۱۳ ویژگی جذاب iOS11 را بشناسید

رسانه کلیک - اضافه شدن ویژگی‌های جدید در iOS 11 و همچنین بهبود ویژگی‌های موجود در نسخه‌های قبلی، هر کاربری را وادار به استفاده از محصولات اپل می‌کند. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

۱۳ ویژگی جذاب iOS11 را بشناسید

طرفداران محصولات شرکت اپل بی‌صبرانه در انتظار انتشار جدیدترین نسخه سیستم‌عامل تلفن‌های همراه این شرکت، یعنی iOS 11 در پاییز سال ۲۰۱۷ هستند. گفته می‌شود این نسخه از سیستم‌عامل گامی بزرگ در محصولات شرکت اپل به شمار می‌آید. از ویژگیهای این نسخه میتوان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • یک:کیفیت تصاویر Live بسیار بهتر خواهد شد .

در نسخه جدید امکان ذخیره تصاویر Live با فرمت GIF به وجود آمده و همچنین انتخاب فریم دلخواه از تصاویر Live به‌عنوان تصویر اصلی نیز ممکن خواهد شد .

  • دو:ذخیره تصاویر و ویدئوهای بیشتر روی گوشی‌تان ممکن خواهد شد .

در نسخه جدید فرمت فشرده‌سازی اطلاعات را به‌گونه‌ای تغییر داده‌شده که کاربران بتوانند تصاویر و ویدئوهای بیشتری را روی تلفن همراه خود ذخیره کنند. اپل مدعی است امکان ذخیره اطلاعات تصویری در iOS11 دو برابر نسخه قبلی خواهد بود .

  • سه:طراحی جدید اپ استور متناسب با نیاز کاربر

در این نسخه نه‌تنها اپ استور مرتب‌تر که با ترکیب بهتری ازنظر فونت ظاهر می‌شود. هر فرد روی گوشی خود یک گزینه 'Today' برای انتخاب اپلیکیشن ها و بازی‌های موردعلاقه خود خواهد داشت. همچنین بازی‌های جدید نیز به اپ استور اضافه خواهند شد .

3. The App Store is getting a much-needed face-lift.

.

  • چهار:قسمت پیام‌های متنی مرتب‌تر خواهد شد .

در نسخه‌های پیشین، با ایجاد امکان افزودن استیکر و GIF به پیام متنی، این بخش ظاهر بسیار نامنظمی پیدا کرده و در برخی از موارد یافتن آن‌ها برای کاربر مشکل بود؛ بنابراین اپل در نسخه جدید خود، امکانات بخش پیام متنی را طوری طراحی نموده که در دسترس کاربر باشند .

4. The Messages app is getting cleaned up.

  • پنج:Siri طبیعی‌تر شده و قابلیت ترجمه نیز دارد .

اپل اعلام کرده با پیشرفت علم یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، Siri پیشرفته‌ای قابل‌توجهی داشته است، البته تا زمان انتشار این نسخه نمی‌توان این ادعا را باور کرد، ولی اینکه در نسخه جدید Siri صدایی کمتر ربات گونه و طبیعی، مانند دستیار الکسا دارد، نقطه قوت به شمار می‌رود .

همچنین اپل قابلیت ترجمه را نیز به Siri اضافه نموده است؛ بنابراین اگر از Siri یک جمله مشخص را به زبان دیگری، مانند چینی یا ایتالیایی بپرسید، آن را به زبان خواسته‌شده، تکرار می‌کند .

5. Siri sounds more natural and can translate for you.

.

  • شش:کیبرد آیفون هوشمندتر می‌شود .

درنهایت طراحان ویژگی بارز گوگل را به iOS جدید اضافه نموده‌اند. هنگامی‌که شما در نسخه جدید چیزی تایپ کنید، کیبرد کلماتی را که اخیرا درگوشی شما نمایش داده‌شده (در بخش پیام متنی یا سافاری)، پیشنهاد خواهد داد .

فعال کردن قابلیت استفاده از کیبرد با یک دست (با نگه داشتن کلید ایموجی و انتخاب حالت تک دست) نیز از قابلیتهای جدید نسخه جدید است که جای تمام کلیدهای موجود را به شستتان نزدیک‌تر می‌کند .

6. The iPhone keyboard is getting smarter.

  • هفت:در این نسخه مدیریت Control center برای کاربران مهیا می‌شود .

شاید مفیدترین ویژگی iOS 7 که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، Control center باشد که با کشیدن دگمه روی صفحه به بالا، کاربر به میانبرها و دگمه‌ها دسترسی خواهد یافت. در این نسخه می‌توانید انتخاب کنید که این میانبرها و دگمه‌ها چه چیزهایی باشند .

  • هشت: اعلانات ساده‌تر می‌شوند .

در نسخه جدید، اعلانات (اعلانات اخیر و همچنین اعلانات ازدست‌رفته) در یک مکان و بدون هیچ جداکننده‌ای دیده می‌شوند، برای دیدن آن‌ها کافی است که صفحه به پایین کشیده شود .

  • نه:سعی در حفظ جان کاربر حین رانندگی

اپل با فعال کردن حالت Do not disturb در حال رانندگی و مخفی نمودن اعلانات پیام‌ها، زنگ‌ها و دیگر اپلیکیشن ها حین رانندگی، سعی در حفظ جان کاربر دارد. در این حالت اگر کسی سعی در برقراری تماس با شما را داشته باشد، پیامی مبنی بر اینکه در حال رانندگی هستید به او ارسال خواهد شد .

  • ده:بهبود Apple Maps

اپل با اضافه کردن نقشه های داخل مکان‌های عمومی مانند فرودگاه‌ها و مراکز خرید محل یابی را برای کاربر آسانتر کرده است. همچنین اپل برای جهت‌یابی دقیق‌تر قابلیت lane guiadance را به این بخش اضافه نموده است .

  • یازده:استفاده آسان‌تر از آیفون یا آیپد جدید با ویژگی‌های افزوده‌شده به iOS 11

درصورتی‌که دستگاه جدیدی خریده باشید، می‌توانید با نگه‌داشتن آن در نزدیکی دستگاه قبلی خود که سیستم‌عامل iOS دارد، تمام تنظیمات، Preferences و پسوردهای iCloud خود را به دستگاه جدید منتقل کرده و راحت‌تر از آن استفاده کنید .

11. Setting up a new iPhone or iPad is much easier.

  • دوازده:حذف Volume box

در نسخه‌های قبل، هنگامی‌که صدا را روی دستگاه خود کم‌ و زیاد می‌کردید، یک صفحه کوچک وسط صفحه‌نمایش ظاهر می‌شد که آزاردهنده بود. در این نسخه اپل به طراحی مجدد این بخش، به‌صورت زیر اقدام نموده است .

volume ios 11

  • سیزده:اتصال فوری به وایفای بدون دانستن رمز

در iOS 11 درصورتی‌که نیاز به دانستن رمز وایفای یک محل داشته باشید، تنها کافیست دستگاهی را که قبل از شما به وایفای متصل بوده پیدا کنید و با نگه‌داشتن آن کنار دستگاه خود، رمز به گوشی‌تان منتقل می‌شود .

13. You can instantly share Wi-Fi passwords.

ارسال نظر