تشخیص حملات قلبی با قطره چکان خون

ابزار آزمایش خون دستی جدیدی قادر است سریعا حملات قلبی را تشخیص دهد. این ابزار جدید آی-۲۰، که توسط شرکت فیلیپس ارائه شده برای کاربرد در مراکز اورژانس جهت کاهش زمان تشخیص حملات قلبی توسط پزشکان طراحی شده است.

تشخیص حملات قلبی با قطره چکان خون

به گزارش کلیک، با استفاده از قطره چکان خون،این وسیله پروتئین های موجود در جریان خون را پس از حمله قلبی شناسایی می کند و به جای ۶۰ دقیقه انتظار برای نتایج آزمایشگاهی، در تنها ده دقیقه نتایج را ارائه می دهد .

برای بیمارانی که در مراکز اورژانس دردهای قفسه سینه را مطرح می کنند، این وسیله می تواند بکار رود تا آزمایش فوری اجرا شود و حین سنجش بیمار و گرفتن تاریخچه پزشکی ، نتایج آن ارائه گردد. این کار زمان تصمیم گیری درمانی را برای پزشکان کاهش می دهد.

با استفاده از این ابزار، تعامل بیمار - پزشک ساده سازی می شود و روش مراقبت پزشکان را بهبود می بخشد.

این سیستم با اندازه گیری سطح تروپونین قلبی آی - سی تی ان آی - عمل می کند ، پروتئینی که توسط عضله قلب به درون خون بعد از حمله قلبی دفع می شود.

شرکت فیلیپس نشان داده است که این آزمایش نتایج قابل مقایسه ای با نتایج بدست آمده در آزمایشگاه دارد که پزشکان را قادر می سازد که بدون تاخیر تصمیم درمانی اتخاذ کنند.

خط مشی های کنونی برای تشخیص اختلالات قلبی نیاز به نتایج آزمایش خون شاخص زیستی تروپونین قلبی برای ۹۰ درصد بیمارانی دارد که در مراکز اورژانس با شکایات درد قفسه سینه حضور می یابند اما توسط الکتروکاردیوگرام - برق نگار قلبی ، ای سی جی - تشخیص داده نشده اند.

نمونه های خون معمولا در آزمایشگاه بیمارستان تحلیل می شوند که به راحتی می توانند بیش از یک ساعت برای اعلام نتایج به پزشک مرکز اورژانس، وقت بگیرد.به گفته دکتر پائول، آسیب شناس شیمی در بیمارستان های دانشگاه کالینسون این آزمایش اورژانسی می تواند بطور معنادار به کاهش زمان انتظار کمک کند.

این ابزار پروتکل و طرح تشخیصی را تا بیش از ۳ ساعت کاهش می دهد.

برای بیماران قلبی با خطر بالا، مثل افراد دارای سندرم قلبی حاد، رده بندی درمانی سریع و شروع زودهنگام درمان بمنظور بهبود برون دادهای بیمار و نجات جانشان ، اساسی است. فقط ۱۰ درصد بیماران دارای درد قفسه سینه می توانند با استفاده از ای سی جی تشخیص داده شوند. سایرین باید به آزمایش های قلبی بیشتری تکیه کنند.

پزشکان اغلب مجبورند تا بیش از ۶ ساعت قبل از اینکه بتوانند تصمیم بگیرند که آیا با ایمنی کامل می توانند بیمار را مرخص کنند یا اینکه نیاز به بستری در بیمارستان برای آزمایش های بیشتر دارند، منتظر بمانند.

آی ۲۰ برای کمک به کاهش زمان مراقبت اولیه از بیمار قبل از درمان برای مراقبان سلامت و کاهش زمان ترخیص بیماران با کمک به کاهش ازدحام در مراکز اورژانس طراحی شده و منجر به استفاده بهتر از منابع بیمارستانی می شود.

عملکرد تحلیلی و بالینی این وسیله طی مطالعات چندمرکزی بالینی اعتبار یابی شده و در مجموعه های واقعی مراقبت حاد در پروژه ای اروپایی از ائتلافات بیمارستان های اروپا آزمایش شد. مطالعه مذکور توانایی ابزار فیلیپس را در اندازه گیری صحیح ارزش های سی تی ان آی در زمانی حدود ۱۰ دقیقه در مرکز اورژانس نشان داد.

فیلیپس دستگاه مراقبت اولیه آی ۲۰ را بعنوان ابزاری چندمنظوره توسعه داده است که امکان انجام آزمایش های مختلف خون را فراهم می سازد. در مارس ۲۰۱۵، شرکت توافق چندساله جهت توسعه آزمایش خون دستی برای بیکاران عصب - روانپزشکی را اعلام نمود.

هر آزمایش خون دارای نرم افزار و کارتریج محدود و تک منظوره شامل آزمایش اختصاصی می باشد. این فناوری برای شناسایی مولکول های هدف چندگانه در پراکندگی های پایین درون نتایج نمونه خونی مشابه و نشان دادن نتایج در صفحه نمایش دستگاه در چند دقیقه طراحی شده است.

شرکت فیلیپس اخیرا گواهی آی ۲۰ را به دست آورده و شروع به فروش در انگلستان، آلمان، هلند و بلژیک نموده است. این شرکت قصد دارد فروش خود را به مناطق دیگر اروپا گسترش دهد.این وسیله درحال حاضر در ایالات متحده موجود نمی باشد.

منبع:medicalnewstoday

ارسال نظر