آیا می‌خواهید در فضا زندگی کنید؟ به آسگاردیا بپیوندید

آسگاردیا قرار است اولین کشوری باشد که خطوط نقشه آن در فضا رسم شده است. کلمه آسگاردیا از افسانه های آلمانی الهام گرفته شده و به معنی شهری در آسمان و بر فراز ابرهاست.

آیا می‌خواهید در فضا زندگی کنید؟ به آسگاردیا بپیوندید

به گزارش کلیک ، هدف این کشور دفاع از زمین در برابر آسیب‌ها و مشکلاتی است که در آینده این سیاره دوست داشتنی را گرفتار خواهد کرد. گروه سازنده آسگاردیا از دانشمندانی از کشور های کانادا، رومانی، روسیه و آمریکا تشکیل شده است. این گروه در روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری اهداف و برنامه های خود را اعلام کردند. هدف اصلی این گروه ارسال ماهواره ای خودکار و روباتیک به فضاست که در پایان منجر به ساخت ایستگاهی فضایی برای زندگی انسان ها شود. این پروژه بر خلاف پروژه ها و برنامه های پیشین به آینده ای دور اشاره ندارد و قرار است ارسال این ماهواره در ۱۸ ماه آینده صورت بگیرد. درست ۶۰ سال پس از ارسال اسپاتنیک؛ ماهواره مشهور روسی.

آینده پروژه به طور کلی به ساخت مجموعه ای دموکراتیک در فضا برای دفاع از آسیب های احتمالی زمین مثل سنگ های آسمانی و مشکلات جوی می پردازد. این که انسان آماده مقابله با مشکلات احتمالی و ترک زمین باشد، منطقی به نظر می رسد. بسیاری از مواد مورد نیاز انسان روز به روز کاهش می یابد و این مشکلات را در قاره آفریقا به چشم خود می بینیم پس روزی که انسان جایی در زمین نداشته باشد چندان دور از ذهن نیست.

تیموتی وایلد که به عنوان سخنگوی آسگاردیا فعالیت می کند در مصاحبه ای تعداد افراد و دانشمندان شرکت کننده در این پروژه را به صورت دقیق اعلام نکرد اما چیزی که مشخص شده این است که تیم اولیه از یک گروه پنج نفری شامل: ایگور آشوربیلی (Igor Ashurbeyli)؛ بنیان‌گذار گروه تحقیقات فضایی روسیه (AIRC) و سرپرست دانش فضایی یونسکو، رام جاکهو (Ram Jakhu)؛ مدیر مجموعه قوانین هوافضا در دانشگاه مک گیل، دیوید الکساندر (David Alexander)؛ مدیر مجموعه تحقیقات فضایی دانشگاه رایس، جوزف پلتون (Joseph N. Pelton)؛ مدیر SACRI در دانشگاه واشینگتون و دومیتور دورین پروناریو (Dumitru-Dorin Prunariu)؛ دانشمند و کارشناس نجوم، تشکیل شده است.

به طور مشخص این پروژه در مراحل اولیه خود قرار دارد و با پیشرفت بیشتر، دانشمندان و کارشناسان بیشتری را نیز به خود جلب خواهد کرد. برنامه رسمی این است که در آینده این ایستگاه فضایی ۱۰۰ هزار نفر را در خود جای دهد و به زودی نیز ثبت نام برای عضویت در آسگاردیا آغاز خواهد شد.

منابع مالی آسگاردیا هنوز مشخص نیست اما به نظر می رسد آشوربیلی بیشتر هزینه های اولیه را تقبل کرده باشد. این دانشمند باور دارد که پروژه در زمان ۱۸ ماهه مشخص شده آغاز خواهد شد. اینکه هزینه های چندین میلیون دلاری ساخت و نگهداری یک ایستگاه فضایی چگونه جمع آوری می شود هنوز مشخص نیست چون در حال حاضر یک سفر ارزان با فالکون ۹ بیش از ۶۰ هزار دلار هزینه روی دست علاقه‌مندان به فضا خواهد گذاشت. فراموش نکنید در ساخت ایستگاه فضایی بین‌المللی ISS بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه شد و ۱۸ کشور همکاری دقیقی با هم داشتند تا این پروژه به موفقیت برسد.

موارد پروژه از نظر قانونی نیز هنوز مشخص نشده. آیا می توان بخشی از فضا را به بخش خصوصی یا یک کشور تازه تأسیس اجاره داد یا فروخت؟ این پروژه مخالفان خاص خود را نیز داراست اما چیزی که مشخص است این است که این پنج دانشمند و تعدادی دیگر از دانشمندان درگیر آسگاردیا می خواهند زندگی در فضا را هر طور که شده تجربه کنند. زندگی در یک ایستگاه فضایی و سفر های بین زمین و این ایستگاه چیزی است که در ذهن این دانشمندان، جرقه ساخت آسگاردیا را زده است.

ارسال نظر