افزایش کاربران اینترنت، کاهش قیمت اینترنت

بین ۱۷ تا ۱۹ درصد فارغ التحصیلان ایران در پنج بخش فناوری اطلاعات وجود دارند با ایجاد زیرساخت ها به  دنبال ایجاد اشتغال برای این بخش هستیم.

افزایش کاربران اینترنت، کاهش قیمت اینترنت

به گزارش کلیک، محمود واعظی، وزیر ارتباطات از سه برابر شدن پهنای باند در سال گذشته خبر داد و گفت: شبکه انتقال نیز طی این سه سال چهار برابر شده و مشترکان اینترنت به هشت برابر افزایش پیدا کرده است.

واعظی برخورداری اینترنت ۲۵۰ روستا در شهرستان بابل را یکی از دستاوردهای این سفر به مازندران خبر داد و اظهار کرد: در بابل ۱۳۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت می‌گیرد که تا پایان این دولت ۱۰۲۰ میلیارد ریال دیگر این سرمایه گذاری افزایش پیدا ‌می کند که با این میزان پهنای باند چهار برابر و ۶۰ کیلومتر فیبرنوری به ظرفیت اینترنت این شهرستان اضافه می‌شود.

وزیر ارتباطات افزود: از دو سال پیش فعالیت و اجرای طرح ها برای مهیا کردن زیر ساخت های راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شروع به کار کرده بود.

وی ادامه داد: از هشت ماه پیش نیز اپراتورها و سازندگان محتوا، جلسات کارشناسی در زمینه تولید محتوای داخلی این شبکه برگزار کردند و امیدواریم تا هفته آینده این شبکه راه اندازی شود.

او بیان کرد: فاز اول شبکه ملی اطلاعات تحول عظیمی را به لحاظ محتوای داخلی ایجاد می کند، مردم می توانند از میزبانی محتوای داخلی اطلاعات از طریق شبکه ملی اطلاعات بهره مند شوند.

واعظی از کاهش تعرفه اینترنت تلفن همراه و ثابت خبر داد و اعلام کرد: در نشست های اخیر تصمیم گرفته شده است تا تعرفه اینترنت آزاد تلفن همراه تا ۲۰ درصد و اینترنت ثابت بر اساس حجم استفاده از ۱۷ تا ۳۳ درصد کاهش یابد.

وی به گسترش نفوذ اینترنت در کشور اشاره کرد و افزود: تا پایان فعالیت دولت یازدهم تمامی روستاهای بالای ۱۵ خانوار کشور زیر پوشش اینترنت قرار می گیرند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ هزار روستای کشور از اینترنت برخوردارند، گفت: تا پایان خرداد سال آینده تمام روستاهای بالای ۱۵خانوار کشور از اینترنت برخوردار می شوند.

او با اعلام اینکه تا پایان دولت یازدهم ۶۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشور صورت می گیرد تا زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود، گفت: بین ۱۷ تا ۱۹ درصد فارغ التحصیلان ایران در پنج بخش فناوری اطلاعات وجود دارند با ایجاد زیرساخت ها به دنبال ایجاد اشتغال برای این بخش هستیم.

ارسال نظر