آیا OnePlus 3 از تمام ۶ گیگابایت رم خود استفاده می کند؟

شرکت وان پلاس در پاسخ به اعتراض کاربران نسبت به مدیریت نامناسب رم در گوشی OnePlus 3 به روز رسانی را برای این گوشی عرضه نمود. با بررسی ما از سیستم مدیریت رم در به روز رسانی جدید همراه شوید.

آیا OnePlus 3 از تمام ۶ گیگابایت رم خود استفاده می کند؟

به گزارش کلیک، OnePlus 3 اولین گوشی هوشمند پرفروش و قابل دسترسی است که از ۶ گیگابایت رم استفاده می کند. با این حال طرفداران وان پلاس در سراسر جهان، این شرکت را به خاطر استفاده از سیستم عاملی که با پردازش های پس زمینه سر جنگ دارد و بنابر این اجازه استفاده از تمام ۶ گیگابایت رم موجود را نمی دهد، زیر سوال برده اند. کاربران خبره در زمینه تکنولوژی با استفاده از ترفند ها و تغییرات دستی توانسته اند این مانع را از سر راه خود بردارند، و شرکت وان پلاس نیز صدای اعتراض کاربران را شنیده و قول داده بود که در جدیدترین پچ ارائه شده برای سیستم عامل OxygenOS 3.2.1 مشکل مدیریت رم را برطرف کند. اکنون این به روز رسانی منتشر شده است و ما قصد داریم عملکرد سیستم را قبل و بعد از نصب این به روز رسانی بررسی کنیم و ببینیم آیا بهبود چشمگیری وجود دارد یا خیر.

قبل از نصب به روز رسانی ۳٫۲٫۱

مراحل راه اندازی ما ساده بود. ما از یک گوشی تازه ریبوت شده OnePlus 3 بدون هیچ اپلیکیشن اجرا شده ای در پس زمینه کار را آغاز کردیم. سپس تعدادی از اپلیکیشن های رایج مثل Google Play Music، Facebook، YouTube و Chrome و بعد تعدادی بازی سنگین مثل Asphalt 8، Dead Trigger 2 و Mortal Kombat X را اجرا کردیم. در مرحله بعد ما یکی یکی اپلیکیشن ها و بازی ها اجرا شده را بررسی کردیم تا ببینیم آیا به همان صورت که رها شده بود در پس زمینه در حال اجرا بود و یا به صورت کامل ریستارت (راه اندازی مجدد) شده است.

زمانی که ما این بررسی را قبل از به روز رسانی گوشی انجام دادیم، همه اپلیکیشن ها و بازی ها به همان صورت قبلی باز و در حال اجرا بود و هیچکدام ریستارت نشده بود. تا زمانی که ما تعداد ۵ تب با صفحات مختلف در کروم باز نکرده بودیم همه چیز به همین منوال پیش می رفت، ولی پس از آن، روند بستن اپلیکیشن های پس زمینه توسط دستگاه شروع شد. همه بازی ها بسته شده بودند و وقتی آن ها را باز کردیم از ابتدا اجرا شدند. همچنین در این زمان نیز کروم به زحمت می توانست ۵ تب را به صورت همزمان باز نگه دارد.

پس از آن، ما به روز رسانی را دانلود و نصب کردیم تا مجددا تست را انجام دهیم.

پس از نصب به روز رسانی OxygenOS 3.2.1

در مرحله اول تست ما با موفقیت همراه بود و حتی پس از بازکردن ۵ تب مختلف در کروم، گوشی OnePlus 3 هیچکدام از اپلیکیشن های موجود در پس زمینه را نبست. اما ما قصد کردیم تا این دستگاه را بیشتر تحت فشار قرار دهیم و بنابر این ۵ تب دیگر در مرورگر کروم باز کردیم و جمعا تعداد آن ها را به ۱۰ تب با صفحات مختلف رساندیم. برای این که مطمئن شویم همه تب ها باز و بارگذاری شده است، یکی یکی آن ها را چک کردیم و سپس اپلیکیشن ها و بازی ها را بررسی نمودیم. همه آن ها باز و در حال اجرا بودند.

هنگامی که تعداد تب ها را به ۱۵ عدد رساندیم، مشخص بود که OnePlus 3 با باز نگه داشتن این همه صفحه سایت مشکل دارد، چرا که با انتخاب بعضی از آن ها شاهد بارگذاری مجددشان بودیم و همچنین در انیمیشن ها نیز پرش دیده می شد. در این مرحله ما حدس زدیم که قطعا بعضی از پردازش های موجود در پس زمینه باید بسته شده باشد. اما به صورت غافل گیرانه ای شاهد بودیم که همه چیز در جای خودش است. اپلیکیشن Play Music از همان جایی که رها شده بود توانست موسیقی را پخش کند، Facebook در صفحه ای که رها شده بود قرار داشت، YouTube در حال نمایش یک کلیپ متوقف شده بود، و تمامی بازی ها از همان قسمتی که رها شده بود قابل اجرا و ادامه دادن بود.

نتیجه

الان زمان این رسیده است که آزمایش را خاتمه یافته بدانیم. اگر چه گوشی OnePlus 3 می تواند با قدرت تمام ۳ بازی سنگین، ۳ اپلیکیشن و ۱۵ تب را به صورت همزمان در پس زمینه اجرا کند، ولی در استفاده روزمره کمتر کسی تا این حد از دستگاه خود کار می کشد! ما فقط برای آزمایش و مطمئن شدن از عملکرد درست این گوشی چنین حجم سنگینی را به آن تحمیل کردیم که OnePlus 3 اکنون می تواند به خوبی از پس آن ها بر آید.

البته شاید شما بپرسید با اجرای این همه بازی و اپلیکیشن وضعیت مصرف باتری چگونه خواهد بود؟ جواب این پرسش را گذشت زمان مشخص می کند.

ارسال نظر