عرضه بازی Days Gone عقب افتاد!

رسانه کلیک - شرکت ژاپنی سونی بار دیگر تاریخ انتشار بازی Days Gone را تغییر داد. این عنوان ویدیویی در اردیبهشت ماه سال 98 عرضه می شود.

عرضه بازی Days Gone عقب افتاد!

بازی Days Gone را می توان یکی از مورد انتظارترین عناوین ویدیویی انحصاری کنسول پلی استیشن 4 دانست که مانند بسیاری از بازی های دیگر، تجربه آخرالزمان متفاوتی را برای بازیکنان و گیمرها رقم می زند. در حال حاضر، بیش از دو سال از معرفی رسمی این بازی می گذرد و از آنجا که به پایان چرخه عمر کنسول های نسل هشتم یعنی پلی استیشن 4 نزدیک می شویم، عملکرد و موفقیت این عنوان ویدیویی برای شرکت سرگرمی های تعاملی سونی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سونی به دنبال تکرار موفقیت بازی های انحصاری خود است تا در دوران پایانی نسل هشتم نیز با کسب موفقیت ها و رکوردشکنی های پی در پی به این نسل خاتمه دهد.

برای دومین بار متوالی، تاریخ انتشار بازی Days Gone تغییر کرد!

از این رو، انتخاب یک زمان مناسب برای عرضه عنوان ویدیویی Days Gone می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت و درخشش این بازی بگذارد که ضمن درآمدزایی فراوان برای شرکت سونی، با استقبال فوق العاده بازیکنان و کاربران کنسول پلی استیشن 4 رو به رو شود. حال، با توجه به اینکه پاییز سال جاری میلادی یکی از بهترین و شلوغ ترین پاییز در دوران نسل هشتم کنسول ها به شمار می رود و در این بازه زمانی شاهد انتشار عناوین ویدیویی بزرگ و مورد انتظاری از جمله «رد دد ردمپشن 2»، Battlefield V، «کالاف دیوتی بلک اپس 4»، Fallout 76، «فورزا هورایزن 4»، Hitman 2 و غیره هستیم، شرکت سرگرمی های تعاملی سونی برای درخشش هر چه بیشتر بازی Days Gone، عرضه آن را از پاییز سال جاری میلادی به اوایل سال میلادی 2019 موکول کرد.

حال، این شرکت ژاپنی در تازه ترین بیانیه خود که ساعاتی پیش در وب سایت رسمی پلی استیشن منتشر شد، از تاخیر مجدد بازی Days Gone خبر داد و بر این اساس، در حال حاضر این عنوان ویدیویی در روز ششم اردیبهشت ماه سال 98 (26 ماه آوریل سال میلادی 2019) به صورت انحصاری روی کنسول پلی استیشن 4 منتشر می شود.

انتشار بازی Days Gone از روز سوم اسفند به ششم اردیبهشت ماه سال 98 موکول شد؛ سونی از رقابت با سایر بازی های مورد انتظار می ترسد!

به طور دقیق تر، عنوان ویدیویی پرطرفدار Days Gone در ابتدا برای عرضه در اواخر پاییز سال جاری میلادی برنامه ریزی شده بود که شرکت سونی به دلیل رقابت تنگاتنگ بازی های بزرگ، از انتشار یک اثر کاملا جدید و صد البته انحصاری خودداری کرد و عرضه آن را تا روز سوم اسفند ماه سال 97 (22 فوریه سال میلادی 2019) عقب انداخت.

در ادامه، این شرکت ژاپنی ماه فوریه را نیز زمان مناسبی برای عرضه جدیدترین اثر ویدیویی جهان باز آخرالزمانی خود نمی داند و بدین خاطر، ساعاتی پیش آقای اسد قیزیلباش (Asad Qizilbash)، معاون بازاریابی شعبه ایالات متحده آمریکا شرکت سرگرمی های تعاملی سونی، با انتشار یک بیانیه رسما تاریخ انتشار بازی Days Gone را به روز ششم اردیبهشت (26 ماه آوریل) تغییر داد. وی با اشاره به این موضوع که استودیوی «اس ای آی بند» (SIE Bend Studio) بی صبرانه منتظر عرضه آخرین بازی ویدیویی خود است، اما تاخیر دو ماهه این بازی را فرصتی ویژه برای بهبود سازی هر چه بیشتر آن می داند که نتیجه این امر به نفع خود بازیکنان و گیمرها خواهد بود.

آقای اسد قیزیلباش در این خصوص می گوید:

ما اخیرا تصمیم گرفتیم که تاریخ انتشار بازی Days Gone را تغییر دهیم و عرضه آن را از ماه شلوغ اسفند (فوریه) به روز ششم اردیبهشت ماه سال 98 (بیست و ششم ماه آوریل) موکول کنیم. در حالی که سازندگان بی صبرانه منتظر عرضه عنوان ویدیویی Days Gone هستند، اما آن ها از این فرصت برای بهبود سازی هر چه بیشتر بازی استفاده خواهند کرد.

نکته جالب اینجا است که شرکت سونی مانند سایر شرکت های بازی سازی از ارائه علت این تاخیر دو ماهه خودداری نکرده و به صراحت دلیل تاخیر در انتشار بازی Days Gone را شلوغی ماه فوریه (اسفند) و رقابت سخت و دشوار با بازی های مورد انتظار دیگر معرفی کرده است. این در حالی است که اغلب سازندگان بهینه سازی و رفع مشکلات جزئی آثار ویدیویی خود را مهمترین دلیل تاخیر در عرضه عناوین خود می دانند و به ظاهر نشان می دهند که هیچ ترسی از رقابت با سایر بازی ها را ندارند!

با توجه به عرضه موفق بازی God of War در ماه آوریل سال جاری میلادی، سونی با انتشار عنوان Days Gone به دنبال تکرار موفقیت قبلی خود است!

در هر صورت، به نظر می رسد عرضه بازی های مورد انتظار و محبوبی همچون Anthem و Metro Exodus که دقیقا در روز سوم اسفند ماه سال 97 (22 فوریه سال میلادی 2019) به دست بازیکنان و علاقه مندان می رسد، باعث شده تا سونی برای دومین بار متوالی تاریخ انتشار بازی Days Gone را به ماه آوریل موکول کند. همچنین، گفتنی است که یکی از پرحاشیه ترین و جنجال برانگیزترین بازی های انحصاری کنسول ایکس باکس وان به نام Crackdown 3 نیز در روز نامشخصی از ماه فوریه منتشر خواهد شد.

با توجه به اینکه همواره در ماه آوریل میزبان عرضه بازی های جدید کمتری هستیم و در طرف دیگر نیز در ماه آوریل سال جاری میلادی نیز شاهد عرضه موفق بازی God of War بودیم، ظاهرا سونی قصد تکرار موفقیت بازی های انحصاری خود را در سر دارد و با عرضه عنوان Days Gone در این ماه از سال میلادی آینده، می تواند شانس درخشش و خودنمایی این اثر ویدیویی در سبک بقا و جهان باز را افزایش دهد.

به علاوه، با اینکه تاخیر و تغییر تاریخ انتشار بازی Days Gone ارتباط مستقیمی با عنوان مورد انتظار The Last of Us Part II ندارد، اما برخی از تحلیلگران و منتقدان بر این باورند که انتشار هر چه دیرتر بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن 4 می تواند عرضه نسخه دوم مجموعه پرطرفدار «آخرین ما» را به عقب بیاندازد و چه بسا سونی بجای انتشار این عنوان در اواخر سال میلادی 2019، آن را در سال میلادی 2020 به دست علاقه مندان و طرفداران برساند.

حال، دیدگاه شما در رابطه با تغییر تاریخ انتشار بازی Days Gone برای دومین بار پی در پی چیست؟ به نظر شما، آیا عرضه موفق و تحسین آمیز بازی God of War در ماه آوریل سال جاری باعث شده تا شرکت سونی یکی دیگر از عناوین ویدیویی انحصاری خود را با گذشت یک سال در همان ماه آوریل منتشر کند؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر