سرعت تحویل هوایی اجناس به اوج خود رسید؛ دیگر نیازی به آدرس منزل نیست!

رسانه کلیک - اپلیکیشن DelivAir تغییر بزرگی در سرویس هوایی تحویل کالا ایجاد کرده به طوری که پهپادهای آن، کالای سفارش داده شده مشتریان را بدون نیاز به آدرس منزل تحویل می‌دهند.

سرعت تحویل هوایی اجناس به اوج خود رسید؛ دیگر نیازی به آدرس منزل نیست!

به گزارش کلیک ؛ وب‌سایت انگجت در مطلبی نوشت؛ سرویس هوایی تحویل کالا توسط هواپیماهای بدون سرنشین چند وقتی است که توسط برخی از شرکت‌ها استفاده می‌شود. آمازون را می‌توان یکی از پیشگامان چنین سرویسی دانست، اگرچه Rival 7-Eleven تاکنون حدود ۱۰۰ ماموریت تحویل هوایی کالا را به انجام رسانده است.

برای این سرویس‌های هوایی نیاز به یک آدرس فیزیکی است، یعنی خریدار باید در یک محل خاص (مانند خانه یا اداره) منتظر تحویل کالای خود باشد. اما تیم مشاوران کمبریج به تازگی تغییری جالب در سرویس هوایی تحویل کالا ایجاد کرده‌اند که طی آن هواپیماهای بدون سرنشین به سرعت، کالای سفارش داده شده را در هر ساعت از روز و هر جایی که قرار داشته باشید بدون نیاز به آدرس به شما تحویل می‌دهند.

بیایید تصور کنیم که شما در حال پیاده روی در حومه شهر هستید که ناگهان احساس ضعف و گرسنگی شدید می‌کنید. در اطراف شما خبری از مغازه و رستوران نیست. اکنون می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن DelivAir مشاوران کمبریج، سفارش یک میان وعده دهید و توسط سرویس هوایی تحویل کالا آن را دریافت کنید.

در این سیستم، هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند شما را از طریق GPS و سیگنال گوشی هوشمندتان پیدا کند و زمانی که در محدوده شما قرار گرفت، کافی است که فلش LED تلفن همراه خود را به سمت آسمان روشن کنید تا هواپیما به صورت کاملاً ایمن به شما نزدیک و کالا را تحویل دهد. سپس هواپیمای بدون سرنشین برای انجام یک مأموریت دیگر به پایگاه خود برمی گردد و شما هم می‌توانید از میان وعده خود لذت ببرید.

البته برای این نوع سرویس‌ها به‌ جز مصرف گرایی محض، کاربردهای مهم و حیاتی متعددی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به رساندن سریع دارو و تجهیزات پزشکی به افراد مورد نیاز، رساندن قطعات یدکی به کسانی که در راه مانده‌اند، تأمین مواد ضروری در مناطق دورافتاده و یا حتی رساندن کالاهای امدادی در مواقع بحران اشاره کرد.

ناتان رنچ (Nathan Wrench) رئیس بخش صنعت و انرژی در مشاوران کمبریج در این باره می‌گوید: «برای چیزی که بلافاصله مورد نیاز است، قطعاً سرویس هوایی تحویل کالا بهترین راهکار است. ما در DelivAir با حذف محدودیت آدرس، تحول بزرگی در این سیستم ایجاد کرد‌یم».

DelivAir سرویسی فوق العاده‌ای در تحویل کالاست و می‌تواند روندی را که اکنون توسط آمازون و چند شرکت دیگر شروع شده گسترش دهد.

از سوی دیگر، باید توجه داشت گرچه دریافت سریع اجناس و کالاهای مورد نظر از طریق پهپادها رویایی و کمی فانتزی به نظر می‌رسد، اما آسمانی را تصور کنید که مورد هجوم صدها هواپیماهای بدون سرنشین تحویل کالا پر قرار گرفته است. از این رو، باید منتظر ماند و دید آینده این خدمات به کجا ختم می‌شود.

ارسال نظر