طراحی خودروی برقی غزال ۳ در دانشگاه تهران
طراح خودروی دو سرنشین برقی گفت: خودروی برقی غزال ۳ با حمایت دانشگاه تهران در کشور طراحی شد.
به گزارش کلیک، طراح این خودرو با اشاره به طراحی این خودرو اظهار داشت: خودروی غزال ۳، سه چرخ و تک سرنشین بوده و این خودرو در مسابقات سرعت استرالیا رتبه یک را از آن خود کرده که توسط دانشجویان نخبه دانشگاه تهران طراحی شده است.
وی بیان کرد: خودروی غزال ۴ نوع پیشرفتهای از غزال ۳ است که سلولهای خورشیدی بیشتری بر روی سطح آن قرار دارد و غزال ۴ دارای ظرفیت دو سرنشین است.
کیانی عنوان کرد: این خودروی خورشیدی دارای سرعتی معادل ۱۲۰ کیلومتر است و در آن باطریهایی تعبیه شده که در زمان شب یک مسافت محدودی را میتواند بدون وجود نور خورشید طی کند.
وی تأکید کرد: خودروهای برقی هیچگونه آلودگی زیستی و صوتی ندارند و در کلانشهرهایی مثل تهران جایگزین خوبی برای خودروهای فعلی محسوب میشوند و انرژی مصرفی آنها از نوع پاک و تجدیدپذیر است.
طراح این خودروی برقی اظهار داشت: این پروژه با تلاش جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران از رشتههای مهندسی مکانیک، برق، نرمافزار طراحی شده و این طرح میتواند با حمایت مسئولان و سازمانهای ذیربط با سرعت بالایی به تولید انبوه برسد.
وی گفت: خودروی غزال ۴ در قالب یک شرکت دانشبنیان و با حمایت مالی و تجهیزاتی دانشگاه تهران طراحی شده و در آینده قرار است نسل جدیدی از این خودروها تولید شود تا مصرف انرژی را در آن کاهش و قابلیتهای آن را نسبت به غزال ۴ ارتقاء دهد.
او افزود: کسب بازارهای داخلی همچنین بازار منطقه و شرکت در مسابقات بینالمللی از جمله استرالیا از مهمترین برنامههای این شرکت دانشبنیان مستقر در دانشگاه تهران است و من امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولان افراد دانشگاهی بیشتری در این شرکت مشغول به تحقیق و پژوهش شوند.
از ماشین های تولیدی جمشید آرین در وب سایت تان مطلب بگذارید!
اگر جمشید آرین تونست محصولات خودش رو در ایران تولید کنه، بقیه نخبه ها هم می تونن تولیداتشون رو اجرایی بکنند، در غیر این صورت، هیچ!
ایرانی می تواند