DeX بی سیم سامسونگ برای گوشی های بیشتری عرضه شد

رسانه کلیک - دستگاه های بیشتری حالا می توانند از قابلیت اتصال بی سیم DeX به کامپیوترهای شخصی استفاده کنند، هرچند سامسونگ دیر یا زود این ویژگی را از کار می اندازد.

DeX بی سیم سامسونگ برای گوشی های بیشتری عرضه شد

گزارش های متعدد به این موضوع اشاره می کنند که سامسونگ دیر یا زود، ویژگی خاص DeX را از کار می اندازد. با این حال، به نظر می رسد که کمپانی کره ای هنوز مایل به حفظ آن است، چون DeX یکی از ویژگی های مهم در هنگام زوج سازی گوشی های گلکسی به کامپیوترهای شخصی مجهز به سیستم عامل ویندوز به شمار می آید. البته باید گفت که ماندگاری DeX به تعداد کاربران آن و همینطور به تعداد دستگاه های پشتیبانی کننده از آن بستگی دارد. خوشبختانه سامسونگ توانسته به فاکتور دوم، یعنی تعداد دستگاه های پشتیبان رسیدگی کرده و این ویژگی را به گوشی های بیشتری انتقال دهد.

قابلیت DeX نخست به عنوان یک تجربه اندرویدی شبیه به دسکتاپ عرضه شد. هر زمان که یک نمایشگر خارجی به یکی از گوشی های پیشرفته گلکسی متصل شود، DeX به اجرا در می آید. این ویژگی در گذر زمان تکامل یافته و حالا امکان برقراری اتصالات مختلف، مثل اتصال به ویندوز PC را فراهم می آورد. جدیدترین قابلیت DeX، حذف کابل USB و قابلیت برقراری ارتباط بی سیم است، البته به شرطی که نمایشگر مربوطه از پروتکل میراکست (Miracast) پشتیبانی کند و یا PC و گوشی در یک شبکه قرار داشته باشند.

قابلیت DeX بی سیم سال گذشته برای گلکسی نوت 20 عرضه شد. در همان سال، قابلیت اتصال بی سیم به کامپیوترهای شخصی به گوشی های سری S21 گلکسی اضافه شد. با توجه به الگوی رفتاری سامسونگ، انتظار می رود که این کمپانی، ویژگی DeX را در محصولات آینده خود قرار دهد. اما ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته تا ابتکار عمل به خرج داده و امکان استفاده از این قابلیت را در گوشی های قبلی نیز میسر سازد، هر چند که تعداد این دستگاه ها، محدود است.

طبق گزارش XDA، اتصال DeX بی سیم به کامپیوترهای شخصی، روی نسخه 3.1 نرم افزار One UI امکان پذیر است. این رابط کاربری در حال حاضر برای گوشی های سری S20 گلکسی و همینطور سزی 20 گلکسی نوت (از سال 2020) و همینطور چند گوشی گوشی گلکسی A و تبلت گلکسی تب S عرضه شده است. با این حال، به نظر می رسد که این DeX هنوز هم به عنوان یک ویژگی انحصاری برای گوشی های رده بالا و پیشرفته محسوب می شود.

قابلیت اتصال بی سیم به PC موجب سهولت در کاربرد DeX شده و ارزش این قابلیت را بالا می برد. به لطف همکاری انحصاری Your Phone بین سامسونگ و مایکروسافت، اکثر دستگاه های مذکور می توانند اپلیکیشن های اندرویدی را روی PC های مجهز به سیستم عامل ویندوز به اجرا درآورند، البته به شرطی که این اپلیکیشن ها، جزو برنامه های محلی ویندوز باشند.

ارسال نظر