افزونه Dittach جیمیل امکان پاک کردن فایل پیوست ایمیل را فراهم می کند

رسانه کلیک - فضای جیمیل می تواند خیلی زود به وسیله فایل های حجیم پیوست شده ایمیل ها پر شود و مشکل اصلی اینجاست که حذف این فایل ها بدون پاک کردن کل ایمیل امکان پذیر نیست. افزونه Dittach جیمیل این مشکل را برطرف می کند.

افزونه Dittach جیمیل امکان پاک کردن فایل پیوست ایمیل را فراهم می کند

اگر شما نیز از اولین کاربران سرویس جیمیل که در سال 2004 ارائه شد هستید و یا حتی دیرتر به استفاده از این سرویس روی آوردید، ممکن است به هر دلیلی اکنون با کمبود فضا مواجه شده باشید. حتی اگر با ایمیل‌ها و پیام‌هایی که حجم بالایی دارند سر و کار دارید، ممکن است از مدت‌ها پیش با مشکل کمبود فضا مواجه شده باشید. به هرحال در زمانی زندگی می‌کنیم که حتی یک عکس ساده نیز می‌تواند چند مگابایت از فضای سرویس ایمیل را به خود اختصاص دهد و مشکل کمبود فضا در سرویس جیمیل اتفاق چندان عجیبی محسوب نمی شود.

علاوه بر این، جیمیل 15 گیگابایت از فضای ذخیره سازی خود را با سرویس گوگل درایو به اشتراک می‌گذارد و این موضوع می‌تواند مشکلات بیشتری در بحث کمبود فضا برای شما بوجود آورد.

اولین و ساده‌ترین راه حلی که برای حل این مشکل به ذهن کاربران می‌رسد، پاک کردن فایل‌های ضمیمه شده حجیم و کم اهمیت تر است؛ اما متاسفانه سرویس Gmail اجازه این کار را نمی‌دهد. در واقع شما قادر به پاک کردن ضمیمه تنها نخواهید بود، برای این کار باید کل ایمیل را پاک کنید.

در چنین مواقعی ابزار Dittach (دیتاچ) می‌تواند به شما کمک کند. دیتاچ افزونه جدید مرورگر کروم است که دسترسی به ضمیمه ایمیل را برای شما فراهم می‌کند.

در حال حاضر، این افزونه تنها مختص مرورگر کروم است، اما گفته می‌شود که یک نسخه اپرا نیز به زودی در ماه آینده منتشر خواهد شد و پس از آن نیز نسخه‌ای برای Vivaldi عرضه می‌شود.

به طور خلاصه، افزونه Dittach جیمیل ایمیل‌هایی را که دارای فایل پیوست هستند، به صورت جداگانه در کنار سایر ایمیل‌های شما نمایش می‌دهد. این امر باعث جلوگیری از صرف زمان زیادی در پیدا کردن ایمیل‌هایی که پیوست دارند، در میان انبوه ایمیل‌های شما خواهد شد. همچنین این افزونه قابلیت‌های دیگری نظیر مرتب سازی و یا نمایش بر اساس نوع فایل ضمیمه را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

گزینه‌های مرتب سازی شامل مرتب سازی بر اساس آهنگ، فیلم، پی دی اف، عکس و غیره می‌شود. این قابلیت می‌تواند در زمان شما صرفه جویی کند تا به راحتی به دنبال ضمیمه‌های مورد نظر بگردید.

اصلی‌ترین ویژگی افزونه Dittach جیمیل این است که به وسیله آن می‌توانید بدون اینکه تغییری در اصل ایمیل بوجود آورید، فایل ضمیمه شده آن را حذف کنید.

این افزونه باعث می‌شود تا به ساده‌ترین روش ممکن محدودیت فضای خودرا بدون پرداخت پول به گوگل برای دریافت فضای اضافی، بیشتر کنید. اگرچه با پرداخت مقدار کمی پول فضای زیادی در اختیار ما قرار می‌گیرد، اما بهتر است تا می‌توانیم از فضای خود بهترین استفاده را کنیم.

ویژگی حذف دیتاچ دارای پیام هشدار است که به طور پیش فرض خاموش است. هنگامی که آن را روشن کنید، درواقع تصدیق کرده‌اید که دیتاچ مسئول اطلاعات از دست رفته شما نیست. به یاد داشته باشید که فایل‌های ضمیمه‌ای که پاک می‌شوند برای همیشه از دست رفته و قابل بازگشت و ریکاوری نخواهند بود.

با این حال، بهترین کار این است که پیش از حذف فایل‌های ضمیمه شده، آن هارا دانلود کرده و در سیستم خود نگه دارید.

قابلیت حذف ضمیمه در افزونه Dittach جیمیل بسیار دقیق و دارای گزینه‌های زیر است:

  • پاک کردن پیوست‌های علامت گذاری شده
  • پاک کردن تمامی پیوست‌ها
  • پاک کردن تمامی ایمیل‌ها و پیوست‌ها

البته که مشکلاتی نیز در این افزونه وجود دارد. مهم‌ترین مشکل افزونه این است که دیتاچ باید به صندوق ایمیل‌های جیمیل شما دسترسی داشته باشد. اگر قصد استفاده از این افزونه را داشته باشید بایستی با این موضوع را قبول کنید. همچنین افزونه Dittach جیمیل فهرستی از فایل‌های پیوست، داده‌های متا و اطلاعاتی مانند تعداد کل پیوست‌ها بر اساس نوع و مکان آن هارا ذخیره می‌کند. انجام چنین عملی نیز ضروری است، چرا که اگر هر دفعه افزونه دیتاچ بخواهد صدها ایمیل را بررسی کند، زمان زیادی صرف شده و روند انجام کار کند خواهد شد.

اگر پس از مدتی به هر دلیلی قصد پاک کردن حساب خود را در افزونه دیتاچ داشته باشید، جای نگرانی نیست. در ادامه توضیح دیتاچ را در این باره می‌خوانید:

اگر چه ما امیدواریم که از کاربران همیشگی دیتاچ باقی بمانید، اما ممکن است به هر دلیلی قصد پاک کردن حساب خودرا داشته باشید. ابتدا می‌توانید برای ما ایمیلی ارسال کنید و ما نیز تمامی اطلاعات شمارا که شامل اطلاعات شخصی و اطلاعات ورود به حساب کاربری می‌شود را از روی سرور پاک خواهیم کرد. پس از پاکسازی، این اطلاعات به هیچ عنوان قابل بازگشت نخواهد بود و دسترسی به آن‌ها غیرممکن می‌شود.

ارسال نظر