درخواست حذف بیش از یک میلیون وب سایت در نتایج جستجوی گوگل

گزارش شفافیت گوگل، حاوی درخواست های زیادی برای حذف وب سایت هایی است که به نقض کپی رایت متهم شده اند. در این میان نام وب سایت های مشروع مانند کاخ سفید نیز دیده می شود.

درخواست حذف بیش از یک میلیون وب سایت در نتایج جستجوی گوگل

به گزارش کلیک ، پس از سال ها که گوگل صرف تمیز کردن اینترنت کرده است، آخرین گزارش گوگل حاکی از آن است که گوگل درخواست حذف بیش از یک میلیون وب سایت متفاوت را دریافت کرده است. به لطف الگوریتم کشف محتوای کپی که به صورت خودکار به گوگل اطلاعات ارسال می کند، برخی از این وب سایت ها به دلیل رعایت نکردن قوانین کپی رایت حذف خواهند شد.

تعجب آور است ولی گوگل به طور شگفت آوری با درخواست های زیادی برای حذف محتوای غیر قانونی از نتایج جستجوی خود روبرو شده است. به هر حال جالب است بدانید که در این گزارش آمده است که سایت هایی مانند سایت کاخ سفید و وزارت دادگستری ایالات متحده درخواست های مکرری برای حذف داشته اند.

دولت ایالات متحده تنها نیست و سایت های مشروع دیگری مانند NASA، Netflix، BBC و New York Times مرتبا در لیست سیاه قرار دارند.

برخی از این درخواست ها به علت خطاهای نرم افزار کپی رایت رخ داده است، اما جالب توجه است که گزارش شفافیت گوگل دولت ایالات متحده را که در حال تلاش برای سانسور محتوای خاص است نشانه گرفته است. گزارش شفافیت گوگل اجازه می دهد که شهروندان به راحتی بر روی عملکرد دولت ها نظارت داشته باشند.

گزارشات دیگر کمتر نابکار هستند. یک وب سایت دیتابیس فیلم که دارندگان کپی رایت را مورد آزار قرار داده است نیز در این لیست قرار دارد. بسیاری از وب سایت های مشروع این گزارش را دریافت کرده اند و در سال های اخیر بیش از ۱۰۰۰ آدرس با درخواست حذف مواجه شده اند. جای تعجب نیست، گوگل حذف آدرس این وب سایت ها از نتایج جستجو را نپذیرفته است.

اکثریت قریب به اتفاق وب سایت هایی که با درخواست حذف مواجه شده اند، به نقض حقوق کپی رایت متهم شده اند.

ارسال نظر