قرارگیری ۱۰ بلندگو در اژدهای رومیزی جدید Dell

این روزها ساختن یک کامپیوتر رو میزی متمایز و جذاب اصلا کار ساده ای نیست؛ اما در این میان شرکت دل با محصول منحصر به فرد جدیدش به نام  ۲۰۱۷ XPS پا به میدان می گذارد. یک کامپیوتر all-in-one همه چیز تمام همراه با چاشنی هایی جالب و کم نظیر!

قرارگیری ۱۰ بلندگو در اژدهای رومیزی جدید Dell

به گزارش کلیک، شرکت دل به تازگی از کامپیوتر ۲۷ اینچی all-in-one خود تحت عنوان ۲۰۱۷ XPS رونمایی کرده است؛ کامپیوتری که در پخش صدا با داشتن ۱۰ بلندگو با جدیّت رقیب می طلبد. بلندگو هایی که هر کدام وظایف خاصی همچون ارائه صدا های زیر یا بم بر عهده دارند.

شاید چنین اقدامی در نظر اول اندکی بیهوده به نظر برسد، اما در حقیقت باید گفت مساله پخش صدا در کامپیوتر های رومیزی به طور جدی مورد غفلت قرار گرفته است. چراکه تولید کنندگان با این هدف که کاربران باید بلندگوها یا هدفون های جداگانه و دلخواه خود را خریداری کنند، از این بخش به راحتی می گذرند؛ اما درست در نقطه مقابل، دل با محصول جدیدش ایستاده است. حالا می توان حقیقتا نام all-in-one واقعی را بر این کامپیوتر رومیزی نهاد.

سیستم صوتی جدید که دل از آن در این دستگاه بهره بره است، با همکاری و مشارکت Jack Joseph Puig ساخته شده است، لذا شرکت دل از این که اعلام کند این کامپیوتر دارای بهترین سیستم صوتی بین رقیبانش است ابایی ندارد و از سویی دیگر، در XPS نیز بابت پذیرش چنین صفتی، نقصی نمی بینیم؛ چراکه بلندی صدای بلندگوهایش دو برابر یک iMac از شرکت اپل است و در بخش صدای بیس نیز ده برابر از Envy 27 شرکت اچ پی قدرتمند تر عمل می کند.

اما ویژگی های XPS به عنوان یک کامپیوتر رومیزی صرفا به ۱۰ بلندگو ختم نمی شود! دل در بخش صفحه نمایش این دستگاه، دو پیشنهاد بر روی میز نهاده است. یکی صفحه نمایش ۴k لمسی که زاویه آن تقریبا تا سطح میز تغییر می کند و دیگری، صفحه نمایش غیر لمسی. جالب است بدانید که همین صفحه لمسی با لولاهای خاص موجب شده است که شاهد افزایش وزن ۴ کیلویی دستگاه نسبت به نسخه غیر لمسی که ۱۳ کیلو است باشیم.

نسل ششم پردازنده های شرکت اینتل، فراهم کننده قدرت پردازشی XPS 27 خواهند بود؛ با دو انتخاب موجود بین پردازنده های Core i5-6400 با حداکثر فرکانس ۳٫۳ گیگاهرتز به همراه تکنولوژی Turbo Boost اینتل و Core i7-6700 با حداکثر فرکانس پردازشی ۴ گیگاهرتز که البته ۳۲ گیگابایت رم DDR4 با قابلیت گسترش از طریق رم خارجی نیز یاری گر پردازنده های مذکور خواهد بود. در بخش حافظه نیز انتخاب هایی در طیف یک ترابایت تا دو ترابایت به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD از نوع M.2 موجودند. این نوع از حافظه های پرسرعت از حافظه های SSD معمولی سریع تر اند و اگر بیش از این به آنها احساس نیاز می کنید، انتخاب های ۵۱۲ گیگابایتی و حتی ۱ ترابایتی نیز برای این حافظه پر سرعت در دسترس می باشند.

دو درگاه USB-C، سه درگاه Thunderbolt، پنج درگاه USB 3.0 و یک خروجی HDMI، به همراه جک هدفون، کارت خوان حافظه های خارجی و رابط Gigabit Ethernet. آیا هیچ حرف اضافه ای در مورد درگاه های ارتباطی این دستگاه باقی می ماند؟! حقیقتا فکر نمی کنیم!

و اما به بخش کارت گرافیک XPS 27 می رسیم. شاید با توجه به ویژگی هایی که تا این لحظه از این دستگاه خواندید، انتظار یک درخشش دیگر در این بخش نیز داشته باشید. اما اجازه دهید اندکی نا امیدتان کنیم یا به عبارت بهتر، هدف کاری این دستگاه را متذکر شویم. XPS 27 یک کامپیوتر رو میزی مخصوص بازی نیست، پس تقریبا طبیعی است اگر علی رقم توان پردازشی بالایی که تا این لحظه از آن توصیف کردیم، شاهد کارت گرافیک خیره کننده ای نباشیم. پردازنده R9 M470X از شرکت AMD تامین کننده توان گرافیکی XPS 27 است و همچنین دل وعده ارائه مدل R9 M485X را نیز داده است. شاید بتوان دلیل انتخاب این پردازنده های موبایلی را در برابر پردازنده های گرافیکی قدرتمند انویدیا، مصرف انرژی کم آنها دانست.

پشتیبانی از Windows Hello از قابلیت های ذکر شده برای XPS 27 است؛ دستگاهی که در پایین ترین مدلش ۱۴۹۹ دلار قیمت دارد و دوست داشتنی ترین نسخه اش خرج ۲۰۰۰ دلاری به گردنتان خواهد انداخت. البته نباید فراموش کرد که حتی در همان نسخه پایه نیز یک سیستم صوتی عالی، گستره وسیعی از انتخاب های موجود برای حافظه و یک بدنه آلومینیومی زیبا خواهید داشت.

ارسال نظر