مشکل بزرگ گوشی های لبه خمیده سامسونگ در هنگام تماشای ویدئو

خمیده بودن لبه های برخی از گوشی های هوشمند سامسونگ کاربران را با این سوال مواجه نموده است که آیا این خمیدگی در هنگام نمایش فیلم ها مشکل ساز است یا خیر.

مشکل بزرگ گوشی های لبه خمیده سامسونگ در هنگام تماشای ویدئو

به گزارش کلیک، سامسونگ با عرضه گوشی های Galaxy S7 و S7 edge آن ها را گوشی های هوشمند کاملا متفاوتی معرفی کرد که یکی با صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی و دیگری با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی عرضه شده است. همچنین اخیرا مشخص شد که گوشی Note 7 نیز تنها در یک مدل با صفحه نمایش خمیده ارائه خواهد شد. استفاده از صفحه نمایش خمیده به صورت اختصاصی در یک گوشی پرچمدار محبوب برای اولین بار است که در حال رخ دادن است.

به نظر می رسد نام edge نیز از این سری گوشی ها و همچنین مدل S8 برداشته شود و صفحه نمایش خمیده در همه پرچمدار های بزرگ این شرکت استفاده شود. سری گوشی های خمیده سامسونگ بسیار زیبا و شیک هستند و حتی در صورتی که شما لبه های خمیده آن را بلا استفاده بدانید، ولی باز هم طراحی آن ها در ظاهر گوشی تاثیر به سزایی دارد. همچنین سامسونگ جدیدا قسمت پشتی گوشی های خود را نیز که ترکیبی از فلز و شیشه هستند، به صورت خمیده طراحی می کند.

البته تعداد زیادی از کاربران گوشی های خمیده سامسونگ در مورد آزار دهنده بودن لبه های خمیده این دستگاه ها در هنگام مشاهده فیلم با آن شکایت کرده اند. اگر Note 7 واقعا با یک صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی خمیده عرضه شود، مشاهده فیلم و ویدیو در صفحه نمایش زیبا و بزرگ آن کار خوشایندی نخواهد بود، چرا که همانطور که در تصویر زیر مشخص است قسمت های بالایی و پایینی صفحه به درستی قابل مشاهده نیستند.

s7-edge-video

اینجاست که یک سوال اساسی پیش می آید: آیا مشاهده فیلم با صفحه نمایش های خمیده دو گانه دستگاه های سامسونگ عمل آزار دهنده ای است؟ لبه های خمیده گوشی، فیلم را به صورت شیب دار نشان می دهند و تصویر را نسبت به صفحه نمایش های تخت با اندکی انحراف و ناهمواری به نمایش می کشند. البته از آنجایی که بخش خمیده صفحه نمایش بسیار کوچک است، احتمالا اکثر افراد با آن دچار مشکل نخواهند شد و آن را آزار دهنده تلقی نمی کنند.

نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما مشاهده فیلم در گوشی های خمیده سامسونگ خوشایند است و یا آن را آزار دهنده می دانید؟ نظرات خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.

ارسال نظر