آیا روسیه به فناوری ساخت سرباز بیونیک دست یافت؟

مقام های ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شدند که مسکو برای دستیابی به فناوری «عملیات انسانی فوق پیشرفته» ای تلاش می کند که با استفاده از پیوند مغز، ساخت 'سربازان ابر انسان بیونیک' را هدف قرار می دهد.

آیا روسیه به فناوری ساخت سرباز بیونیک دست یافت؟

به گزارش کلیک به نقل از اسپوتینگ، ادعای پنتاگون درباره استفاده از اندام های بیونیک بر اساس سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) قدغن است و شامل تلاش های مشابهی از سوی ارتش انگلیس است که هیچ ارتباطی با روسیه ندارد.
انداهای بیونیک به کار گذاشتن اعضای مصنوعی در بدن اطلاق می شود و در داستان های علمی و تخلیی منظور اندام های مصنوعی هستند که به شخص نیروی خارق العاده ای می دهد.
به نوشته این خبرگزاری، بیشتر کشورها در تلاش برای توسعه نیروهای جنگجوی بسیار قدرتمند، به دنبال سلاح هایی بر پایه رباتیک، لیزری و «اگزو اسکلتون/ exoskeletons» (استخوان بندی خارجی) هستند که هدف از آن ایجاد انسان های آهنی یا ربات هایی واقعی است.

اما مقامات ارتش آمریکا شاید در اقدامی تبلیغاتی اعلام کرده اند که روسیه همچنین به جای ساخت مردان آهنی بر روی ساخت نوعی از ابرقهرمان ها یا انسان های جهش یافته موسوم به «مردان ایکس/ X-Men » یا «اکس من» متمرکز است که هدف از آن ساخت مرگبارترین نیروهای جنگجو در جهان است.
هر چند به گفته مقام های نظامی آمریکا، چنین رشد بیولوژیکی انسانی برای ساخت سربازانی قوی تر با قدرت پیمودن مسافتی طولانی با سرعتی بیشتر در میادین جنگ تا اندازه ای با استفاده از دارو و استروئیدها امکان پذیر است، پنتاگون با یک خیالپردازی قوی ادعا کرده است که روسیه از پیوند مغز در سر سربازان استفاده می کند.

این ادعای خیالی همچنین شامل امکان پیوند فناوری میکروسکوپی در مغز سربازان با اهدافی همچون تقویت روند بهبود جراحات بدون نیاز به پزشک است تا به آنها اجازه دهد با قدرت ذهن خود ماشین ها یا پروتزهای گسترده را کنترل کنند.
اسپوتنیک با استناد بر اسناد محرمانه درباره استفاده از تراشه های الکترونیکی در مغز سربازان برای تضمین فرمانپذیری آنها، که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، نوشت: وزارت دفاع انگلیس در حال بررسی امکان استفاده از فناوری ابرسربازان در ۳۰ سال آینده است. در حقیقت شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می دهد آمریکا و انگلیس دقیقا سرگرم همان برنامه های غیراخلاقی و نگران کننده ای هستند که به روسیه نسبت می دهند هر چند که ادله ای برای اثبات چنین ادعایی ندارند.

ارسال نظر