توسعه هوش مصنوعی قاضی توسط دانشمندان انگلیسی

نرم افزارهای هوش مصنوعی که می توانند الگوهای بسیار پیچیده در تصمیم گیری ها را پیدا کند، سلیقه افراد در انتخاب فیلم و نمایش های تلویزیونی و موسیقی را با دقت بالا را کشف کنند، برای کاربردهای دیگری مانند قضاوت نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

توسعه هوش مصنوعی قاضی توسط دانشمندان انگلیسی

به گزارش کلیک، گروهی از دانشمندان انگلیسی موفق به توسعه یک نرم افزار هوش مصنوعی برای پیش بینی نتایج محاکمه شدند.

این نرم افزار قادر به وزن دهی به شواهد قانونی یا درست و یا نادرست بودن سوالات اخلاقی در خصوص یک پرونده شدند. این نرم افزار هوشمند که توسط دانشمندان کالج لندن ابداع شد، در صدها نمونه از موارد واقعی پیش بینی دقیقی داشته است.

قاضی هوش مصنوعی تقریبا در چهار مورد از پنج پرونده مربوط به شکنجه، نقض حریم خصوصی و سوء رفتار، در دادگاه اروپایی حقوق بشر به همان احکام قضات انسانی رسیده است.

الگوریتم هوش مصنوعی، برای ۵۴۸ مورد پرونده به زبان انگلیسی آزمایش شد. در هر پرونده، نرم افزار داده ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داه و به قضاوت در مورد آن ها پرداخته است. در ۷۹ درصد از پرونده ها، الگوریتم هوش مصنوعی موفق به قضاوت مشابه قضاوت دادگاه شد.

به نظر استیون هاوکینگ هوش مصنوعی بهترین و بهترین اختراع بشر است. هر چند هوش مصنوعی کاربردهای مثبتی در زندگی بشر دارد ، اما می تواند تاثیرات منفی نیز داشته باشد. احتمالا پژوهشگران به این نرم افزار نیز از دید سرعت بخشیدن به روند قضاوت نگاه می کنند و امیدوار هستند که هوش مصنوعی جانشین انسان نشود.

پژوهشگر ارشد این مطالعه، هوش مصنوعی قاضی را در جایگاه قاضی و دادگاه نمی بیند، اما امیدوار است که برای سرعت بخشیدن روند شناسایی در مورد یک پرونده، بتوان از این سیستم ها استفاده کرد. به اعتقاد این پژوهشگر، این سیستم می تواند ابزاری ارزشمند برای تشخیص اینکه کدام مورد به احتمال زیاد نقض کنوانسیون اروپایی حقوق بشر است مورد استفاده قرار گیرد. برای مطالعه در این خصوص، تعداد مساوی از موارد نقض یا عدم نقض انتخاب شدند.

judg

تیم پژوهشگر در حین مطالعه خود متوجه شدند که قضاوت های دادگاه حقوق بشر اروپا نسبت به استدلال های کاملا قانونی، بیشتر به حقایق غیر قانونی بستگی دارد. این مورد نشان می دهد که قضات دادگاه، بیشتر واقع گرا هستند که دقیقا در مطالعات قبلی واقعی دیگری نیز نشان داده شده است که در دادگاه های عالی، مانند دادگاه عالی ایالات متحده، قضات بیشتر از اینکه فرمالیست باشند، واقع گرا هستند.

عوامل مورد اطمینان برای تصمیم گیری های دادگاه اروپایی حقوق بشر، زبان مورد استفاده در موضوعات و شرایطی که در متون پرونده ذکر شده است می باشد.

این مطالعه که در نوع خود برای اولین بار انجام شده است، و نیاز به مطالعات سیستماتیک بر روی داده های بیشتری نیز دارد.

مطالعات قبلی براساس ماهیت جرم یا موقعیت سیاسی قاضی انجام شده است، بنابراین برای اولین بار است که پیش بینی قضاوت از طریق تجزیه و تحلیل متون پرونده ها انجام می شود.

پژوهشگران با استفاده از این سیستم به جای جستجو براساس کلید واژه، از مفاهیم برای جستجو استفاده می کنند که تا حد زیادی می تواند زمان مورد نیاز برای تعیین اینکه کدام اسناد برای بررسی پرونده مرتبط هستند را کاهش دهد.

ارسال نظر