کاهش میزان محبوبیت اوبر در سال جاری میلادی

رسانه کلیک - شرکت اوبر که اخیراً با چالش‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، از میزان محبوبیتش نیز کاسته شده و به گفته برخی منابع، میزان استفاده از این سرویس تاکسی‌یاب آنلاین روند نزولی در پیش گرفته است.

کاهش میزان محبوبیت اوبر در سال جاری میلادی

گزارش‌ها حاکی از آن است که میزان استفاده مردم از این شرکت بزرگ تاکسی‌یاب آنلاین حدود ۱ درصد کاهش داشته و از سوی دیگر، میزان استفاده کاربران از لیفت (Lyft) شرکت رقیب اوبر، ۳ درصد افزایش یافته است. این اولین بار است که اوبر از زمان آغاز فعالیتش با کاهش میزان مسافر مواجه می‌شود.

شرکت اوبر از سال گذشته با رسوایی‌های زیادی روبه‌رو شد؛ ماجراهایی که با درخواست حذف فعالیت اوبر در رسانه‌های اجتماعی در ماه ژانویه آغاز و با ادعاهای آزار جنسی کارمندان و بازرسی‌های داخلی این شرکت ادامه پیدا کرد تا جایی که مدیر عامل سابق آن تصمیم به استعفا گرفت.

حال به نظر می‌رسد با آمدن دارا خسروشاهی مدیر عامل جدید اوبر، رویکرد این شرکت تا حدودی دچار تغییر شده است. کاهش مسافران اوبر تاکنون تنها ۱ درصد بوده که رقم ناچیزی است، اما در صورت ادامه داشتن این روند نزولی، خطری جدی این شرکت را تهدید می‌کند.

در چهار ماه دوم سال جاری میلادی، این شرکت ۵۵ درصد سهم بازار نقل و انتقالات را در اختیار داشت. حال، گزارشات نشان می‌دهد که در چهار ماه سوم این رقم به ۵۴ درصد رسیده است. جالب است بدانید، اوبر در سان‌فرانسیسکو، زادگاه خود نیز با بیشترین میزان کاهش تقاضا مواجه بوده و این شهر تنها ۸ درصد مسافرانش را تشکیل می‌دهد.

از طرف دیگر، تقاضا برای استفاده از سرویس لیفت در چهار ماه دوم سال ۲۰۱۷، ۸ درصد و در چهار ماه سوم ۱۱ درصد افزایش داشته و به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۷ سال خوبی برای شرکت لیفت باشد. مقامات این شرکت ضمن ابراز خرسندی از روند صعودی استفاده از خدمات این شرکت، به مشتریان خود این وعده را داده‌اند تا کیفیت و میزان خدمات خود را ارتقا دهند.

در مقابل، اوبر نیز اعلام کرده به دنبال ارائه راهکارهای متفاوت و تسهیل خدمات است تا از این طریق به جایگاه اولیه خود بازگردد.

ارسال نظر