پارتی‌بازی توییتری؛ دونالد ترامپ از قوانین ما تخطی نکرده است!

رسانه کلیک - مقامات توییتر اعلام کردند توییت دونالد ترامپ مبنی بر اینکه «کره شمالی مدت زیادی دوام نخواهد داشت» خلاف قوانین این شرکت نیست و در رابطه با این موضوع در تاریخ دیگری شفاف‎سازی می‌شود!

پارتی‌بازی توییتری؛ دونالد ترامپ از قوانین ما تخطی نکرده است!

ترامپ روز یکشنبه طی توییتی گفته بود «اگر ‎وزیر امور خارجه کره شمالی اندیشه‌های مرد موشکی (لقبی است که ترامپ به رهبر کره شمالی کیم جونگ اون داده است) را منعکس می‌کند، کره شمالی مدت زیادی دوام نخواهد داشت!»

پنج روز پیش از آن، ترامپ طی توییتی اظهار کرده بود که ایالات متحده آمریکا تحت شرایط خاصی چاره‎ای جز نابودی کره شمالی نخواهد داشت.

از طرفی، سخنگوی کاخ سفید در ماه ژوئن (تیرماه) گفته بود که توییت دونالد ترامپ اظهارنظرهای رسمی رئیس جمهور آمریکا محسوب می‎شود.

شرکت توییتر در بخشی از صفحه اختصاصی سیاست‎های عمومی وب‎سایت خود نوشت: «عده ای از کاربران این سوال را مطرح کرده‌اند که با توجه به قوانین این شبکه اجتماعی مبنی بر این‎که کاربران اجازه تهدید خشونت‎آمیز یا ترویج خشونت از جمله تهدید یا ترویج تروریسم ندارند، چرا توییت ترامپ پاک نشده است؟»

توئیتر در ادامه توضیح داد: «ما برای تمامی حساب‎های کاربری با یک قانون برخورد می‎کنیم و در هنگام بررسی توییت‎ها برای مشخص شدن تخطی از قوانین‎مان، شاخص‎هایی را در نظر می‎گیریم. یکی از این موارد «ارزش خبری» و قابل توجه بودن آن توییت برای عموم مردم است».

این شرکت همچنین اعلام کرده است که این قوانین به اظهار عموم نرسیده و داخلی بوده است و آن‎ها در رابطه با شفاف‎سازی قوانین خود باید «عملکرد بهتری» داشته باشند.

توییتر در این بیانیه عنوان کرد: «به زودی قوانین خود را برای انعکاس عادلانه این قضیه به‎روزرسانی می کنیم».

اطلاع‎رسانی عمومی قوانین داخلی مربوط به خطوط قرمز توییت های ارسالی می‎تواند از شدت انتقاداتی که از زمان اعلام خبر کمپین ریاست‎ جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۵ متوجه این شبکه اجتماعی شده، بکاهد.

گفتنی است؛ یکی از مفاد قوانین توییتر برای کاربران، «خودداری از انجام اقدامات قبیح» از جمله حمله مستقیم به کاربران دیگر است. این در حالی است که رئیس‎جمهور آمریکا از زمان برپایی کمپین تبلیغاتی خود افراد زیادی را با توهین‎هایی مانند «دیوانه با ضریب هوشی پایین» ، «افاده‎ای پایین شهری» و واژه‌هایی از این دست مورد خطاب قرار داده است. در این بین نباید برچسب‌زنی مشهور او به رقیب دموکرات خود هیلاری کلینتن یعنی «هیلاری مجرم» را از قلم انداخت!

ارسال نظر