iOS 11 و مشکل اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی

رسانه کلیک - چندی پیش اپل از جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS یعنی iOS 11 رو نمایی کرد، با این حال با ورود سیستم عامل جدید، بعضی از برنامه‌ها از هماهنگی های لازم با iOS ۱۱ برخوردار نیستند.

iOS 11 و مشکل اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی

با وجود اینکه اپل در معرفی نسخه جدید سیستم عامل iOS 11 ویژگی های منحصر به فردی را در این سیستم عامل معرفی کرده است اما یکی از تغییرات این سیستم عامل که ممکن است برای برخی از کاربران مشکل آفرین باشد، عدم پشتیبانی این سیستم عامل از اپلیکیشن های ۳۲ بیتی است. بنابراین بسیاری از اپلیکیشن هایی که در نسخه های قبلی سیستم عامل iOS روی دستگاه کاربر نصب بوده و قابل استفاده نیز بوده اند با به روز رسانی سیستم عامل بلا استفاده می مانند. برای تشخیص این اپلیکیشن ها و به روز رسانی آن ها و تبدیل آن ها به نسخه ۶۴ بیتی از روشی که در ادامه توضیح می دهیم استفاده کنید.

اگر از جمله کاربران نسخه ۱۰ سیستم عامل iOS بوده باشید حتماً در حین اجرای یک اپلیکیشن با پیامی مبنی بر اینکه کار با این اپلیکیشن ممکن است باعث کاهش سرعت سیستم شود مواجه شده اید. این اپلیکیشن ها در واقع همان اپلیکیشن های ۳۲ بیتی هستند که قابل اجرا روی نسخه جدید سیستم عامل iOS 11 نخواهند بود و برای اجرا شدن نیازمند به روز رسانی شدن هستند. برای به روز رسانی این اپلیکیشن ها، ابتدا به منوی Setting دستگاه سپس گزینه General و بعد از آن گزینه About رفته و بر روی Applications کلیک کنید ( توجه داشته باشید که این مسیر برای گوشی های ِآفون، دستگاه های آی پد و یا آی پاد مشابه است).

سیستم عامل iOS

در پنجره ظاهر شده لیستی از اپلیکیشن هایی که برای اجرا شدن روی سیستم عامل iOS 11 نیازمند به روز رسانی شدن هستند نمایش داده می شود. در بالای این لیست توضیحاتی در خصوص این که استفاده از این اپلیکیشن ها باعث کاهش سرعت دستگاه می شود آورده شده است.

سیستم عامل iOS

اگر در این لیست هیچ اپلیکیشنی نمایش داده نشود یعنی روی دستگاه اپلیکیشن های ۳۲ بیتی نصب نشده است و تمامی اپلیکیشن های نصب شده روی دستگاه قابل اجرا شدن روی سیستم عامل iOS 11 هستند. اما اگر در این لیست اپلیکیشن هایی وجود داشت اولین کاری که باید انجام داد این است که اپلیکیشن را به روز رسانی کنید و بعد از به روز رسانی دوباره از همان مسیری که توضیح داده شده وارد لیست اپلیکیشن های ۳۲ بیتی شوید و اگر نام اپلیکیشن مورد نظر در لیست نبود یعنی نسخه ۶۴ بیتی اپلیکیشن روی دستگاه نصب شده است. معمولاً سازندگان اپلیکیشن ها آخرین تطابق ها را در اپلیکیشن های خود انجام می دهند تا بتوانند بر روی نسخه های جدید انوع سیستم عامل ها اجر شوند بنابراین به روز رسانی اپلیکیشن مشکل عدم سازگاری با نسخه جدید سیستم عامل iOS را بر طرف می کند اما گاهی اگر اپلیکیشن بسیار قدیمی باشد در این صورت سازنده اپلیکیشن نسخه جدید آن را ارائه نمی کند. در این صورت نیز می توانید با سازنده اپلیکیشن تماس بگیرید. برای این کار می توانید در توضیحات اپلیکیشن به دنبال وب سایت و یا اطلاعات تماس سازنده بگردید. در صورت وجود آدرس وب سایت در این توضیحات با کلیک بر روی آن می توانید از طریق مرورگر سافاری به وب سایت سازنده مراجعه کنید و در آن جا فرم های مربوط به درخواست به روز رسانی را در صورتی که وجود داشته باشند پر کنید. خوشبختانه اغلب اپلیکیشن های کاربردی برای اجرا شدن روی سیستم عامل iOS 11 از طرف سازندگان به روز رسانی می شوند و مشکلی در این زمینه رخ نمی دهد.

ارسال نظر