ورود اپل به صنعت خودروسازی، از شایعه تا واقعیت

شرکت اپل تاکنون به موفقیت های بزرگی دست یافته و تمام محصولات آن تقریبا پرفروش ترین در نوع خود بودند. محصولاتی مانند آبفون و iWatch که فروش های جهانی بی سابقه ای داشته اند، وحالا زمزمه های از ساخت محصولی تازه به نام iCar شنیده می شود.

ورود اپل به صنعت خودروسازی، از شایعه تا واقعیت

به گزارش کلیک، از فوریه سال ۲۰۱۵، گزارش های مختلفی وجود داشته که اپل در حال کار بر روی یکی از خودرو های تسلا است. این پروژه iCar موسوم به Titan است و گزارش شده که "چند صد تن" از کارمندان اپل مشغول کار بر روی این پروژه هستند. طبق برخی گزارش ها این ماشین نوعی خودروی الکتریکی است و طبق برخی دیگر خودرویی بدون راننده. آیا مدرکی برای این ادعا وجود دارد یا مانند پروژه تلویزیون اپل، فقط از آن صحبت می کنند؟

شواهدی که از وجود پروژه iCar پشتیبانی می کند:

۱ - ساکنین اطراف دانشگاه اپل در سانی ویل، کالیفرنیا ، در مورد " سر و صداهای موتور" که از این تاسیسات در اواخر شب تولید می گردد شکایت کرده اند. اما از آن جا که سر و صدای ساخت و ساز شبیه به سر و صدای موتور است و با توجه به این که شهر سانی ویل، به اپل اجازه ساخت یک گاراژ بدون پنجره را داده بود ، ساکنین ممکن است در مورد صدای موتور اشتباه کنند. اما از طرف دیگر ، سر و صداها می تواند صدای دستگاه تراش و آسیاب مورد نیاز برای شکل دادن به فلز، که یک فرآیند به شدت پر سر و صدا است، باشد و آن را به سمت این واقعیت که اپل برای ساخت یک خودرو نمونه در تاسیسات خود در حال فعالیت است، سوق دهد.

Apple iCar - jeden z wielu projektów

۲ - در نمایشگاه CES 2016 ، مدیر اجرایی فورد گفته بود که فورد از رقابت با اپل ، استقبال می کند. او در ادامه اضافه کرد، فکر می کند که شرکت های فناوری از جمله اپل و گوگل می توانند این کار را انجام دهدو در آن موفق شوند. با این که هنوز خیلی مانده تا اپل این موضوع را تایید کند، ولی از همین حالا شرکت های بزرگی مانند فورد از ورود آن ها به این زمینه استقبال کرده اند. احتمالا دلیل این گونه حمایت کردن این است که فورد امیدوار دارد تا اپل با تلفیق تکنولوژی خودروسازی و فناوری های نوین، تغییر شگرفی را در این صنعت به وجود آورد و خودروهای بهتری را روانه بازار کند.
۳ - گزارش شده است که اپل تعدادی از نام های دامنه های مربوط به خودرو از جمله apple.car ، apple.cars و apple.auto را خریداری کرده است. خرید دامنه در دسامبر ۲۰۱۵ رخ داده و ثبت آن در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۱۶ انجام شده است. اگر چه شایان ذکر است که هیچ یک از دامنه های ثبت شده در حال حاضر فعال نیستند. اگر چه ممکن است این کار تایید کننده فعالیت اپل در زمینه صنعت خوروسازی و جدی ترین دلیل باشد، ولی باز هم دلیل محکمی به شمار نمی رود.
oie_2616379tDGKygW3
۴ - الون ماسک، مدیر عامل تسلا از وجود خودروی اپل در مصاحبه ای پرده برداشت. او ادعا کرد که ساخت خودرویی رقیب توسط اپل یک راز سرگشاده است و همه از آن با خبر هستند، ولی کسی به روی خود نمی آورد. وی در ادامه می گوید که شرکت هایی مانند اپل احتمالا خودروهای الکتریکی جذابی تولید خواهند کرد و می توانند در این عرصه هم موفق عمل کنند.
اگر این شایعه وجود دارد که مرسدس بنز و یا دایملر برنامه ریزی کرده اند تا گوشی هوشمند تولید کنند، پس چرا باید شایعه ساخت خودرو توسط اپل عجیب و دور از انتظار به نظر برسد؟ البته همه ما امیدواریم اپل بتواند در این زمینه هم مانند عرصه تکنولوژی قدرتمند ظاهر شود. در واقع پروژه خودروهای بدون راننده اتفاق نوپایی است و اپل می تواند به راحتی و با کمی سرمایه گذاری و تلاش از رقیبانی مانند جنرال موتورز، فورد، فولکس واگن، تویوتا و یا هیوندای بهتر عمل کند.
منبع: techstory
ارسال نظر