۵ نکته مورد انتظار گیمرها از بازی Destiny 2

بازی Destiny 2 عنوان در حال ساخت کمپانی Bungie است که خبر ساختش واکنش مثبتی را از سوی طرفداران این بازی کسب کرد چرا که امیدوار هستند بازی جدید نواقص بازی قبلی را نخواهد داشت و در هر زمینه‌ای از بازی پیشرفت‌های قابل توجه‌ای را به دنبال خواهد داشت. در این مقاله به شرح و بررسی مواردی را که انتظار داریم در Destiny 2 ببینیم، پرداخته‌ایم.

۵ نکته مورد انتظار گیمرها از بازی Destiny 2

در این مقاله به شرح و بررسی مواردی را که انتظار داریم در Destiny 2 ببینیم، پرداخته‌ایم.

کلیک، پس از عرضه‌ی بازی Destiny در سپتامبر سال ۲۰۱۴، این IP جدید شهرت و محبوبیت زیادی را در میان گیمر‌ها بدست آورد. بازی اصلی قربانی هایپ بسیاری شد که قبل از انتشار پشت این بازی قرار گرفته بود اما بعد از عرضه‌ی جهانی با انتقاد‌ها و نقد‌های ضد و نقیضی از سوی منتقدین بازی مواجه شد. اما به هر حال توانست به عنوان یک بازی موفق ظاهر شود و رضایت بسیاری از کاربران را کسب کند. حالا کمپانی بانجی می‌تواند از تمامی تجربیات گذشته‌ی خود در ساخت بازی Destiny 2 استفاده کند و پیشرفت‌هایی را برای قسمت دوم این IP جدید حاصل کند.

یک فرض جاه‌طلبی وجود داشت که کمپانی بانجی از ساخت ادامه‌ای برای بازی Destiny صرفنظر کند و اگر این فرض به حقیقت تبدیل می‌شد تمام آن تجربه‌ای که در طول ساخت بازی دستینی و طی چند سال بدست آورده بودند به هدر می‌رفت. اما خوشبختانه این فرض به واقعیت تبدیل نشده و ما امیدوار هستیم که کمپانی Bungie با حفظ درون مایه‌ی اصلی بازی Destiny، پیشرفت‌ها و بهبود‌های قابل توجه‌ای را برای قسمت دوم بازی Destiny داشته باشد و یک عنوان کامل را به گیمر‌ها عرضه کند.

در همان زمانی که بازی Destiny عرضه شده بود و شهرت زیادی را کسب کرده بود آوازه‌ی ساخت قسمت دوم برای این IP جدید وجود داشت و واکنش مثبتی را از سوی گیمر‌ها دریافت کرد شاید آن دسته از کاربرانی که تا حدود خاصی از بازی Destiny رضایت کامل نداشتند نسبت به انتشار خبر ساخت قسمت دوم برای بازی Destiny عکس‌العمل نشان دادند به این امید که قسمت جدید بازی نواقص و ایرادات قسمت اول را برطرف کند و یک بازی کامل را به مخاطبان ارائه کند.

بعد از همه‌ی این گفته‌ها، ساخت بازی Destiny 2 تایید شده است و هم‌اکنون می‌خواهیم چیز‌هایی را که انتظار دیدنشان در Destiny 2 را داریم بیان کنیم.

2TH PIC

  1. نسخه‌ی PC بازی Destiny 2

شاید یکی از بارز‌ترین درخواست‌های کاربران از سازندگان بازی Destiny 2 ، انتشار نسخه‌ی PC برای دستینی ۲ باشد مخصوصا آن دسته از گیمر‌هایی که موفق به اجرای بازی Destiny در کامپیوتر‌های شخصی نشدند بسیار مشتاق هستند که حتما قسمت دوم بازی را بر روی PC تجربه کنند چرا که بازی Destiny هیچوقت بر روی کامپیوتر‌های شخصی عرضه نشد. به نظر می‌رسد که کمپانی‌های بانجی و Activation قصد ندارند که پورتی از بازی Destiny را برای کامپیوتر‌های شخصی عرضه کنند اما همه‌ی ما می‌دانیم که بازی‌های شوتر‌ اول شخص گزینه‌ی خوبی برای ماوس و کیبورد هستند و می‌توانند به نحو احسن این بازی‌ها بر روی کامپیوتر‌های شخصی اجرا شوند. خوشبختانه کمپانی Bungie با یک شروع تازه کار ساخت Destiny 2 را دنبال می‌کند چرا که در روز معرفی بازی دستینی ۲ کمپانی بانجی اعلام کرد که قسمت جدید بر روی پلتفرم‌های PC،PS4 و Xbox ONE عرضه خواهد شد و این یک خبر مسرت بخشی برای کاربران PC بود چرا که این‌بار می توانند یکی از شوتر‌های محبوب Bungie را بر روی PC تجربه کنند.

  1. دقت کامل به داستان‌پردازی و شخصیت‌‌پردازی بازی

یکی از نواقص عمده‌ی بازی Destiny در داستان‌پردازی و شخصیت‌پردازی آن بود. در واقع می‌توان گفت بخش عمده‌ی بدنامی‌های Destiny از این نقص سرچشمه می‌گرفت. درست است که داستان بازی به صورت هوشمندانه به پایان می‌رسد اما یک ابهام بزرگ را در ذهن گیمر ایجاد می‌کند. Destiny قرار بود یک داستان حماسی با موضوع جدال بین آخرین ایستگاه بشریت و شرور‌های کهکشانی را خلق کند که البته تا حدودی توانست تاریکی این داستان را به بازیباز القا کند اما آن هایپ بزرگی که قبل از انتشار پشت بازی قرار داشت نتوانست به تقویت داستان‌پردازی و شخصیت‌پردازی بازی کمک کند. اینگونه می‌توان گفت Destiny در عنوان و اسم بزرگ بود. شخصیت‌های تخیلی مورد استفاده شده در داستان بازی هیچ اهمیتی ندارند چرا که این داستان بازی است که شخصیت‌ها را به جریان می‌اندازد و متاسفانه داستان‌پردازی ضعیف Destiny فقط باعث سردرگمی در ذهن گیمر می‌شود و هیچ نتیجه‌ی مثبتی را بوجود نمی‌آورد. هدف سازندگان بازی باید به گونه‌ای باشد که بازی جدید Destiny 2 را با یک داستان تازه و گیرا برای طرفداران این سری به ارمغان بیاورد.البته قرار است نسخه آزمایشی بازی قرار در فصل تابستان سال جاری منتشر شود و ما بسیار مشتاقیم تا بازخوردهای میلیون‌ها بازیباز را در سرتاسر دنیا در رابطه با عنوان Destiny 2 مشاهده کنیم. با تجربه نسخه آزمایشی بازی می‌توان به درک نسبی از ماجراجویی فوق‌العاده بازی دست پیدا کرد، ماجراجویی که در آینده برای همگان آشکار می‌شود. امیدوار هستیم کمپانی Bungie تمام تلاش خود را در خلق داستان‌پردازی و شخصیت‌پردازی قوی بازی به کار گیرد و یک داستان حماسی واقعی و به دور از هرگونه هایپ دروغین را به گیمر‌ها ارائه دهد.

3TH PIC

  1. طراحی جالب ماموریت‌

بیشتر طرفداران بازی Destiny از مکانیزم طراحی ماموریت‌های بازی خشنود هستند. ماموریت‌های اکشن تیراندازی بازی Destiny به خوبی طراحی شده‌اند. تعامل‌ بین سیستم گیم‌پلی بازی و طراحی ماموریت‌ها به نحو احسن انجام شده اما باز هم می‌توان ایراداتی را برای طراحی ماموریت‌ها در نظر گرفت. بسیاری از ماموریت‌ها در دنیای دستینی تغییرات کمی در ساختار نسبت به هم دارند. به عنوان مثال شما یک ماموریت را دریافت کرده سپس طی یک عملیات اکشن گروهی از دشمنان را نابود می‌کنید و به هدف مورد نظر خود دست پیدا می‌کنید. این روند تکراری را ممکن است بارها در انجام ماموریت‌های Destiny مشاهده کنید و شاید کمی برای شما خسته کننده شود. بدین ترتیب این عنصر از بازی Destiny باید بهبود یابد و ماموریت‌ها شکل ویژه‌ای را به خود بگیرند و از یک سیستم تکراری پیروی نکنند. ماموریت‌ها باید منحصر به فرد و نیاز به سطح کار تیمی و مهارت‌های بالقوه‌ای باشند حملات دشمنان و حتی حملات خود شما به سوی دشمنان باید از الگوی متفاوتی پیروی کنند. در حالت کلی انتظار ما از سازندگان طراحی و ساخت ماموریت‌های جالب و غیر تکراری با درون‌مایه‌های متفاوت است به گونه‌ای که هر ماموریت سیستم‌ حمله‌ای ویژه‌ی خاص خودش را داشته باشد.

  1. ساده‌تر و واضح‌تر از گذشته

بازی Destiny انبوهی از میراث بازی‌های چندنفره‌ی آنلاین را به ارث برده است. یک سبکی وجود دارد که در آن گیمر‌ها سخت کار می‌کنند تا شخصیت‌های خودشان را ارتقا دهند. بازی اصلی درست از همین سبک پیروی می‌کند. شما در طول ماموریت‌ها و یا حتی در طول گشت و ‌گذارهایتان در دنیای Destiny مجبور هستید یک سری کارهای خسته‌کننده و تکراری به منظور پیدا کردن آیتم‌های ارزشمند و کاربردی انجام دهید تا آن‌ها را بدست بیاورید حتی بعضی از این آیتم‌ها به گونه‌‌ای هستند که ارزش این همه تلف‌کردن وقت را ندارند بنابراین خواه یا ناخواه شما باید این روال را دنبال کنید تا آیتم‌های مورد نیاز خود را پیدا کرده و در Inventory خود ذخیره کنید.

سخت کار کردن در Destiny خیلی گیچ‌کننده است چرا که شما ممکن است در یک منطقه‌ای یک سری از کار‌ها را انجام بدهید و آیتم‌های ارزشمندی را بدست بیاورید اما ممکن است در منطقه‌ای دیگر کار‌های دشوار‌تر از کارهای قبلی را انجام بدهید و آیتم‌های نه چندان جالبی را کسب کنید بنابراین انتخاب دست گیمر نیست و نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که در کدام منطقه آیتم‌های ارزشمندی وجود دارد و در کدام یک وجود ندارد. البته سازندگان بازی در بسته‌های الحاقی و DLC‌های Destiny این مورد را تا حدودی توانستند آسان‌تر کنند و گیمر‌ها وقت زیادی را صرف گشت و گذار و انجام کار‌های تکراری برای بدست آوردن آیتم‌ها نکنند. اگر به یاد داشته باشید DLC بازی Destiny به نام House of Wolves از همین الگوی جدید پیروی می‌کند. بخش عمده‌ای از توسعه و تکامل بازی Destiny توسط توییک‌های بهبود‌کننده‌ای صورت گرفت که کمپانی Bungie در نتیجه بازخورد‌های جامعه‌ی گیمر‌ها آن‌ها را منتشر می‌‌کرد. بزرگترین تغییرات اساسی در بسته‌ی الحاقی Destiny: The Taken King صورت گرفت. چرا که کمپانی Bungie یکی از ناامید‌کننده‌ترین و سخت‌ترین قوانین بازی Destiny یعنی گره خوردن قدرت دنده با سطح Level کاراکتر بازی را در این بسته‌ی الحاقی (Destiny: The Taken King) حذف کرد. Bungie می‌توانست به جای انتشار پچ‌ها و بسته‌های الحاقی متفاوت برای رفع نواقص بازی، همه‌ی این موارد را داخل بازی اصلی لحاظ کند. امیدوارم کمپانی Bungie در طراحی و ساخت Destiny 2 از تمامی تجارب خود در ساخت Destiny و بسته‌های الحاقی‌اش استفاده کند و Destiny 2 را ساده‌تر و واضح‌تر از گذشته توسعه دهد و گیمر‌ها در ارتقا شخصیت‌های خود با چالش رو به رو نشوند.

4TH PIC

  1. چیزهای بیشتری برای انجام وجود دارد

خوب این بخش شاید کمی مبهم به نظر برسد. بازی Destiny در حال حاضر طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در حالت‌های مختلف به گیمر ارائه می‌دهد. اما در هر صورت ممکن است چیزی وجود داشته باشد که بیشتر مردم از انجام آن در بازی لذت نبرند ولی شما دوست داشته باشید که در بازی وجود داشته باشد. منظور این است که قسمت بعدی بازی Destiny باید محتوای‌ای فراتر از بازی اصلی را داشته باشد

عدم محتوای بازی Destiny یکی از بزرگترین مشکلات این عنوان بعد از چندین ماه از عرضه‌ی آن محسوب می‌شود حتی این فقدان ریشه‌ی وجود بسیاری از مشکلات دیگر بازی شناخته می‌شود از جمله پیچیدگی پیشرفت‌های فوق‌الذکر. در حالی که تعداد زیادی از آیتم‌ها و ارز‌ها ممکن است بی‌فایده به نظر برسد اما Bungie احساس می‌کند هر کدام از آن‌ها با یک هدف خاص در بازی گذاشته شده‌اند. پیشرفت و ارتقادهی کاراکتر‌های بازی هم به نوبه‌ی خود خسته‌کننده به نطر می‌رسند چرا که روندی که باید دنبال شود یک روند تکراری و راکد است و این تکراری بودن فعالیت‌ها خستگی کاربر را فراهم می‌کند. امیدوار هستیم کمپانی Bungie تمامی کم و کاستی‌های بازی قبل را در نظر بگیرد و در جهت تکمیل این نواقص و کم و کاستی‌ها و با هدف ارایه‌ی یک بازی نسبتاْ کامل، Destiny 2 را به بازار‌های جهانی عرضه کند.

عنوان Destiny 2 قرار است در تاریخ ۸ ماه سپتامبر ( ۱۸ شهریور ) سال جاری برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود. آن دسته از بازیبازانی که این بازی را هم‌اکنون پیش خرید کنند می‌توانند به نسخه آزمایشی بازی در زمان انتشار با دریافت کد مخصوص دسترسی پیدا کنند.

ارسال نظر