چرا که ان چنان رابطه خوبی با ای ام دی ندارد.

این نرم افزار در واقع خود را حرفه ای ترین برنامه تدوین فیلم غیر خطی می داند که به سیستم تنظیمات رنگ های هالیوودی مجهز شده است.

از این نرم افزار برای تولید بسیاری از شوها و برنامه های تلویزیونی، تبلیغات و تیزرها، فیلم های سینمایی، مستندهای حرفه ای و موزیک ویدیوهای چهره های مطرح استفاده شده است. همچنین بهترین ابزارهای تدوین و ویرایش فیلم نیز در همین نرم افزار گنجانده شده تا شما وقت خوذ را از دست ندهید.

این نرم افزار با استفاده از قابلیت چند کارت گرافیک (multiple gpu) که از گذشته در سیستم عامل ویندوز وجود داشت و به سیستم عامل مک نیز اضافه شده است می تواند قابلیت realtime editing را به شما ارایه دهد بدین معنی که بصورت انی می توانید تغییرات اعمال شده برروی ویدیو یا فیلم خود را ببینید.

داوینچی ریزالو قابلیت اتصال به کنترلرهای مخصوص خود (surface controler) را دارا می باشد که توانایی و کنترل شما را برای انجام انواع پروژه ها بالا خواهد برد.

از انجایی که شرکت سازنده این نرم افزار یعنی black magic design در زمینه ساخت دوربین ها و تجهیزات تصویربرداری و سینمایی نیز فعالیت دارد شما می توانید بوسیله این نرم افزار تصاویر ان دوربین ها را نیز به راحتی مورد استفاده قرار دهید.

همچنین نرم افزار davinci resolve به راحتی با سخت افزارهای جانبی دیگر همچون کارت های تدوین هماهنگ سازی خواهد شد.

توانایی پردازش فایل های raw و ورودی فایل های LUT از دیگر ویژگی های بارز این محصول است.

به طور کلی black magic davinci resolve را می توان حرفه ای ترین و قدرتمندترین نرم افزار در زمینه کاری خود دانست. هزاران نفر از مطرح ترین ویرایشگران و تدوینگران فیلم از سرتاسر جهان مهر تایید بذر صحت این حرف گذاشته اند. داوینچی ریزالو برروی دو سیستم عامل ویندوز و مکینتاش قابل اجراست.

ارسال نظر