آیا محصول جدید اپل انتظارات را بر آورده می کند؟

افشاگری ها و یادداشت های جدید یک تحلیلگر صنعتی به این شایعات دامن زد که شرکت اپل قصد دارد یک نسخه چهار اینچی از گوشی های آی فون را در سال بعد روانه بازار نماید.

آیا محصول جدید اپل انتظارات را بر آورده می کند؟

به گزارش کلیک، آیفون 5se که قبلا شایعه شده بود که آی فون 6c نامیده می شود، در اوایل ماه مارس وارد بازار خواهد شد و بنا بر این گزارش به احتمال زیاد ویژگی های پردازنده A9 و M9 را خواهد داشت.
روز گذشته در سایت One More Thing' www.onemorething.nl عکسی منتشر شد که گوشی آیفون 5se شرکت اپل را نشان می داد. این تصویر گوشی آیفون 4 اینچی را با دو نمای بسیار مشابه در کنار آی فون 5 نشان می دهد. از آنجا که این تصویر تایید نشده، در اینجا نمایش داده نشده است.

هر چند برخی منتقدان در خصوص این شایعات مداوم در مورد آی فون چهار اینچی طراحی شده تردید دارند. آدریان کینگزلی هیوز در سایت خبری ZDNet، شواهدی در مورد نقص این گوشی ارائه کرد در حالی که مینگ چی کو، یک تحلیلگر موسسه KGI دیروز در یادداشتی انتظارات پایین از این تلفن را به سرمایه گذاران این شرکت گوشزد نمود.

iPhone6C_003

این تردیدها در مورد عرضه این محصول جدید با پخش اخبار نتایج سه ماهه اول سال مالی 2016 شرکت اپل در ساعت 5 بعد از ظهر فردا رفع خواهد شد. برخی تحلیلگران پیش بینی کرده اند شرکت اپل پس ازمشاهده شکستن رکورد فروش بعد از ورود گوشی های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس به بازار در سپتامبر 2014، ممکن است شاهد کاهش سرعت در فروش و درآمد امسال باشد.

آیفون 5se به احتمال زیاد با استقبال کمی روبرو می شود.
با توجه به توضیه های کارشناسان به سرمایه گذاران شرکت اپل که توسط خود شرکت گزارش شد، آیفون 5se چهار اینچی به احتمال زیاد تقاضای "متوسط" مصرف کنندگان را برآورده می کند. در همین زمینه آقای کو بیان داشت که این دستگاه جدید به احتمال زیاد هیچ ویژگی سخت افزاری جدیدی به جز یک دوربین 12 مگاپیکسلی ارائه نمی دهد.
گوشی آیفون 5se به احتمال زیاد شامل یک تراشه A9 یا M9 خواهد بود زیرا یک پردازنده کندتر از نسل گذشته جذابیت کمتری نسبت به محصول پاییز آیفون 7 خواهد داشت، که همان طور که در سایت 9to5Mac بیان شده، یک پردازنده A10 را نمایش خواهد داد. اگر تلفن چهار اینچی از پردازنده M9 استفاده کند، همیشه می تواند دستیار هوشمند دیجیتال سیری (Siri) اپل را فعال سازد.

در حالی که برخی منتقدان در مورد نیاز به یک آیفون چهار اینچی تردید دارند، یک نظرسنجی که توسط شرکت سرمایه گذاری و مدیریت دارایی پیپر جافرای در سال گذشته انجام شد، نشان می دهد که 20 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده یک گوشی هوشمند با یک صفحه نمایش به همان اندازه را ترجیح می دهند.

چالش: تکرار موفقیت آیفون 6
با توجه به پیش بینی تحلیلگران مختلف، اپل در معرض کاهش نامتعارف رشد فروش در اوایل امسال است. برای مثال مورگان استنلی، در ماه گذشته انتظارات خود را برای فروش گوشی آیفون سال 2016 تا 12 درصد کاهش داد، در حالی که کردیت سوئیس در ماه دسامبر گزارش داد که سفارشات قطعات اپل در پرتو کاهش تقاضای گوشی آیفون 6s کم شده اند.
دیگر تحلیل گران اشاره نمودند که ساخت بسیار موفق گوشی های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس شرکت اپل در سال 2014 یک کنش سخت به دنبال خواهد داشت. اواخر فوریه شرکت تحقیقاتی کاناکورد جنیوتی گزارش داد که این دو نوع گوشی اپل به دستیابی یک سهم 93 درصدی از فروش در بازار جهانی تلفن همراه در سه ماهه چهارم سال 2014 کمک می کنند.
علاوه بر شایعه ورود آیفون 5se به بازار در ماه مارس، اپل نیز بنا بر گزارش ها برای تولید iPad Air 3 و گاهی مدل های جدید Apple Watch امسال برنامه ریزی نمود. انتظار می رود این شرکت نسل بعدی آیفون را در ماه سپتامبر روانه بازار سازد- که به احتمال زیاد آی فون 7 -. نامیده می شود .

منبع: Zdnet

ارسال نظر