دونالد ترامپ مانع فروش کوالکام به برودکام شد

رسانه کلیک - به نظر می رسد که برودکام دیگر نمی تواند کوالکام را خریداری کند. دونالد ترامپ اعلام کرده که فروش کوالکام به برودکام برای امنیت ملی آمریکا خطرناک است.

دونالد ترامپ مانع فروش کوالکام به برودکام شد

از زمانی که شرکت برودکام از تلاش برای خرید کوالکام خبر داد، با مشکلات زیادی مواجه شد. در حالی که انجام یک معامله بستگی به طرفین معامله دارد، در پرونده مربوط به کوالکام و برودکام یک طرف جدید از خارج اضافه شده است! دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا خواهان جلوگیری از عقد این قرارداد است.

دونالد ترامپ اعلام کرده فروش کوالکام به برودکام یک خطر برای امنیت ملی آمریکا محسوب می شود و از انجام آن جلوگیری می کند. در اوایل ماه جاری میلادی، کمیته سرمایه گذاری خارجی ایالات متحده آمریکا نامه فوق العاده ای را منتشر کرده بود که به بررسی عواقب احتمالی عقد این قرارداد می پرداخت.

یکی از مواردی که در این نامه ذکر شده بود مربوط به تکنولوژی شبکه ارتباطی 5G است. ظاهرا با فروش کوالکام به برودکام توسعه این فناوری در آمریکا با مشکلاتی مواجه می شود. در سال آینده کوالکام تولید انبوه قطعات مربوط به این شبکه ارتباطی را شروع می کند.

فروش کوالکام به برودکام

امروز برودکام اعلام کرد که در تاریخ 3 آوریل مقر خود را به ایالت دلاویر (Delaware) منتقل می کند. یکی از موضوعات جالب در رابطه با این موضوع، رای گیری اعضای هیئت مدیره کوالکام در تاریخ 5 آوریل است. در این تاریخ برای 11 صندلی هیئت مدیره کوالکام رای گیری می شود و برودکام نیز دارای 6 کاندید است. در صورت پیروزی برودکام، مذاکرات نهایی برای این قرارداد شروع خواهد شد.

با وجود تمام برنامه ریزی های صورت گرفته توسط برودکام، دونالد ترامپ انجام این قرارداد را منع و به دو شرکت اعلام کرده است که آن را فراموش کنند!

در حالی که رییس جمهور آمریکا خبر از منع این قرارداد می دهد، نمی توان با اطمینان این موضوع را تمام شده دانست. اخیرا گزارشی مبنی بر احتمال خرید برودکام توسط اینتل منتشر شده بود ( شرکت اینتل به دنبال خرید برودکام و برودکام به دنبال خرید کوالکام ).

ارسال نظر