استفاده از روبات تحویل پیتزا در رستوران های دومینو

روال عادی و معمولی به این شکل است که شما سفارش پیتزا می‌دهید و پیک، پیتزای مورد نظر را برایتان می‌آورد. اما پیتزا دومینو روباتی ساخته است که هم نقش انسان و هم نقش وسیله نقلیه را بازی می‌کند.

استفاده از روبات تحویل پیتزا در رستوران های دومینو

به گزارش کلیک،‌ رستوران بزرگ و معروف دومینو که خوشمزه‌ترین پیتزاهای جهان را می‌پزد از ساخت ماشین پیتزا رسان خبر داد. این رستوران با استفاده ار فناوری راننده خودکار (self-driving) راه خود را به جریان اصلی اقتصادی کشانده‌ است. این فناوری، رانندگان تاکسی، رانندگان کامیون، و کارگران هتل‌ها را با آینده‌ای نامعلوم مواجه خواهد کرد. خودرو مستقل دومینو، پیتزا را به درب خانه‌های شما می‌آورد. این بدین معنی است که مرد پیتزا رسان به زودی عنوانی از گذشته خواهد شد.

روز پنجشنبه در شهر بیریزبین استرالیا، در واحد روباتیک دومینو (Domino's Robotic Unit)، یا به اختصار DRU از این روبات پرده‌برداری شد. آن‌ها در طول ۸ ماه، در تلاش و توسعه این روبات، گام‌های بلندی برداشتند. شرکت دومینو، با همکاری شرکت ماراتان روباتیک (Marathon Robotics)، به ساخت این روبات پرداختند، که علاوه بر حمل و نقل پیتزا و نوشیدنی‌ها (در محفظه سرد و گرم جداگانه)، هم چنین می‌تواند وجه پرداختی‌ها را از مشتریان دریافت کند و با آن‌ها گفتگو کند.

استفاده از روبات تحویل پیتزا

این ربات ۲۲ هزار دلاری چهار چرخ است که در جواب این تلاش‌ها،‌ باید گفت خیلی مشابه به اسکایپ عمل ‌می‌کند. با استفاده از GPS و لیزر مسیر خود را می‌یابد و به اطراف نگاه می‌کند، و می‌تواند با سرعت ۱۲ مایل در ساعت (۱۸ کیلومتر در ساعت) حرکت کند. DRU نیز دارای مجموعه‌ای از دوربین‌های IP برای جلوگیری از دزدان گرسنه است و هم‌چنین خراب‌کاران (و رقبای بی پروا)، را از خود دور نگه دارد.

از قوانین این ماشین تحویل خودکار، این است که از پیاده‌رو و مسیرهای دوچرخه‌ سواری حرکت کند و برای رسیدن به طعم بهترین پیتزای جهان، باید پس از این که روبات در محل مورد نظر حاضر شد، کد اشتراکی که از کارکنان دومینو دریافت کرده‌اید را وارد کنید تا روبات پیتزا را به شما تحویل دهد.

بنا به گفته سایت Lifehacker، این روبات (DRU) در خیابان‌های به خصوص و تعیین شده بیریزبین، مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است. سپس وزارت حمل و نقل کوئینزلند (Queensland Department of Transport)، چراغ سبز و تاییدیه خود را برای این روبات داده است.

با این حال، هنوز خیلی از کارهای انجام نشده وجود دارد تا این روبات جای شغل انسان در تحویل پیتزا را بگیرد.

رئیس پیتزا دومینو در استرالیا گفت: این حقیقتا یک روبات مستقل است، اما هنوز خیلی از فن‌ آوری‌ها در هوش مصنوعی وجود دارد که باید به نقاط بالا برسد. او (منظور ربات)، قادر است تا متوقف شود و احساس کند و به چیزی آسیب نرساند. اما او باید خیلی بی‌ نقص‌تر از این حرف‌ها باشد. برای مثال: نمی‌داند که چقدر بزرگ است و این می‌تواند، زمانی که به دور خود می‌چرخد، یک مشکل اساسی باشد.

مجی (Meij ) با وجود تمام چالش‌های پیش‌ رو و با دیدی مثبت گفت: تا دو سال آینده اگر در بیریزبین باشید، DRU می‌تواند به آدرس شما بیاید و پیتزا را به شما تحویل دهد. این شرکت غذایی در گذشته هم روبات‌هایی را مورد آزمایش قرار داده است. اما هیچ کدام آن‌ها همانند روبات جدید خود نبوده است چرا که این روبات قادر است ۸۰ پیتزا را در یک دوره تحویل دهد.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر