تمام انتظارات ما از نمایشگاه خودرو دیترویت

ماه ژانویه فرا رسیده است و مهم‌ترین رویداد این ماه می‌تواند یک چیز باشد؛ نمایشگاه CES که بعد از نمایشگاه بین‌المللی خودرو در دیترویت آمریکای‌ شمالی برگزار شد.

تمام انتظارات ما از نمایشگاه خودرو دیترویت

این جشنواره سالانه صنعت خودروسازی سعی دارد خود را در صدر اخبار قرار دهد، حتی به‌نحوی‌که CES به شکل نمایشگاه خودرویی تبدیل شده است که عموماً سعی دارد از بحث خودروهایی با فناوری بالا مثل خودروهای با راننده خودکار، خودروهای الکتریکی (به همراه یک سری نکات قابل‌توجه) و خودروهای مرتبط با این زمینه‌ها فاصله گرفته و به جای آن به مباحث اصلی تجارت خودرو یعنی طراحی و قدرت موتور می‌پردازد. این نمایشگاه به تمام ویژگی‌هایی می‌پردازد که صنعت خودروسازی به صورت متداول با آن‌ها روبه‌رو ست. حال ما انتظار چه چیزی را می‌کشیم؟
لینکلن (Lincoln)
احتمالاً مهم‌ترین خبر این نمایشگاه بین‌المللی خودرو (به معنی واقعی کلمه) مربوط به Continental است، در بین آن‌ها چیزی که بیشتر از همه به چشم می‌خورد تلاش نهایی لینکلن برای بهبود، تقویت و نوع‌آفرینی خودش، به عنوان یک خودروی لوکس، مدعی و جدی است. به همین منظور، لینکلن برای اولین بار، از یک مدل، نام کلاسیک، به همراه سبک طراحی جدید، بر روی ماشین لینکلن با مدل MKZ نیروی تازه‌ای به این مدل بخشیده است. Continental یک ماشین بزرگ است که قصد دارد با این برند تجاری لینکلن وارد بازار چین شود. جایی که خریداران خودروهای لوکس به‌احتمال‌زیاد راننده خصوصی دارند. فضای صندلی‌های عقب مناسب و جادار و فراتر از آن چیزی است که از یک سدان انتظار داشتیم.
مرسدس بنز (Mercedes-Benz)
خبر مهم دیگر از شرکت‌های جهانی حاضر در این نمایشگاه‌های بین‌المللی، تولید آخرین مدل مرسدس بنز کلاس E است که هنوز نتوانسته خودش را با برندهای روز دنیا، از نظر تجهیزات جدید و سبک طراحی ظریف‌تر همگام کند. خودروهای کلاس E در جایگاهی بین خودروهایی با ظرفیت بالا و مدل برتر S به عنوان سدان میان ردیفی مرسدس بنز قرار می‌گیرد.
بنابراین اندازه این خودرو بزرگ است. ازآنجایی‌که ممکن است منتظر یک ماشین خارق‌العاده از این صنعت باشید، این شرکت فقط طراحی داخلی ماشین را در نمایشگاه CES در معرض نمایش گذاشته است. شما نمایش عظیمی از این خودرو هم چون کنترل‌های حساس لمسی بر روی فرمان، قابلیت انتخاب رنگ خودرو و رابط کاربری جدید را خواهید دید.
بی‌ام‌دبلیو (BMW)
دو مدل جدید X4 M40i و M2 از این برند با عملکرد فوق‌العاده و اندکی تغییر عجیب، امسال در این نمایشگاه بین‌المللی به نمایش گذاشته خواهد شد.
مدل M2 این برند، کوچک‌ترین کوپه با عملکردی فوق‌العاده در پایداری چند ماه پیش برای اولین بار رونمایی شد؛ اما تاکنون در هیچ نمایشگاه خودروی دیگری دیده نشده است؛ بنابراین فی‌نفسه نمی‌تواند خبر جدیدی در زمینه خودرو باشد. ولی بقیه مدل‌های این برند، معتبر و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.
اینفینیتی (Infiniti)
از برند لوکس نیسان انتظار می‌رود که ورژن جدید محصولات خود با طراحی مجدد کوپه Q60 که جایگزین مناسبی برای کوپه‌های G35 و G37 اخیر است رونمایی کند. اگر این مدل جدید مشابه همان اصول و تدبیر همان چیزی باشد که در سال گذشته به نمایش گذاشته شد قطعاً می‌توانیم بگوییم مدل‌های این برند به سمت کیفیت و زیبایی بیشتر پیش می‌روند.
هیوندای (Hyundai)
خودروسازان کره‌ای با راه‌اندازی میان‌رده جِنِسیس (Genesis) گام بلندی را در جهت تولید خودروهای لوکس برداشته‌اند (قبلاً جنسیس بر روی خودروهای دوکابینه (couple cars) استفاده می‌شد اما امروزه به عنوان برند مدل‌های خاص شناخته می‌شود). اولین ماشین مدل جِنِسیس پرچم‌دار سدان G90 خواهد بود که امسال در این نمایشگاه بین‌المللی (NAIAS) رونمایی می‌شود. این خودرو، مهیج‌ترین خودروی دنیا نیست، اما تلاش هر شرکتی برای راه‌اندازی یک برند لوکس نیازمند یک سدان بزرگ، مناسب و در سطح بالا است. این‌ها قواعد بازار خودرو هستند.
لکسس (Lexus)
برند لوکس تویوتا، مدل LC خود را با کوپه بزرگ و ضخیم و همچنین موتور بزرگ و قدرتمند که برای افزایش قدرت رقابت با مدل‌های سری 6، BMW وکوپه های کلاس S مرسدس بنز دنیا طراحی شده، در این نمایشگاه به رخ خواهد کشید. این خودرو به دلیل طراحی پلاریزه و منحصربه‌فرد خود، قیمت بسیار بالای دارد که انتظار عکس‌العمل‌های تندی در برابر قیمت آن داریم. این مدل تقریباً نزدیک به مدل ماشین LF-LC است که در سال 2012 رونمایی شد.
پورشه (Porsche)
این شرکت مدل تقویت‌شده 911s را در دست تولید دارد و گام بعدی این شرکت، تولید توربو (Turbo) و توربو اس (Turbo S) است. توربوی جدید شبیه مدل M2 برند BMW است که پیش‌ازاین رونمایی شده است. این مدل تاکنون به این نمایشگاه نرسیده است، بنابراین برای اولین بار این مدل را به شکل کاملاً ملموس می‌بینیم. (موضوع جالب در مورد پورشه، آغاز استفاده از توربوشارژر (تقویت کننده توربینی) برای تمام مدل‌های 911 است، بنابراین نام توربو دقیقاً به معنای سابق آن استفاده نمی‌شود).
آکورا (Acura)
ازآنجایی‌که این شرکت می‌گوید: «به جهت‌دهی، برای طراحی اکوارا در آینده، به ویژه برای نسل بعدی سدان‌هایی با عملکرد بالا کمک خواهد کرد» آکورا هوندا، مدل Precision Concept خود را به رخ خواهد کشید. آکوارا اکنون نیاز شدید به طراحی مجدد دارد. تا زمانی که این شرکت در جهت جذاب‌تر کردن خودروها و تغییرات اساسی گامی برندارد خون تازه‌ای در این شرکت دمیده نخواهد شد. خوشبختانه سوپر ماشین NSX آماده راه‌اندازی است و به نظر می‌رسد که تولید ماشین‌هایی بر اساس اصول Precision Concept دور نیست.

ارسال نظر