دلفی از فناوری خودکار وسیله نقلیه خود رونمایی می کند

کارخانه دلفی در نظر دارد با ارائه فناوری های نوین در صنعت اتوموبیل های خودکار، توجه علاقه مندان را جلب کند و طی اقدامی بشردوستانه، از تصادفات رانندگی بکاهد.

دلفی از فناوری خودکار وسیله نقلیه خود رونمایی می کند

سال گذشته، دلفی با استفاده از فناوری های خود یک خودرو را به طور خودکار از سان فرانسیسکو به نیویورک هدایت کرد. حال، مرحله ی بعدی این فناوری، آن طور که این شرکت فاش کرده است vehicle-to-everything یا V2E نام دارد. این فناوری به وسایل نقلیه امکان می دهد تا با خیابان ها ،علائم رانندگی، چراغ های ترافیک، اتوموبیل های دیگر و حتی عابرین پیاده ارتباط برقرار کند. هم اکنون دلفی این فناوری را در نمایشگاه CES برای مشاهده، در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.

delphi-vehicle-to-everything-autonomous-driving-technology-2

در حقیقت، V2E یک اصطلاح کلی شامل زیرمجموعه هایی اعم از vehicle-to-pedestrian ،vehicle-to-vehicle و vehicle-to-infrastructure است. آن طور که دلفی گفته است، هدف این شرکت از به کار گیری این فناوری ها، ارتقاء ایمنی فعال و رانندگی خودکار به یک مرحله بالاتراست.مدیر ارشد فناوری، آقای جف اوونز می گوید دلفی تنها کارخانه ای است که با داشتن ترکیب مناسبی از فناوری قادر به انجام چنین فعالیتی است.

اوونز می گوید:

"از الان دنیایی را تصور می کنیم که در آن درصد تصادف های رانندگی صفر است.برای براورده کردن این آرزو،به همگرایی ایمنی فعال،فیوژن سنسور،پلتفرم های ارتباط و نرم افزار پیشرفته نیاز خواهیم داشت."

فناوری vehicle-to-vehicle دلفی به یک اتوموبیل اجازه می دهد تا دیگر اتوموبیل های اطراف خود را ببیند و نتیجتاً به اتفاقات غیرمنتظره و ناگهانی رانندگی مانند تغییر مسیر، پاسخ دهد. علاوه بر این، فناوری vehicle-to-pedestrian از یک چیپ خاص در گوشی های هوشمند استفاده می کند تا اگر یک عابر پیاده به علت سرگرم بودن با گوشی هوشمندش به ترافیک خیابان دقت نکرد، به اتوموبیل هشدار دهد.

delphi-vehicle-to-everything-autonomous-driving-technology-4

فناوری vehicle-to-traffic light با استفاده از ارتباطات اختصاصی کوتاه برد، وضعیت چراغ های رانندگی را شناسایی می کند و وضعیت چراغ های زرد و قرمز را پیش بینی می کند؛ این در حالی است که فناوری Blind Corners موقعیت هایی را مدیریت می کند که نمی توان دید واضحی از وضعیت ترافیکی یک تقاطع به دست آورد.در نهایت، فن آوری Ride Sharing نیز موقعیت و وضعیت راننده را به خانواده و دوستان او اعلام می کند تا در صورت امکان، درخواستی مبنی بر سوارکردن آن ها به راننده ارسال شود.

بر اساس اظهارات دلفی، نرم افزار vehicle-to-vehicle که برای اولین بار در صنعت اتوموبیل سازی مورد استفاده قرار می گیرد، بر روی کادیلاک سی تی اس 2017 نصب خواهد شد. کارخانه می گوید با این فناوری همچنین در نظر دارد تا از یک واحد V2V یدک فروشی رونمایی کند که به تمام وسایل نقلیه مجهز این امکان را می دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

در نمایشگاه CES، دلفی در حال رونمایی از یک اطاقک است که از یک سیستم ردیابی چشم اینفرارد استفاده می کند تا مشخص کند راننده در داخل اتوموبیل به چه چیزی نگاه می کند؛ بنابراین اقدام مورد نیاز در آن لحظه که می بایست توسط سیستم سرگرمی یا گروه آلات سه بعدی انجام پذیرد، طی این پروسه انجام می شود.

منبع : Gizmag

ارسال نظر