رصد ماه کامل توت فرنگی را در ایران از دست ندهید

ماه کامل بعدی ابرماه توت فرنگی نام دارد. شما می توانید بعد از ظهر فردا 24 خرداد این ماه زیبا را در ایران رصد کنید.

بسیاری از فرهنگ‌ها که در تاریخ به عقب برمی‌گردند، نام‌های متفاوتی برای دوازده ماه کامل دارند که هر سال تجربه می‌شوند. اغلب نام ماه‌های کامل به معنای واقعی کلمه رنگارنگ به نظر می‌رسد، مانند نام «سوپرماه توت‌فرنگی»، جایی که به راحتی می‌توان چیزی شبیه به مفهوم هنرمند بالا را تصور کرد.

با این حال، نام‌ها معمولاً بر اساس یک رنگ نیستند، بلکه اغلب نام‌هایی برای فعالیت‌هایی هستند که در آن زمان از سال انجام می‌شود. به عنوان مثال، نام "ماه توت فرنگی" از قبایل بومی آمریکایی آلگونکوین گرفته شده است که در شمال شرقی ایالات متحده فعلی زندگی می کنند و فصل نسبتاً کوتاهی برای برداشت توت فرنگی در این منطقه است.

این ماه توت فرنگی لذت خاصی دارد زیرا یک ماه کامل معمولی نیست، بلکه یک ابرماه است. این زمانی اتفاق می‌افتد که مدار ماه در نزدیک‌ترین فاصله به زمین قرار می‌گیرد و ماه کامل بزرگ‌تر و درخشان‌تری را به ما نشان می‌دهد.

ماه کامل بعدی صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ ژوئن ۲۰۲۲ مصادف با 24 خرداد 1401 خواهد بود که در ساعت ۷:۵۲ صبح به وقت شرقی یا 16:23 به وقت تهران در مقابل خورشید در طول جغرافیایی زمینی ظاهر می‌شود. این ماه کامل و زیبا اواخر دوشنبه شب برای مناطق غربی و سه‌شنبه برای بسیاری از مناطق زمانی روی زمین، و صبح چهارشنبه از منطقه زمانی استاندارد به سمت شرق تا خط نصف النهار بین‌المللی خواهد بود. ماه برای حدود سه روز در مرکز این زمان کامل ظاهر خواهد شد، از عصر یکشنبه تا صبح چهارشنبه.

ارسال نظر