نمایندگان فولس واگن مدیران این شرکت را به دادگاه می کشند

نمایندگی های فروش این برند خودرو  به خاطر فولکس واگن شکست خوردند اما بدون انتقام کنار نمی کشند.به گزارش کلیک، رسوایی انتشار گازهای مضر چه از لحاظ اعتبار و چه از لحاظ منافع برای شرکت فولکس واگن گران تمام شد و حالا نمایندگی های فولکس واگن آخرین گروه هایی هستند که این شرکت را به دادگاه می کشانند.

نمایندگان فولس واگن مدیران این شرکت را به دادگاه می کشند

به گزارش کلیک، رسوایی انتشار گازهای مضر چه از لحاظ اعتبار و چه از لحاظ منافع برای شرکت فولکس واگن گران تمام شد و حالا نمایندگی های فولکس واگن آخرین گروه هایی هستند که این شرکت را به دادگاه می کشانند.

در ماه سپتامبر، گروه فولکس واگن مجبور شد تا 400.000 وسیله نقلیه را در ایالت متحده فرا بخواند. این امر به خاطر به کارگیری نرم افزاری بوده است که مقررات مربوط به هوای پاک و انتشار گازهای گلخانه ای را نادیده گرفته بود. دیگر کشورها که شامل آلمان و کره جنوبی هستند نیز به خودروساز آلمانی دستور دادند تا وسایل نقلیه ای را که این مقررات را نادیده گرفته اند، فرا بخواند.
این ابزارهای بی مصرف که تنها کارشان کاهش قابل قبول گازهای گلخانه ای برای محیط ها و سطوحی همچون آزمایشگاه ها بوده است و نه برای تردد در محیط های شهری، نزدیک به 11 میلیون وسایل نقلیه را در سراسر جهان تحت تاثیر خود قرار داده است.
فولکس واگن معتقد است که مسئله انتشار گازهای گلخانه ای دست کم 7.3 میلیون دلار از منافع شرکت را به خطر انداخته است. این رسوایی همچنین باعث شده است که مشتریان به خاطر تعمیر خودروهایشان که آسیب دیده اند فراخوانده شوند و نمایندگی ها نتوانند خودروهای خود را که در گذشته به صورت برندی مورد قبول و مشهور بود به فروش برسانند.
در روز جمعه ، یانگ لو آفیس آشکار کرد که تعدادی از نمایندگی ها در حال پیوستن به صفی هستند که فولکس واگن را به چالشی بیش از این رسوایی بکشاند. در زمانی که این دادخواست در سراسر جهان توسط مشتریان و دولتمردان به صورت پرونده شد، نباید فراموش کرد که نمایندگی های فولکس واگن به خاطر فریب هایی که شرکت فولکس واگن مسبب آنها بوده است با مشکل رو به رو شده اند.
مشتریان لزوما مشتاق به خرید خودرو از خودروسازی آلمانی که اکنون غیر قابل اعتماد تلقی می شود نیستند، بنابراین نمایندگی ها در حال شکست خوردند.
اداره حقوقی گفت:" نمایندگی ها برخلاف مصرف کنندگان، به موجودی هایی که نتوانسته اند بفروشند چسبیده اند و خودروهایی که می فروشند اغلب با یک کاهش قیمت از قیمتی که قبل از انتشار رسوایی بوده است، فروخته می شوند."
کسی باید جوابگوی زیان های مالی که نمایندگی ها با آن رو به رو شده اند باشد و همین طور نمایندگی های مستقل و فولکس واگن های بدون حق امتیاز که شامل شورلت و سترن است، شکایت هایی را علیه این شرکت به صورت فدرال به ثبت رسانده اند.
در طول یک هفته، شش نمایندگی دادخواست هایشان را علیه فولکس واگن روانه دادگاه کرده اند. شرکت های مورد دادخواست سترن، براون داب جوی نازارت، ای پلاس اتو، ای تو زد اتو اسپرت، پای اتو سل، و کارخانه وان هستند. نمایندگی های مجاز مجبور بودند تا سهامی را که نمی توانند بفروشند نگه دارند، دیگر نمایندگی ها که وسوسه بیشتری دارند ممکن است به لیست طرح دادخواست در دادگاه بپیوندند.
طبق گفته تام یانگ، معاون مدیر شرکت حقوقی، نمایندگی ها برای فولکس واگن هزینه‌های عملیاتی زیادی دارند و این در حالی است که خودرو های آن ها در نمایشگاه می ماند . نگهداری موجودی خودروها هزینه‌ای روزانه دارد و هر چقدر خودروها درآنجا بیشتر بمانند، (مخصوصا اگر بیشتر از 30 روز باشد) قیمت خودرو به صورت چشمگیری کاهش می یابد، که در نتیجه آن مابه‌التفاوت سود کمتر یا زیان مشهود برای نمایندگی هاست.
اگر خودروها نتوانند به فروش برسند، اغلب به صورت عمده در مزایده یا به نماینده ای دیگر به فروش می رسند. اما این امر وسایل نقلیه‌ی به فروش نرفته زیادی را در بر نمی گیرد تا یک نمایندگی کوچک را فلج کند.
از زمانی که فولکس واگن دستور به توقف فروش مدل های آسیب دیده که نیاز به عودت و تعمیر داشته اند را داده است، نمایندگی ها قادر نبوده اند تا وسایل نقلیه را به صورت عمومی، مزایده یا فروش به دیگر نمایندگی ها به فروش برسانند؛ هنگامی که سهام برای ثبات کسب و کار شناور موردنیاز است پول نقد با موجودی گره می خورد.
به گفته یانگ" در حال حاضر لکه ننگی در تمامی خودروهای فولکس واگن وجود دارد و از ارزش آن کاسته است. تمامی این خسارت‌ها به دلیل فعالیت های فریبنده فولکس واگن است. "
شرکت حقوقی، این نمایندگی ها را در آخرین گروه از جریان طرح دعوی قرار داده است تا علیه فولکس واگن اظهارنامه مالیاتی ایجاد کنند، همچنین خواستار این امر هستند که مطمئن شوند این رسوایی دوباره از طریق یک دادخواست برای قانون هشداردهنده امنیت وسایل نقلیه موتوری که به ایالت متحده منتقل می شود، اتفاق نیفتد. اهداف قانون، مراقبت و تقویت از کارمندان است تا همانند یک سیستم هشداردهنده برای این نوع از وظایف قبل از آن که مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار بدهد، عمل کنند.

منبع : Zdnet

ارسال نظر