آیا فعالیت اسنپ و تپسی در روزهای شلوغ مختل می شود؟

با توجه به ضعف زیرساخت های حمل و نقل در شهر تهران، در ماه های اخیر فعالیت تاکسی های آنلاین به شدت مورد توجه کاربران و مسافران شهری قرار گرفته است. اما این خدمات جدید در روزهای شلوغ و خاص خالی از ایراد نیست.

آیا فعالیت اسنپ و تپسی در روزهای شلوغ مختل می شود؟

کلیک - متأسفانه با حادثه دل‌خراش پلاسکو، تعدادی از آتش‌نشانان شجاع و هم میهنان عزیزمان جان خود را از دست دادند. امروز که مصادف با تشییع این بزرگواران است از روزهای خاص شهر تهران به حساب می آید. شهری که در روزهای عادی شهری بسته و شلوغ است، در چنین روزهایی به یک بن‌بست بزرگ از نظر حمل نقل تبدیل می شود. روزهای شلوغی که در هفته های گذشته به مراتب تکرار شدند و ضعف سیستم حمل و نقل این کلان شهر را بیشتر از همیشه نمایان کردند.

با توجه به راهکار های نه چندان مناسب دیگر، اسنپ و تپسی به انتخابی مناسب برای مسافرت های شهری تبدیل شده اند و حالا حجم زیادی از جابجایی ها توسط این دو سرویس تاکسی آنلاین انجام می شود. تقریبا بیشتر علاقه مندان به فناوری از رضایت مردم از سرویس های این دو شرکت و جنگ و جدال های ماه اخیر اسنپ و تپسی با تاکسیرانی، شهرداری و دیگر ارگان ها، آگاه هستند. جدا از خدماتی که این دو سرویس آنلاین به خوبی از پس آنها بر می آید، پرسشی که در چنین روزهای شلوغ پیش می آید این است که آیا این دو سرویس، آمادگی ارائه خدمات در روزهای خاص را دارند؟

با گذارش های مردمی و تست های تیم کلیک به نظر می رسد هر دو شرکت در روزهای خاص و شلوغ شهر تهران، توانایی خود را از دست می دهند. سرعت اولین موضوعی است که اسنپ و تپسی را به سیستم مورد علاقه مردم تبدیل کرده است اما در روزهای غیر عادی، سرعت فدای شلوغی می شود. از طرف دیگر بسیاری از رانندگان از موضوع ترافیک و نبود هیچ راه حل منطقی برای آن رنج می برند و حالا در چنین روزهایی این مورد ده ها برابر خواهد شد.

از نظر فناوری هم هر دو برنامه دارای ضعف های مشخصی هستند که نشان می دهد اسنپ و تپسی، آمادگی روزها و شب های شلوغ کلان شهر تهران را ندارند. در شلوغی های امروز سرعت برنامه به شدت کاهش یافت و بسیاری از سیستم های درونی اپلیکیشن این دو شرکت مختل شد به صورتی که در دقایقی استفاده کاربر از این برنامه ها غیر ممکن به نظر می رسید.

با این تفاصیل، جدا از مشکلات قانونی و امنیتی که درست یا غلط، گریبان گیر این دو شرکت شده است، اسنپ و تپسی باید فکری به حالا معضل ترافیک و تغییر هزینه های روزهای خاص بکنند. ضعف سرور و برنامه نویسی نیز امروز بیشتر از همیشه خودش را نشان داد. ضعفی که خیلی سریع باید به آن رسیدگی شود تا این دو شرکت میزان رضایت ۱۰۰ درصدی که بارها و بارها ادعای آن را می کنند را از دست ندهند.

ارسال نظر