کشف عبارتی که می تواند گوشی های آیفون را از کار بیندازد

 اگر آیپد، آیفون یا آیپادی دارید که دارای یکی از نسخه های iOS 10 تا iOS 10.2.1 است مراقب باشید. اخیرا پیغام متنی جدیدی کشف شده است که می تواند به طور موقت باعث از کار افتادن موبایل شما شود. 

کشف عبارتی که می تواند گوشی های آیفون را از کار بیندازد

به گزارش کلیک ، باگ جدید برخلاف باگ قبلی ساده تر است و می توان با یک راهکار ساده ای آن را برطرف کرد. این پیغام جدید تنها از ۴ کاراکتر تشکیل شده است؛ اموجی پرچم سفید، کاراکتری نامرئی با عنوان VS166، صفر و اموجی رنگین کمان.

این پیغام می تواند باعث هنگ دو الی سه دقیقه ای دستگاه های مبتنی بر iOS 10 شود که پس از این زمان سیستم عامل کرش کرده و به حالت قبل باز می گردد.

علت وقوع این اتفاق برای گوشی های آیفون احتمالا به وجود VS16 بر می گردد. در واقع کاراکتر مذکور به تلفن همراه شما می گوید که دو کاراکتر مجاور را با هم ترکیب کند که در این مورد خاص قابل ترکیب شدن نیستند.

ارسال عبارت بالا کمی پیچیده تر از این است که به راحتی آن را با تلفن همراه خود تایپ کنید. در ویدیوی قرار داده شده می توانید دو روش ارسال را مشاهده کرد که در یکی از موارد نیاز به کامپیوتر خواهید داشت.

گفتنی است که ترکیب این کاراکتر ها و ساخت یک Vcard می تواند سبب از کار افتادن اپلیکیشن Messages شود که در برخی موارد گزارش شده که حتی پس از راه اندازی مجدد نیز اپلیکیشن مذکور قابل اجرا نبوده و راه حل آن مراجعه به وبسایتی است که شخص هک کننده ارائه کرده است.

ارسال نظر